Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har begynt å bare putte flaskene i oppvaskmaskina noenganger.. andre ganger så koker jeg.. kommer litt ann på.. men smokkene og de små tinga koker jeg.. de tar ikke så stor plass så de får jeg plass til i en kjele.. Når kan man trygt slutte å koke flasker? og når slutte å koke flaskesmokker?
Libido- Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg sluttet da poden begynte å spise på alt annet.(fingre, leker etc) får jo bakterier uansett da =)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 ja, men du vil vel ikke ha mest mulig bakterier i den maten du spiser du heller vel? jeg vil helst ha "ren" mat.. selv om man får i seg masse bakterier overalt!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #5 Skrevet 27. oktober 2006 Hva med smokkene da? bare vaske med zalo og skylle?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #6 Skrevet 27. oktober 2006 har hørt at de ikke skal vaskes med salo...??
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #7 Skrevet 27. oktober 2006 hva med oppvaskmaskin pulver da? hmm..
Libido- Skrevet 27. oktober 2006 #8 Skrevet 27. oktober 2006 Hvor mye bakterier er det etter å ha vasket det med zalo-vann eller i oppvaskmaskin da? Snakk om hysteri.
Mama-panama76 Skrevet 27. oktober 2006 #9 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg måtte sluttet å koke flasker da barnet var ca. 2 måneder. (Vi var på ferie i Danmark, og der det er så mye kalk i vannet at flaskene ble mer skitten etter at de ble kokt). Jeg vasker flasker og tuter med zalo og vann. Helt topp. Jeg synes det ikke er så lurt å hive alt i oppvaskemaskin.
Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #11 Skrevet 27. oktober 2006 poden er 3 uker og dr.browns flaskene skal ikke kokes.....koker smokken innimellom men vasker den i glovarmt vann før bruk... var mye nøyere med førstemann......deilig å være litt mere avslappet denne gangen. ps ullevål sine rettningslinjer for god hygiene for nyfødte sier det er bra nok med oppvaskmaskin =) t.o.m pumpene man får låne på nyfødt intensiven blir bare sterilisert en gang i døgnet....skylles mellom hver pumping ellers....(gjelder ikke de veldig syke barna)
kruta78 Skrevet 28. oktober 2006 #12 Skrevet 28. oktober 2006 hvor har du det med dr.brown flaskene fra??? Jeg snakket med forhandleren i Norge og de sa at selvfølgelig skulle de tåle å kokes...!!!
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 28. oktober 2006 #13 Skrevet 28. oktober 2006 Det står i "bruksanvisninga" at flaskene ikke tåler mer enn 60 grader
Frk. Hattifnatt Skrevet 28. oktober 2006 #14 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg kokte flaskene til poden var 3 mnd, da begynte jeg å kjøre de i oppvaskmaskinen. Han putter jo absolutt alt annet i munnen, så da ser jeg det som rent nok med maskinvask:)
Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #15 Skrevet 28. oktober 2006 jeg har ikke kokt flaskene siden han var en måned. vasker opp hans ting slik som jeg gjør med våres, og har det i oppvaskmaskin noen ganger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå