Gå til innhold

Hvordan tilbereder dere MME?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Koker dere opp vann for hver gang og lar det avkjøle seg, eller koker dere opp vann som dere tar på flaskene og setter de i kjøleskapet ?Tar jo vanvittig lang tid å lage et måltid til barnet om en skal la vannet avkjøle seg hver gang, kan vel ikke være farlig å ta det i kjøleskapet etter koking. Vannet er jo kokt og står tett...hva sier dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar kaldt vann fra springen og varmer i mikroen jeg.....

Skrevet

Jeg har hatt masse vann i vannkokeren til en hvar tid, og når jeg skal ha lunket vann, setter jeg den bare på et par sekunder for å varme opp (det allerede kokte) vannet. Jeg har gjort det sånn for hvert måltid, for det går mye raskere enn om man skal varme avkjølt vann i micro.

Men man må komme inn i en rutine, så går alt raskere.

Gjør ikke noe om du har det i kjøleskapet, men det tar mye lengre tid å varme opp som sagt.

=)

Skrevet

Nå tar jeg kaldt vann fra springen og varmer i mikro (han er 6 mnd), men før når jeg kokte, så kokte jeg opp for en dag av gangen. Hadde det i flasker i kjøleskapet : )

Skrevet

jeg koker opp vannkokeren og lar vannet være i den til den er nesten tom. Tømmer det etter hvert i flasken og varmer vannet i microen. Da er ikke vannet så kaldt som det må være i springen. Men min gutt er bare 3mnd...

Skrevet

Koker opp vannet i flaska i mikrobølgeovnen, og setter flaska til kjøling i en liten skål med kaldt vann. Blander i pulver etter noen minutter og fortsetter å kjøle ned i nytt kaldt vann til det er passelig.

Men du kan jo lage ferdig blandinger i flasker for hele dagen og sette i kjøleskapet. Da er det jo bare å varme opp den flaska du skal bruke for hver gang (hvis du vet hvor mye du skal gi i løpet av dagen). Det er lettere å få riktig dosering på vann/pulver dersom du lager større mengde av gangen (en døgnrasjon f.eks.)

Skrevet

Har aldri kokt vannet jeg... nå fikk gutten min mm, men da han var rundt 2 mnd fikk han litt vann også, fordi det var så varmt, kokte det heller ikke da han begynte med grøt... på helsestasjonen sa de at barnet måtte venne seg til bakteriene hjemme, borte var nok best å koke det... men det blir vel og litt annerledes dersom barenet kun får mme...

Skrevet

jeg koker vann og har det på en termos :) så holder det seg varmt hele dagen :)

Skrevet

kokr vann i vannkokeren, lar det avskjøle seg i 3-4 min...blander så ut direkte i flaskene...dvs vi bruker bare 1-2 flasker om kvelden.

Skrevet

jeg bruker vannkokeren, blander det kokte vannet med vann fra springen for å få rett temp, eller stopper vannkokeren før den er ferdig hvis jeg er i nærheten. Ungene trenger jo ikke kokt vann egentlig, kvaliteten på springvann her i landet er jo stort sett bra. Det er viktig ikke å blande mme med for varmt vann, for da ødelegges noen av næringsstoffene.

Skrevet

også er det ikke lurt å bruke varmt vann fra springen, kan ligge bakterier i varmtvannstanken..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...