Gå til innhold

*-* Tråden *-*

Cat78♥VerdensVakresteDatter♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er såååå spent på hva dere har å fortelle fra ahusbesøket!!!

Hadde så lyst å være med, men siden vi sov til halv elleve alle fire, og helsesøster kom halv tre, så ble det litt knapt med tid ja.

Hun var trivelig, og gullgutta sov søtt hele tida mens hun var her.

Natta i natt var litt morsom. Eller... de sov godt, og spiste som helter! Sov fire timer i slengen også. Men å spise som helter betyr å gulpe som helter. Stakkars H måtte skifte pysj tre ganger på Edvin som gulpet og tisset seg ut, A måtte skiftes på én gang. Så vi hadde et "stell" som varte fra omlag 04 til 0530. Jeg ammet og sov innimellom, og H stakkars skifta og skifta. Tenk at de er så glupske at de ikke kjenner sin egen begrensning! A gulpa faktisk ut av senga (det ble bare vått på golvet, ikke på klærne den gangen). At det er mulig sier jeg bare...

Vi skal på helsestasjonen på mandag, blir spennende å se hvor store de har blitt da.

Blir det ny tråd nå snart da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

svana: kjedelig med så mye skifting , men ellers så hørtes det jo greit ut

tiny: grattis med 1 år.

1D hordan går det med snuppa, får dere kommet dere til lege?

kan ikke du Molle gi mailen min videre og så kan dere andre legge meg til MSN.

Hvordan går det med simba?

Vi hadde barseltreff her i dag, derfor har denne uka gått bort også

Skrevet

Har nå vært å sett på den lille skjønne til Cat og mr T :) Så søt atte!!

Når var det 1D kom igjen??? Var ikke det snart da??? Vi må jo prøve å organisere sånn at vi kan treffe deg denne gangen.... Kan jo ta et skikkelig trådtreff :)

Fryser jeg....

Kom vi frem til noe med det Bimbordet forresten? var det første i Februar??? Og hvor skal vi ha det hen da???? Kom igjen damer!!!!!

Skrevet

Jepp shæll do. Etterhvert, mellom amming og besøk og div. :)

Linea er så skjønn atte. Lita prinsesse.

Ja hvordan går det med D 1D?

Burde vel kanskje lage en siste tråd ja. Ta det etterpå...

Skrevet

Måtte mate og hysje midt i svar, så ditt kom imellom Tiny:)

Satser foreløpig på første helgen i februar. Hvor? Nei du så langt har jeg ikke tenkt enda. Vi venter vel på svar fra Oslodamene. Ellers er det veldig greit å få til noe i LS:)

Skrevet

ja når og hvor skal vi møte 1D

og hvam med bimbor jeg vet ikke hva slags sted man ønsker, mener dere å leie noe - det er ikke så lett da,vet ikke jeg altså men er med i beg. av februar jeg

Skrevet

Næh... skal vel ikke leie noe vel? Tenkte mer på å kanskje reservere bord på et sted vi kan være heeeele kvelden jeg...

Skrevet

I dag var vi på 6 ukers-kontroll. Lars Håvard er nå 5230 g tung, 57 cm lang og 40 cm rundt hodet. Et skikkelig matvrak! Alt er som det skal, bortsett fra et lite vannbrokk, som går bort av seg selv i 99% av tilfellene.

Har det bra selv også. Selv om gallegreia kjennes litt hver dag, ryggen verker og Lars Håvard har en tendens til å sove lite....

Bra med dere andre?

Fine bilder du hadde lagt ut Tiny! Venter spent på bilde av Linea forresten. Har ikke sett Oskar heller, når jeg tenker meg om...

Natta!

Skrevet

Jeg legger meg jeg nå.

Skal med dattera til legen i morra.

Jeg får skrive mer da tror jeg!

Klem

Skrevet

Skal først til kiro med E. Så skal vi (mor, jeg og barn) til søstern og til Charlottenberg. Der har de åpnet nytt stort senter og stor babybutikk:D

Skrevet

Mine matvrak skal 6.ukerskontroll 29/11, ikke så lenge igjen. Skal på helsestasjonen og måle og veie på mandag, noen som vil tippe vekt??! (Klarer ikke helt å løsrive meg fra den der vekttippiga).

Helsesøstera syntes ogsa at E fikk litt vel mye vitamin, mens A ikke fikk noen ting. Så vi kommer til å kutte litt ned på mengden, og la A få smake litt også. Begynne med tran snart også :-D

Flott at LH har det bra simba. Vannbrokk? Hva er egentlig det?

Vi har vært på trilletur til Spar igjen, litt kaldt i dag, men de små var varme i nakken og turen var kort så det var nok bare godt.

