Gå til innhold

Å hjelpes! Legen min estimerte vekta idag...

Anbefalte innlegg

...til hele 2900 gram!! Og jeg er nå i uke 34. Det er mer enn hva min eldste sønn veide når jeg fødte han! Noen andre som har fått estimert vekta på babyen sin? Jeg vet at man ikke skal stole fullt og helt på de tallene men jeg klarer ikke la være... Det hørtes ekstremt mye ut syns jeg.

Ellers så kunne legen min konstatere at jenta mi endelig har snudd seg med hodet ned! JIPPI! Tanke på setefødsel var ikke moro, men nå slipper jeg det heldigvis. Er så glad, så glad!

Fortsetter under...

Legen min målte hodeomkrets og etter hva mannen min skjønte målte han noe mer også, men vet ikke hva det var han målte.

Jeg skjønner ikke de forkortelsene dere bruker her, hva er fedur, MAD?

Han målte ihvertfall hodet, men hva det andre han målte var for noe, vet vi ikke. Kan jo hende det var lårbeinet og magens omkrets. Men jeg ble egentlig så sjokkert over hva han sa ang vekta, og i ettertid så sitter det mange spørsmål i hodet nå... Om f.eks. hva det vil si ang fødselsvekt o.l. Skal ikke på ny kontroll før den 14.11 og da skal jeg til jordmor. Skal ikke til legen før den 01.12 og han trodde kanskje ikke jeg rakk den timen, så lo han... Hehe! Må si jeg håper jeg føder før den tiden, hvis vekta skulle blitt altfor stor. Skremmende og se at det er 1 kg tyngre enn hva BIM sier at normalen er på nå.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...