stormgutt + soljente Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg fikk avklart i dag at forkjølelsen min har gått over til en bihulebetennelse. Det verker og er slett ikke godt. Noen som har hatt det selv, evt. mens dere var gravide? Noen tips å få? Jeg har skaffet meg en sånn kanne til å skylle nesa med saltvann. Vil jo helst ikke gå på pensilin eller noe nå. Må jeg regne med et langt sykefravær?
Skilpadden Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 Har ingen gode råd, men ville bare si god bedring!!!
stormgutt + soljente Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2006 Takk for det, kan trenges...
tuppen og lillemor Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 de har noe på helsekost som heter peppermynte olje, ta litt på en bomulls pinn og sniff og ha den litt i nesa... utrolig bra, då kommer det så vannvittig mye ut, og løsner kjempe godt opp. men hør forsikkerhets skyld at du kan bruke det...men det er jo veldig sterkt så det kommer nok noen ufrivelige tårer oxo...men det hjelper.. lykke til og god bedring....
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #5 Skrevet 27. oktober 2006 Uff, stakkars deg... Har en mann som sliter med det samme nå, og det er ikke noe moro :0( Heldigvis kan jo han få penicillin. Jeg ville ihvertfall vært nøye med å skylle/pusse ut hele tiden, slik at du får mest mulig ut. At det ikke samler seg. God bedring, hold deg god og varm og drikk og hvil masse!
stormgutt + soljente Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 27. oktober 2006 He, he. Måtte finne fram vannflaska med en gang jeg. Har heldigvis en omsorgsfull mann som er kjempeflink å ta seg av sønnen vår på snart to år. De er ute nå, slik at jeg kan hvile meg!
Kristin **gull 5/3-07** Skrevet 27. oktober 2006 #7 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har bihulebetennelse ganske ofte og bruker fint penicillin for det! De andre ungene mine har ikke tatt noen skade av det når jeg brukte det i tidl. svangerskap! Ellers så smører jeg camphorathum eller mentholathum under nesen og kanskje litt i nesekanten. Det frisker opp! Her i huset har vi sluttet helt med nesesprayer i alle varianter! God bedring! c",)
♥Spirevipp♥ Skrevet 27. oktober 2006 #8 Skrevet 27. oktober 2006 Min søster har hatt kronisk bihulebetennelse...hun skylte med saltvann. 1 spiseskje salt i 1 liter vann...hvis det svir, er det for mye salt. Hvis det gjør vondt er det for lite salt. Det finnes to teknikker; 1. Ha saltvannet i en bolle slik at du kommer til med nesa. Sug inn vann i det ene neseboret, og blås ut av det andre. 2. Trekk inn saltvannet med begge neseborene, og spytt ut med munnen. (fungerer fint for dem som er vant til å svømme, er samme teknikk) Jeg hadde en lege som anbefalte dampbad med kamomille-te, men det fungerte ikke på meg den gang jeg hadde bihulebetennelse. Min mor sverger til kamferatum krem som man smører under nesa for å løsne opp. Tror legen din kan gi deg riktig type pensilin selv om du er gravid, det er bare å forhøre seg på forhånd! God bedring!
Baby4påvei-har kommet :-) Skrevet 27. oktober 2006 #9 Skrevet 27. oktober 2006 Huff da. God bedring til deg. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå