Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 Hei. Lurte på hvordan jobb situasjonen er med dere? Jeg er i uke 30, har to barn hjemme og en mann som aldri er det.. Jeg jobber 100%, og en til to kvelder i uken overtid.. jeg har kontor hjemme også, og sliter med å ha så mye å gjøre.... Er det flere som jobber mye? Jeg er så sliten nå, like mye psykisk som fysisk, men det er sesong for gode kunder, så jeg må jobbe, slik de kommer igjen.. Jobber dere full tid? Må innrømme at jeg gleder meg veldig til jul, da skal jeg ut i permisjon, senke skuldrene og legge de hovne bena mine på bordet....
Djoolia 07+08+12 Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 hei du.. skjønner deg veldig godt.. er selv i full jobb, men jobber nesten bare på kveldstid, så eier ikke noe sosialt liv. Gleder meg også til jul, eller 15 desember, for da blir det permisjon. At du har to barn i tilegg til at du jobber står det stor respekt av. er dødssliten nå, skulle ønske det var i slutten av november når har du termin?
Trinic Skrevet 27. oktober 2006 #3 Skrevet 27. oktober 2006 Heisann! Oj ble litt satt ut jeg og føler meg litt dum. Skjønner ikke hvordan du klarer det og holder ut... Jeg er 22 år og venter mitt første barn og er sjukemeldt 50%. Og klarer såvidt det av og til.. Og jeg går ut 17 desember, men skal ihvertfall holde ut 50% til da, ellers tror jeg at jeg blir gal i hodet.. Skulle gjerne jobbet mer enn det jeg gjør også, men.... Pga av at jeg bare jobber 50% så jobber jeg bare kvelder, for det er da jeg tar inn penger. Så har heller ikke noe sosialt liv.
propella Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg jobber fulltid, turnus. Så det er 50% kveld hvor vaktene varer til 22 eller 23 og jeg skal ofte på morgen vakt kl 07.00 morgenen etter. Det går greit så lang, heldigvis. Er førstegangsfødene så det er bare meg og samboer her hjemme. Siden han har tar master grad nå så er det ike bare jeg som har sene kvelder. Har termin 21. januar og tror tiden fremover kommer til å fly avgårde. Vi flytter nemlig om tre uker, så er det jo eksamens tid og jul - vips så er vi kommet til januar!
tone-29 Skrevet 27. oktober 2006 #5 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg er i full jobb som lærer, og bor 4 1/2 time unna arbeidsstedet mitt. jeg helgependler hjem til samboer og 3 åring hver helg. dette har vært kjempetøft! Særlig det å forlate lillegutt hver søndag, med tårer og savn. ikke noe særlig å bo på hybel i uken alene, og bare gå å vente på fredagen. har temin 8 jan så går ikke ut i permisjon før 18 des. gleder meg. men nå har jeg bestilt legetime for å se om jeg kan få litt redusert arbeidstid de siste 6-7 ukene. kanskje bare jobbe 3 dager i uken, arbeidsgiver synes dette er greit, for de ser hvor lite jeg har å gi på jobb når jeg er så psykisk sliten. kroppslig går det helt fint å jobbe, måtte eneste kapitulere litt med gymundervisningen, og fikk byttet den bort. men det er psykisk det er verre med. bestile en legetime, og se om han/hun synes det er forsvarlig at du holder dette tempoet nå.
nutri Skrevet 28. oktober 2006 #6 Skrevet 28. oktober 2006 jobber 100%, men klager ikke. Formen er fin-fin. Har en ganske grei 9-5 jobb. Står og går hele dagen, mye bøy og tøy, men har bare meg selv og samboer å ta hensyn til i heimen. Beundrer dere osm sjonglerer jobb og flere barn.
Tirilill Skrevet 28. oktober 2006 #7 Skrevet 28. oktober 2006 Dette står det virkelig stor respekt av! Kjempeflott! Jeg hadde veldig store planer om at jeg skulle jobbe helt fra til permisjonen. Jeg er nyutdannet sykepleier å startet i min første jobb nå i Juni. Og der skulle jeg være også. Var så sinnsykt innstilt på å ikke være en sånn "sutrende gravid" som bare klager og har vondter. Jeg skulle være den "perfekte gravid" som klarte alt jobb, mann, spying, vasking, dra på fester, trene...osv.... BLÆÆÆÆ sier jeg bare. Her sitter jeg 100% sykemeldt med bekkenløsning. Jeg vagger meg ut av seng og til fysioteraputen og til bake til sofaen... Men neste gang jeg er gravid!! da skal jeg være SUPERMAMMA!
Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #8 Skrevet 28. oktober 2006 Nei er nok ikke det, har bekkenplager + høyrisiko svangerskap og er 100% sykmeldt føler meg som en topp mamma jeg ja. For nå har jeg overskudd til dattera på 7 år,er også alenemamma så da har jeg ikke så mye avlastning. Jobber ellers på barnehage så det er litt vanskelig med tilrettelegging i hverdagen der......
Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #9 Skrevet 28. oktober 2006 Hei. Jeg har termin 12 jan, men regner med lillegutt kommer før.. har så mye kynnere, som nok er pga stress.. Igår hadde jeg en blødning også, så dette er ikke bra.. Dette her er pyton, jeg er selvst n.drivende, så mindre jobb betyr mindre penger inn til meg, og får ikke noe i sykepenger, så det er et slit.. Skulle ønske jeg var ansatt i staten, hehehe.. må bare roe ned, tror jeg. Godt å høre det er flere som har det som meg, det gir litt trøst.. Stå på jenter
Bellen Skrevet 28. oktober 2006 #10 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg har jobbet 100% frem til nå. Fikk en sykemelding denne uken av legen på 20% som varer ut november. Jeg har ingen store fysiske plager, men kjenner at hodet ikke henger med på jobben lenger. Så lenge jeg har mulighten til det vil jeg heller trappe ned litt nå enn å gå på en smell og eventuelt bli 100% sykemeldt senere, hvis jeg kan unngå det.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #11 Skrevet 31. oktober 2006 Har gått sykemeldt siden uke 12. Beunderer virkelig dere som klarer å stå på 100% + ta dere av barn hjemme i tillegg, det står det i respekt av!! Som tidligere "arbeidsnarkoman" med 1 fulltidsjobb og 1 ekstrajobb i tillegg var det deilig å kunne senke skuldrene og kun tenke på seg selv. Dagene går utrolig fort likevel selv om jeg går hjemme, og det er jo bare bra det :-) Håper tiden går like fort de neste 2 mnd...
MM med spire Skrevet 31. oktober 2006 #12 Skrevet 31. oktober 2006 jeg har vært 50% sykemeldt fra 28 aug-17 okt, da ble jeg 100% sykemeldt. Skal til legen idag, blir spennende å høre hva hun sier denne gangen, men jeg regner med at jeg blir sykemeldt helt ut... Har termin 17 januar, men skal føde i midten av des på Riksen...
Tirilill Skrevet 31. oktober 2006 #13 Skrevet 31. oktober 2006 mamma-mia: hvorfor skal du føde i des? skal de sette igang fødselen din tidlig?
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 31. oktober 2006 #14 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg er 100 % sykemeldt og har vært det stort sett hele svangerskapet. Har svangerskapskvalme som aldri gir seg, bekkenløsning, vena cava syndrom og en arbeidsgiver som ikke vil tilrettelegge noe som helst. Nå har jeg i tillegg vært skikkelig forkjølet i to uker, så da hadde jeg måttet være hjemme alikevel... Har også en sønn på 15 mnd fra før, og selv om han går i barnehagen så sliter det på kreftene mine.
rahi Skrevet 31. oktober 2006 #15 Skrevet 31. oktober 2006 Hva er vena cava syndrom? Har hødt om vena cava og har selv hatt ubehag med å sove/ ligge på ryggen siden 4.mnd, men hva innebærer det at det er et syndrom?
selfangerkjerringa Skrevet 31. oktober 2006 #16 Skrevet 31. oktober 2006 Var 40% sykemeldt pga begynnende carpal tunnel fra ca uke 25, og det fungerte veldig fint. Men i uke 28 kom bekkenløsninga, som lyn fra klar himmel... ble ganske raskt tvunget ut i 100% sykemelding, og kommer nok til å være her helt til jeg går ut i permisjon ca 20.desember. Hadde ikke planlagt det sånn, men kjenner veldig godt på kroppen nå at det var eneste løsning. Så her sitter jeg, da... hjemme fra jobb, men fremdeles fullstendig utslitt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå