Gå til innhold

Mange som bruker ull?


Mona og Sine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke begynt med ull ennå, men kommer nok til å gjøre det når minusgradene kommer snikende.

 

Ta en kikk på www.nostebarn.no :)

Der har de mye fargerikt ulltøy for barn og voksne, og har du ikke mulighet til å besøke butikken kan du handle i nettbutikken. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har begynt å bruke ull...

Karsten er ikke så veldig glad i å ligge i vogna si. Det vil si, de siste ukene har det blitt bedre. Men jeg må kle på ham godt nok til at jeg kan løfte ham opp og bære ham... (Jeg klarer ikke å gå rundt med ham i vogna om han hylskriker, så han får komme opp hvis han vil det...)

Så derfor bruker jeg ull og tykk dress ute nå! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten innom Barneverden (den butikken på Alnabru). Det så ut som om de hadde endel forskjellig i ulltøy... Nøstebarn har jo også endel fint (men dyrt). Ellers er det mest hvitt, rosa og blått jeg har sett i butikkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, gutten min bruker ullundertøy. Body og av og til stilongs både dag og natt nå. Ikke bukse hele tiden, men ullbody. Han er en skikkelig frysepinne som moren sin.Nå om natten ligger han med ullundertøy, pysjamas, ullteppe dyne og stort teppe oppå der igjen. Og er halv-kald om morgenen. Vi har ikke ovnen på, men vinduene er lukket. Det er jo ennå ca 10gr ute.... Kanksje jeg burde sette på ovnen på soverommet, men det er så deilig å frisk uten.... Burde jeg ha på ovnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at han er så kald med så mye på seg?! Er ikke det at han har for mye på seg, da?! Det må være litt luft mellom klærne også, luft isolerer og gjør det varmt.

Karsten kan være litt kald på hendene på dagtid, med ullbody, ullstrømpebukser og bukse på. Da har vi 22 grader inne i leiligheten. På natten har han bare bomullspysj og dyne. Bortsett fra litt kalde hender er han god og varm på kroppen... Har rundt 18 grader på soverommet...

 

Litt dumt å sette på ovnen, da blir det sånn ovns-luft og ikke god, frisk soveluft. Men om gutten er kald så burde du kanskje det... Det er jo nesten ikke mulig å kle på gutten mer enn det du har gjort, i alle fall! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er akkurat det

Men jeg trodde ull pustet, så ullundertøy og ullteppe under dyna skal jo slippe varmen inn. Teppet oppå dyna har jeg for å få dyna til å ligge strammerer rundt han.

Beklager at dette har sklidd litt ut....Svarer slett ikke på den som skrev inn. Sorry. Burde kanskje hatt dette for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke noe med at ull holder på varmen/kulden...

Så dersom gutten er kald mens du kler på ham fortsetter han å være kald?!

 

Jeg fortsatte å skli ut, jeg...

Sorry! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har masse kjempe flotte ullklær på sparkjøp, både i butikkene og i nettbutikken. Mye billigere enn nøstebarn, vi har iallfall ikke råd å kjøpe andre steder i den farta våre to små vokser:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt ull et par ganger, men det er fordi jeg ikke har begynt med pose enda, hs sa jeg burde vente til det blir minusgrader. Kjøpte en del på Alnabru, de hadde ganske mye. Hvis du bor i Oslo har jeg sett noe søtt ulltøy på den babybutikken øverst i Thv. Meyersgt. på Grünerløkka. Det var offwhite med rosa og blått trykk, kjøpte det rosa i gave selv. Litt annerledes ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har begynt med ull. Har endel ulltøy fra Nøstebarn etter de som er eldre, og Nora holder seg så god og varm med dette på. Ull holder jo godt på varmen selv om det er vått, og det hender jo det blir en våt flekk både her og der som en ikke ser med det samme:-)

Så nå ligger de fine rosa bodyene i skuffen og hviler;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...