Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det like mye næringsstoffer i et middagsglass, som det er i en porsjon hjemmelaget middag??

Jeg får dårlig samvittighet når jeg gir jenta mi et glass isteden for hjemmelaget middag, føler at det ikke er like sunt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er streng kontroll med produksjonen av barnemat, så du behøver ikke være redd for det. Men det er jo en stund siden maten ble laget og hermetisert. Det gir jo en litt spesiell smak synes jeg.

Vi lager middag hver dag til resten av familien, så er det som oftest noe som ettåringen kan spise. Dessuten kan man koke litt frosne erter eller noe annet i tillegg om grønnsakene ikke passer.

Jeg lager små barnevennlige kjøttboller av karbonadedeig eller kyllingkjøttdeig som jeg fryser i små porsjoner. Da kan hun spise middag sammen med oss selv om vi har lite barnevennlig mat som pinnekjøtt f.eks. Hun får da potet og rotmos og kjøttboller.

Min ettåring er ekstremt glad i brokkoli og erter, så det kan jeg også lage litt ekstra av til henne mens jeg likevel står foran komfyren.

Jeg har likevel ingen problemer med å gi litt mat fra glass en gang i blant, for jeg tror nok at de er greie nok for ungene. Det kommer jo også litt an på hva ungen spiser resten av dagen også. Jenta vår er ikke veldig glad i ferdigmat på glass, men det er nok mer fordi hun foretrekker at maten er i biter. Ferdigmoset mat spiser hun bare noen få skjeer av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...