Gå til innhold

Poden (6.5 mnd) nekter å spise grøt.!!!?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstemann blir 7 mnd den 7 nov og han nekter å spise grøt. Har prøvd mais, ris og hollegrøt. Han gjør de verste grimaser og spytter ut igjen. Et par ganger har jeg fått i ham et par skjeer, men da har han kastet opp en time etterpå. I tillegg har han nå fått 6 tenner hvorav de siste 4 på to uker så han har vært urolig på kvelden og krever mat annenhver time på natta. har gått bra til nå, men kjenner at det begynner å tære på etterhvert. flaska tar han heller ikke. dvs han drikker 20-30 ml he he så det hjelper lite. Noen som har noe gode råd?? Kan han begynne med brødskive så tidlig da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan begynne med brødskive nå ja.

Det er vanlig å miste litt matlyst når de får tenner. Min gjorde også det. Ville heller ikke ha fast føde, er nok litt sårt for gommene deres akkurat der og da.

Skrevet

Men min har ikke spist annet enn pupp til nå han.. Litt bestemt kansje? har gitt ham most potet også men det var like fælt som grøt visstnok :) fikk litt smør i dag og det var greit nok så det ut til. får prøve brødskive med smør da kansje? De andre to guttene mine spiste jo grøt fra de var 4 mnd ikkeno problem.

Skrevet

Pröva med fruktmos till gröten. Det måste vår son ha för att äta. Men då går det ned i ett huj :) 1.5 portion morgon och kväll.

Skrevet

Prøv med brødskive! Tulla her synes det er myyye bedre enn grøt....

Start med bittesmå biter, nesten smuler. Du kan f.eks. dyppe brødbitene i litt fruktpure; da blir de myke og gode...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...