Gå til innhold

tar dere flaskesmokken i oppvaskmaskinen?u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nope, vasker alt med zalo..

setter flaskene opp ned slik at zalo vannte kommer ned i smokken, og lar de stå slikt til eg koke de om kvelden..

Skrevet

nei.. men har tatt flaskene i vaskemaskina et par ganger..

Skrevet

Må man det da før man koker de???

Bare skyller og koker de jeg...:/

Skrevet

Ja det gjør jeg og har alltid gjort:)

Kjøper sånn beholder som jeg legger smokker og korker i på babyshop....kjempe kjekk:))

Skrevet

jepp, både flasker og smokker.

men, gutten mn er 9 mnd, så jeg har sluttet å koke dem for lenge siden.

Skrevet

Jepp. Har sluttet å koke også. Når han begynte å "spise" på alt i rundt seg, ser jeg ingen vits i å koke no mer..

Skrevet

Vi har tåteflaske program på vaskemaskinen så slipper å koke:) Hørte med helsestasjonen og de sa seg enig i at det programmet var bra nok.

Skrevet

hvor høy temperatur er det på det programmet da?

Skrevet

Nei ... men så vasker jeg ikke flaskene heller ikke oppvaskmaskinen.

Skrevet

Ja,det hender seg jeg gjør det ja.. og noen ganger kokes de!

Skrevet

Det sies at maskinoppvaskemiddelet skader smokkene. Dessuten kan det ligge rester av vaskemiddel inni smokken, så det anbefales ikke å vaske dem i oppvaskmaskin. Resten av flaskedelene kan selvsagt vaskes i oppvaskmaskin.

Skrevet

Viktig å vaske alle melkerester bort før koking, ellers kan det samle seg bakterier i restene selv etter koking. Vasker flaskene og smokkene med litt zalo og flaskekost. Skyller godt, presser litt vann gjennom hullene i smokkene så det ikke ligger noe vaskemiddel der.

Skrevet

Skal helst ikke vaske smokkene med oppvaskmiddel, verken i oppvaskmaskin el i kommen. det kan trekke inn i porene som er i sokken!

Skrevet

Selvfølgelig ikke sokken, men smokken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...