Gå til innhold

Drikker dere cola light, pepsi max o.l?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er det noen som vet om det er farlig/skadelig for fosteret om vi drikker brus med kunstig soetstoffer (cola light, pepsi max ol)? Jeg drikker kanskje 1 liter i uken.. men har begynt aa tenke paa om jeg boer slutte med det. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei hærre gud... Du trenger ikke slutte å drikke det om du bare drikker en liter i uken! Verre om du hadde drukket 1 liter per dag!

Drikker kanskje 3 liter pepsi max i uken jeg.. Og det uten "skam"!

Skrevet

Jeg må ha pepsi max hver dag... drikker ikke kaffe eller te da..

Gjorde det samme sist... og min gutt er frisk som en fisk...:)

Skrevet

Jeg har for tiden fått dilla på julebrus,Sørlandets Julebrus. Det er jo såååå godt. Prøver å begrense det til et par glass i uken.... Gleder meg til jul..

Skrevet

jeg har aldri drikket light brus...æsj...så det klarer jeg meg uten...men drikker litt borg julebrus...ikke så mye da...

Skrevet

Mora mi drakk øl hver dag, og jeg har aldri vært sjuk. Så hva gjør vel litt light brus. Syns vi skal kose oss selv om vi er gravide.

Skrevet

pepsi max er best, hehe

jeg kan kutte det meste men ikke den !!!

Skrevet

Pepsi-max, fordi det er mys salt i cola- light og det binder væske i kroppen noe vi ikke trenger mens vi er gravid. Kos deg med brusen du....det gjør eg!!!!

Skrevet

har lest at man må drikke over 4 liter light brus per dag for å komme opp i maksimalt anbefalt dose av aspetan(eller hva d "farlige" stoffet i lughtbrus heter)... For at det skal være skadelig så må d vel skje over en lengre periode... Så tror ikke noen liter i uken kan skade;)

Skrevet

Ja! Jeg drikker light brus, gjorde det i hele forrige svangerskap også, og jenta mi er frisk som en fisk:))

Skrevet

Nei jeg drikker det ikke, men det er ikke pga graviditeten altså. Det er rett og slett bare fordi jeg ikke liker det. Eneste brusen jeg liker litt er julebrus.

Skrevet

jeg drikker en kopp te hver dag, kaffe en sjelden gang, hvis jeg får lyst på og ett par glass cola innimellom....

har tatt det opp med jordmor, og det var helt greit!!!!!!!!

værre er det kanskje at jeg har fått helt dilla på nugatti...

for vekta ivertfall......

Skrevet

jeg drikker litt pepsi max hver dag nesten..eelsker brus. men cola og annen brus med sukker i rører jeg nesten ikke.

Skrevet

Ikke farlig for fosteret, men skadelig for tennene! Var hos tannlegen og han sa jeg hadde begynnende syreskade på tennene. Pepsi Max har visstnok mye surt i seg, så det burde jeg holde meg unna, sa han. Stordrikker av Pepsi Max som jeg er, klarer jeg nok ikke det, men prøver å redusere forbruket litt...

Skrevet

*Rekker opp hånden!* Drikker kanskje 2-3 liter light-brus i uken, jordmor har forsikret meg om at det kun er skadelig for tennene mine :-) Selvsagt er det bedre å drikke vann, men noen få laster må man jo få beholde!

Skrevet

Hei.

Drikker en del pepsi max jeg ja, kanskje en halv liter pr dag. Synes det er så godt på kvelden når barna har lagt seg. Men for det meste resten av dagen drikker jeg bare vann.

Vet at det ikke er bra å drikke mye brus, men det er da så mye som er skadelig. Får ikke til å holde meg unna alt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...