Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg smører meg mer nå en tidligere. Har fått noen strekkmerker som det ser ut som jeg er på tur å revne litt i. Skal jeg vokse en måned til så tror jeg kansje det blir litt revn uansett. Men fant ut det var bedre å smøre for å se om det hjelper enn å la vær, og angre i ettertid.

Nope. Jeg tenker at det er akkurat like mye vits å smøre seg nedentil for å unngå revning som å smøre magen for å unngå strekkmerker..

Kommer barnet som en kanonkule eller hvis man må ha kirurgiske inngrep revner man anyway. - roooolige pressinger og at jordmor er kjempeflink til å støtte hodet når det ligger i åpningen slik at barnet ikke kommer for fort ut, er visst oppskriften på minimal revning.

Jeg smører (m peanøtt-olje) sånn ca hver kveld. Men det er som du sier ganske pes... Blir så utolmodig og skal gjøre det litt kjapt, så i går klarte jeg å gjøre en negl inn i ... ja du vet ... og blødde bra etterpå:-(

Så nå blir det vel enten å klippe neglene eller å prøve å bli litt mer tolmodig:-)

Tenker ihvertfall at hvis det hjelper mot revning så er det jo flott - hvis ikke så har jeg jo i hvertfall prøvd.

Det morsomste var forresten når jeg var på helsekosten for å kjøpe olje, og snakket litt med damen om jeg skulle ta weleda-kremen eller peanøttoljen - og hun klarer å si: Ja, også kan du jo bruke resten av oljen i til matlaging etterpå da... Jeg lo så jeg trodde jeg skulle tisse på meg:-)

Jeg prøvde å smøre meg et par kvelder, men for det første var magen i veien - så jeg kom bare halvveis til... Så sier jordmor at hvis det i det hele tatt skal ha noen effekt må man også tøye noe veldig..... DET gidder jeg ikke.... Så den oljen kan noen få av meg!!

Annonse

Litt av vitsen med å bruke olje nedentil er jo at man skal massere/tøye området som blir tøyet under fødsel for å øke blodgjennomstrømming og gjøre området mer elastisk.. Det er ikke noen vits i å bare smøre seg litt med olje/krem. (Men hvis mannen hjelper til kan det jo bli litt kos da:)

Jeg sto og kikket på en flaske med weleda fødselsforberedende olje i går. Hehe, kikket og kikket, men innså vel for meg selv at det var mest bortkastede penger, for jeg tror ikke jeg blir så flink til å massere og tøye.

Er så hoven i underlivet, at det er "ekkelt" nok bare å vaske seg med intimsåpe. Tror ikke jeg kommer særlig godt til for tøying heller. Hadde jo tenkt til det, da jeg hørte om det i begynnelsen av svangerskapet, men tja.

Og å få sambo til å gjøre det, hohoho, du skulle sett ansiktet hans da jeg nevnte det - så det kan jeg bare glemme.

neeeeeeeeeeeeee..dette gidder ikke jeg ,jeg smørte meg etter dusjnom kvelden i 2 dager og det er dritt ekkelt å ligge med sånn olje i underlivet når man har vansker nok med å få sove.....

veneter til gubben kommer hjem den 3 nov fra offshore jeg så kan han få smøre meg både her og der hehehehehehehhe...

og så får man noe mer ut av det heheheheheh.

Dette er rådet jordmor ga, og sa jeg gjerne kunne spre videre!:

Kjøp kobbersalve på apotek eller Weleda fødselsforberedende olje på helsekosten. Smør inn og masser mellomkjøttet litt først, så tar du en finger og tøyer - dvs drar skjedeåpningen bakover mot rompa. Dra til det gjør vondt, da slipper du og drar på nytt. Og på nytt - dvs tøye gradvis. Du skal ikke ta olje oppi skjeden, men du har jo litt på fingeren når du har massert. Dette skal du gjøre 3 min pr dag. Bare smøre/massere mellomkjøttet hjelper ikke.

Men det skal bli mindre rifter av å tøye slik som dette. Hun jobber på Bærum sykehus og sier de har gode erfaringer med slik tøying.

Da er rådet herved overført til dere!

Glemte å si en ting i forrige innlegg:

For å få nok kraft og komme skikkelig til, så må man ta hånden og tøye bakfra. Skal man forsøke å 'dytte' bakover forfra får man ikke nok kraft. Man kan sette det ene beinet på dosetet eller en stol el.l., for å komme lettere til. Fremdeles litt knotete, men det går greit. Får du først hånden plassert riktig så går det an å ta ned beinet og bare bøye seg framover. Syns ikke det å stå med det ene beinet opp er så behagelig pga bekkenløsning.. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...