Gå til innhold

strep b??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har dette her og har født før??jeg fikk nemlig beskjed om at bebisen kan komme før tiden pga av dette og lurer på om dette er tilfelle... jeg har da påvist denne bakt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I forrige svangerskap hadde jeg mange UVI der de til slutt fant streptokokk b bakterien. Lillegutt kom 1 mnd før termin, men vet ikke om det var det som utløste det. Han var jo også ganske stor da han kom , 4150 gram så han var jo ferdig på en måte.

Men har lest om at dette kan utløse tidlig vannavgang og rier. Kan være greit å være forberedt på det iallefall. Det var ikke vi, ble helt tatt på senga vi:-)

Har fått påvist dette i skjeden denne gangen, men det har ikke gitt utslag på noen urinprøver. Så vi venter i spenning:-)

Lykke til da:-)

Skrevet

tusen takk for svar:) håper flere vil svare oxo:) så jeg dytter haha om det funker:)

Gjest venus 2
Skrevet

Hei.

Har også fått påvist streptokokk b,men

bebisen har ikke kommet før tiden. Jeg har nå bare en dag igjen til termin.

Skrevet

hihi ja der ser man er vel forskjell:P

takker alle for svar

Skrevet

Visste ikke at jeg hadde GBS sist og fødte 3-4 dager over termin. Gutten min ble smittet og veldig syk, men det gikk heldigvis bra. Nå er vi bedre forberedt. Jeg har 5 uker igjen.

Skrevet

Jeg har strep b og fodte 8 dager over termin! Gikk helt fint - og fikk 2 doser antibiotika under fodselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...