I natt slapp H å skifte pysjer. Svært lite gulpings, men jeg ammet nok store deler av natta. Gidder sjeldent å dobbeltamme om natta, og da er man fort ute å kjøre. Også har de begynt å forstyrre hverandre, så det har blitt litt sånn at den som fikk pupp sist sovner i senga ved siden av meg, og når den andre vil ha, bytter vi på. Ikke helt holdtbart, egentlig. Men vi får da sove da. Skal prøve å legge de anføttes, tror jeg.

Bimbord: Nei, vi orker vel ikke leie lokale. Vi er da ikke så mange. Men jeg tenker litt sånn at jo større disse barna mine er blitt, jo bedre. Tenker å prøve med flaske når de har passert 6 uker.

Skrevet

Her hadde det ikke skjedd mye idag...

Hjelper kiro på vondtene til E? Får håpe du finner noe fint du kan shoppe i sverige da :) (eh, er vel ikke vanskelig å finne noe fint vel??)

Vitaminer og tran er ukjente saker her i huset... Orker ikke tranlukta, så snuppa her har enda ikke fått det... Får vel kanskje somle meg til sånne d12 dråper (var det dèt het da tro?) og gi henne det...

6 ukerskontroll er moro :) Gøy å se at de vokser! Tipper at de har lagt på seg endel jeg.. Kanksje en kilo hver? 3300 og 3600 tipper jeg...

Titter på sportsvogner på nettet jeg... Det er jammen meg farlig :) Kan bli dyrt det!!!! Vil ha en lettere sportsvogn i tillegg til emmaljunga vogna. Men er usikker på om jeg skal ha trille, 3 hjuling eller med 4 hjul... Noen som har noen innspill??? Må ha rygg som kan legges helt ned, lett å legge sammen og ikke ta så stor plass sammenlagt...

Skrevet

Tror ikke de har lagt på seg så mye til mandag... men du tenkte kanskje om tre uker igjen?

Jeg tror kanskje 2900/3000 og 3200/3300. Men hvem vet.

Liker TFK'en veldig godt. Selv om jeg har en skikkelig doning er den lett å trille. Antar at enlingsversjonen er enda lettere igjen :-D (også kan du få kjøpt sånn adapter til som passer med alle bilseter som har bøyle på)

Skrevet

svanine: vannbrokk er en væskeansamling rundt den ene testikkelen, pungen blir litt større på den ene sida liksom. Ser litt teit ut, men er visst ikke vondt, og går som regel bort av seg selv. Sambo lurer forresten på om dere tar feil tvilling noen gang..?

LH har sovet fire timer i strekk før første nattamming to netter på rad nå! Og sov tre timer på dagen i dag! Kanskje tida med lakenskrekk er over?

Tran, ja. Har kjøpt, men ikke fått somlet meg til å begynne med det ennå.

1D: Hvordan gikk det hos legen?

Har cat-familien det bra?

Skrevet

Heisann jenter!'

Da er jeg litt sterkere tilbake igjen;)

I dag var vi hos legen (11.30) og der fikk jeg bekreftet at dette bare er et virus (snakket jo med legen om henne forrige sv.t)............ Men han nevnte at hoste kan være kikkhoste................og at det har blomstret opp igjen og dermed skal man følge med på at barnet kan ha dette! Dette fordi når man har fått vaksine så får man jo en lettere reaksjon, men skal det behandles så må det skje før det har gått 3 uker (det skulle vi vist for 1 uke siden strengt tatt...men han trodde ikke at det var det da..heldigvis!)

Så nå skal hun få hostestillendemedisin om kvelden så hun bedre restituerer seg om natta;) også skal vi følge med om snorkingen hennes avtar når hun er frisk, hvis ikke skal hun følges opp i forhold at hun kan ha falske mandler (den vanligste grunnen til at barn snorker!).

Også fikk vi handlet litt på Claes Olson...........trenger litt til min *dette skal være klart til jul og fødsel lista*. Også var vi på kafè og spiste kake og drakk brus;) Dro hjem og sov 2 timer på sofa`n før vi startet på fredags tacoen og nå skal hun legge seg, mens jeg sitter her å venter på mannen min som er forsinket fra offshore......... Bare 4 timer igjen håper vi;)

Skrevet

Har forresten laget meg mail sånn at jeg kan legge den ut lissom;) (Nå er det jo endel av dere som lissom har adressen min osv... så jeg er ikke akkurat førstemann ut her med moromail....men tenkte det kunne være greit alikevel)

[email protected]

Sitter her og venter på gubben jeg da..........trøtt som et slips og helt ferdig i bekkenet igjen da;)

Håper noe av dere får sove godt i natt, har tenkt å prøve det etterhvert jeg også....hehe.... klem

Skrevet

Dette er til Molait:

Hei, jeg er en (sikkert en av de mange:)) som leser tråden deres her! Koselig å "følge" dere gjennom en graviditet.

