Gå til innhold

Når slutte å koke flasker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å bare putte flaskene i oppvaskmaskina noenganger..

andre ganger så koker jeg.. kommer litt ann på..

men smokkene og de små tinga koker jeg.. de tar ikke så stor plass så de får jeg plass til i en kjele..

Når kan man trygt slutte å koke flasker?

og når slutte å koke flaskesmokker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet da poden begynte å spise på alt annet.(fingre, leker etc) får jo bakterier uansett da =)

Skrevet

ja, men du vil vel ikke ha mest mulig bakterier i den maten du spiser du heller vel?

jeg vil helst ha "ren" mat.. selv om man får i seg masse bakterier overalt!

Skrevet

Hva med smokkene da?

bare vaske med zalo og skylle?

Skrevet

har hørt at de ikke skal vaskes med salo...??

Skrevet

hva med oppvaskmaskin pulver da?

hmm..

Skrevet

Hvor mye bakterier er det etter å ha vasket det med zalo-vann eller i oppvaskmaskin da? Snakk om hysteri.

Skrevet

Jeg måtte sluttet å koke flasker da barnet var ca. 2 måneder. (Vi var på ferie i Danmark, og der det er så mye kalk i vannet at flaskene ble mer skitten etter at de ble kokt).

Jeg vasker flasker og tuter med zalo og vann. Helt topp.

Jeg synes det ikke er så lurt å hive alt i oppvaskemaskin.

Skrevet

poden er 3 uker og dr.browns flaskene skal ikke kokes.....koker smokken innimellom men vasker den i glovarmt vann før bruk...

var mye nøyere med førstemann......deilig å være litt mere avslappet denne gangen.

ps ullevål sine rettningslinjer for god hygiene for nyfødte sier det er bra nok med oppvaskmaskin =)

t.o.m pumpene man får låne på nyfødt intensiven blir bare sterilisert en gang i døgnet....skylles mellom hver pumping ellers....(gjelder ikke de veldig syke barna)

Skrevet

hvor har du det med dr.brown flaskene fra??? Jeg snakket med forhandleren i Norge og de sa at selvfølgelig skulle de tåle å kokes...!!!

Skrevet

Det står i "bruksanvisninga" at flaskene ikke tåler mer enn 60 grader

Skrevet

Jeg kokte flaskene til poden var 3 mnd, da begynte jeg å kjøre de i oppvaskmaskinen. Han putter jo absolutt alt annet i munnen, så da ser jeg det som rent nok med maskinvask:)

Skrevet

jeg har ikke kokt flaskene siden han var en måned. vasker opp hans ting slik som jeg gjør med våres, og har det i oppvaskmaskin noen ganger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...