Gå til innhold

var det dumt av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ca 30 dager igjen til termin og sent gubben på helgetur til utlandet. jeg er alene hjemme med vårt felles barn. hva hvis noe skulle skje. tenk om fødselen skulle starte hva gjør jeg da.

ok da må jeg sende barnet til de som skal passe ved fødsel, men blir jo nødt til å komme meg på sykehuset og føde alene uten mann. hjelp det er litt skummelt det da.

tenkte ikke på at det var så nærme fødsel og han har reist. fikk litt angst her.

nb: det er ikke noe som tyder på at fødselen skulle starte. så er det sakt, men tenk om!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er så farlig.. En fødsel kan i realiteten starte når som helst. En venninne av meg måtte ta ks aleine 6-7 uker før termin, for mannen var i utlandet. Men skal man tenke det verste eller tidlig fødsel i månedvis, så har man ikke noe liv.

Min kommer til å være i flyavstand av og til helt fram til termin.

Går nok så fint så.. Tror du får han med på fødselen jeg :o)

Lykke til!

Skrevet

Skjønner dine "bekymringer", men det går sikkert greit. Sjansen for at det skal skje akkurat denne helgen er jo liten, men samtidig hadde det jo vært kjedelig hvis du føder nå og han ikke får delta.

Selv har jeg 34 dager igjen, og jeg har ikke alliert meg med noen om det å passe barna hvis noe skulle skje. Hans foreldre har tenkt å komme på besøk rundt fødselen, og kommer da til å passe barna. Men skulle noe skje nå, en måneds tid før, har jeg ingen til å passe barna (stress...). Denne helgen har jeg dessuten tenkt å sende gubben på hyttetur, mens jeg selv skal være hjemme og lete i kottene etter babyklær. Akkurat DET stresser meg mer nå enn tanken på at mannen blir borte i helgen. Kommer babyen allerede nå, har jeg ingen klær klargjort, så nurket må nok reise naken hjem :o).

Men, min filosofi er at det nok sikkert går greit. De 2 barna vi har fra før har kommet til termin og 9 dager over termin, så det er vel ikke store sjansen for fødsel ennå, for mitt vedkommende.

Din forrige fødsel, skjedde den før, etter eller til termin?

Skrevet

Skal vel relativt mye til for at fødselen starter enda, men skulle noe skje bør du ringe til noen for å få barnepass. Spør om disse kan kjøre deg til sykehuset. Får du ikke tak i noen må du rett og slett bare ringe føden. De vil antakelig sende ambulanse. Ikke anbefalt å kjøre selv med rier.... Du klarer nok å føde uten mannen din, om du må. Jordmødrene hjelper deg selvsagt.

Men prøv å slappe av. Hvis han allerede har reist er det lite å gjøre. Bare pass på at han får holde seg i nærheten de neste helgene. Lykke til i helgen. Prøv å kose deg!

Skrevet

Så er det vi som har offshore menn, det går så greit så...:-) Min kom hjem fra jobb på onsdag, 2 uker før termin,etter 3 uker på jobb. Tror ikke det er noe å engste seg for en helgetur så lenge før termin.

Skrevet

sist fødsel startet før termin. men ikke så mye før. men det var styrt fødsel.

har gjort avtale med banepass. så det går sikkert greit og har ikke tenkt å kjøre til føden selv. det hadde tatt seg ut.

tror heller ikke noe skal skje men fikk et snev av anst da jeg plutselig kom på at jeg var så nærme fødsel som jeg er og hadde sent mannen på gutte tur ti timer unna.

fødselen takler jeg nok men jeg håper knøttet kan vente til jeg får ha med papan, for det er jo en enorm støtte det husker jeg fra sist at det var det.

Skrevet

Knip igjen:)! Forstår akkurat hvordan du har det! Jeg fikk selv lettere panikk da jeg oppdaget at vi hadde planlagt at min mann skulle være i utlandet en hel uke nå, 19 dager før termin...Men uken er over i morgen,-puh,- så hvis lille frøkna ikke plopper ut i natt, har det gått bra. Man kan jo ikke planlegge for alle "tenk- om- tanker" heller....Ha en fin helg og ta vare på deg selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...