Jeg har vel i grunnen ikke noe med det, men leste litt lengre opp her om at du hadde synsforstyrrelser og følte deg svimmel. Jeg kjenner jo ikke din eventuelle syktomshistorie eller noe, bare lest de "symptomene" du beskrev og kjente at jeg ble litt bekymra... jobber selv på en øyeavdeling på sykehus. Jeg ville ha tatt kontakt med en øyelege jeg dersom du ikke har opplevd dette før og blitt utredet for det..... har jevnlig pasienter som kommer inn med disse symptomene skjønner du..... Ønsker ikke å skremme deg her, men siden synsnerven er en av hjernenervene og synsforstyrrelser KAN være symptomer på relativt alvorlige sykdommer så... Beklager om jeg gjør deg unødig bekymret, men fikk en sånn magefølelse på at dette burde jeg svare på.

ps: mange private øyeleger der ute om du vil skippe kø, men tar du kontakt med fastlegen din henviser han/hun deg til øyelege.

Igjen, unnskyld for at jeg bryr meg med noe jeg strengt tatt hat nada med, men som sagt.. fikk en sterk magefølelse på at dette måtte jeg svare deg på..

håper du har en fin dag!

klem

Skrevet

Hvorfor tror alle at de ikke kan skrive på tråden hvis de ikke er av den "faste klanen"? Er da ikke lukket her, og bare koselig med fler.

Takker for innlegg Ronjapia. Har faktisk ikke hatt noe mer av det til nå. Skal til kiropraktoren til tirsdag. Skal høre med ham da, siden svimlingen kom etter behandling. Vi skulle også se mer på det med "blindspots" som jeg kaller det. Dersom disse synsforstyrrelsene kommer igjen så får jeg vel få det undersøkt ja. Er litt skremmende greie. Synes det er bra folk bryr se med ting de har nada med for masse nyttig informasjon å få på den måten:) Og koselig at folk man ikke kjenner faktisk bryr seg om andre!!

Bæsj i dag :D

Egentlig griet jeg skriver det her, (ja at vi skriver alt mulig her) for har hele historien sort på hvit. "han bæsjen X,X,X dato og oppdaget utslett den dato, hadde slik da og da gjentok seg da. Veldig kjekt.

Men ja bæsja i dag. De siste gangene har han gjort det under pippen alene. Tror han liker fred og ro når han skal bommelomme.

Vekt: (6ukern) 3240 og 3370. Eller..hva veide de ca. på kjøkkenvekte igjen a?

Tiny: Bading på mandag ser ut til å gå bra det. Finner jo ikke igjen badetøy pre-svangerskap da!! En bikini som IKKE skal brukes og gravibadedrakt. Så får vel bli gravibadedrakt isåfall. Hurra for kropp:(

1D: leste om kikhoste for litt siden. Stemmer det der med behandlig innen så og så lang tid, ellers er det for sent. Men når det er for sent så er de jo friske igjen så da:) Håpe hun kommer seg kjapt nå da.

Svanine: Samma f bare dere får sove!! Rutiner og vaner kan innarbeides etterhvert. De er jo så små enda og bedre for dem med uthvilte (nåja) foreldre enn "riktige" rutiner.

E sovnet faktisk 21.00 i går. Etter litt hyl. Sov til 24 og så til 5. Men har hatt den runddansen i senga i natt. Lot ham ligge i senga mi for han sov så urolig. Prøvde å legge ham over i kurven men.. Han krøyp etter meg hele tiden. Til slutt hadde vi vel tatt 180grader i løpet av et par timer. Pes.

Komme deg på nett snart cat? Hvordan har de første døgna hjemme vært? Miss you:)

Skrevet

Jo og Simba, godt LH har funnet ut at laken egentlig er helt ok:)

Edvard har og vannbrokk. Men i navlen. Fått slik utovernavel som lett kan dyttes inn men popper ut igjen med en gang. Blir borte hos de fleste i løpet av første leveår. Vannansamlig sa legen.

Skrevet

Jeg har fått hjem mannen min;) Herreguuuuuuu det var godt! Så nå står han i 50 cm snø og skifter til vinterdekk;) Jeg skal derrimot unne meg en laaaaaaaaang dusj;) Så blir det litt handling før vi setter i gang med oppryddinga....Her er det redebygging og forberedelser i høysetet de neste 3 dagene!!! Her skal det jammen ryddes og kastes og sendes til land langt borte (eller fretex...spørs hvem som vil ha det!)

Cat: Savner jeg også!

Skrevet

Vi skulle liksom ha masse familiebesøk i helga, men alle har visst blitt syke. Tror folk blir ekstra hypokondrete når de skal på besøk til små barn, ellers så er ikke tvillinger "stort" nok. Satser på firlinger neste gang da.

I natt lå de små anføtes i senga. Og sov sååå godt! Hadde bare E litt ved siden av meg en time på morrakvisten. Så ingen tvil om at de forstyrret hverandre litt ja. Bare matogstell kl 24, 03, 06 og 10 + sovnenestenmedengangetterpå *klappe*

E hadde nok gulpa opp i lufta og ned i ansiktet sitt i går kveld, ellers så har A sprutgulpa på han... Da vi tok de opp (de lå ved siden av hverandre) lå stakkars E med størkna gulp i hele ansiktet... Sånn er det når man spiser over evne.

Var ute og trilla i går, og de sov kjempelenge etterpå. Var egentlig superdupersnille i hele går. Håper det fortsetter sånn :)

Nå har jeg lært litt om vannbrokk og synsforstyrrelser. Godt at folk bryr seg altså. Men få det sjekka opp Moll, det har jeg jo sagt til deg allerede.

Lurer på hvordan cattefamilien har det...

Ikke særlig lysten på å vise meg i bikini heller.

Så Superman Returns i går, ganske bra egentlig.

..

Trodde jeg hadde masse klær i 56, men nå ser jeg at det egentlig ikke er helt sant. Har en del upraktiske klær i 56... kanskje bytte og kjøpe litt nytt. Lurer på når de hopper over i ny størrelse, det er ingen tvil om at de vokser iaf.

Skrevet

Mer bæsj?! :) Ny kosistens fra i stad. Greit det skal/kan være litt knudrete, men nå bæsjan gult vann med klumper. Rant ut helt blank vann liksom. Anyone?? Merkelig. Tiril hatt slik?

Praktisk er viktig. Er så mye søtt der ute som er helt høl i hue. Fikk en del til Will husker jeg. Sånn hel dress som man må dra over hodet med knepping mellom bena. Greit med kneppingen, men ikke anskaff hel dress uten åpning forren, bak eller siden. Den gensern vi fikk av Tiny er kjempefin. med glidelås langs hele og ikke rett forran så den irritererr valken. Også myyyk. Babyr ligger jo mest så hvorfor ha stive klumpete klær... Hette på jakke er greit, ellers er hette mest i veien egentlig.

Tiny: Forresten tror M jobber til uka. (han jobber litt til og fra hos en kamerat) Må vi ha 3 voksne eller?

Skrevet

Sånn vannbæsj med klumper har ikke Tiril hatt, men sånn sennepsgult slim m noen klumper det kommer i STORE mengder innimellom... Sånn som imorges da hun hadde bæsj helt opp til haka... Nice :)

Tror det går greit med bare oss i bassenget jeg :)

Synes det er kjekt m bikini jeg, er jo ingen som ser på oss alikevel da...

Upraktiske klær er noe dritt... Sånne gensere med masse trykk (som bare krøller seg) er også et sånt plagg.. Hetter er kjekke å ha når det bare er litt kaldt (drar over hodet istedenfor lue), men ellers veldig upraktisk. Og når man har en baby som ikke vil ha mye over hodet er gensere også upraktisk (sånne uten glidlås altså)

Har vært å handlet mat vi.. Tiril satt helt stille og bare tittet rundt seg i en sånn barnesetepåhandelvogn-sete. Når hun kom i bilden slokna hun med en gang :)

Savner også Cat... Hun sa jo hun skulle komme på nett når hun kom hjem... Hvor er du Cat???

Skrevet

ja hun skrøyt¨på seg å være på nett samme kveld;)

Meldte i stad. Alt vel. Mye besøk.

Den bikinin..vel..med puppene halveis utenfor og en truse man ikke ser at man har på forfra eller fra siden...say no more!

Gutta dine er stas nok svanine. Tror nok ikke det er derfor. Kjører du 4 neste gang kommer nok alle 1 gang ihvertfall..hehe ;)

Skrevet

Aporops bajs så har Edvin bæsja i dag.

På pappa.

Over hele pappa.

Så H måtte skifte genser, t-skjorte, bukse og sokker.

Golvmatta ligger i dusjen.

Hysterisk morsomt synes jeg.

Tror forklaringa ligger i at han måtte nyse og lot det bare stå til.

Artig med sånne små asså :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...