Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #51 Skrevet 29. oktober 2006 Dro en tur til Charlottenberg likegodt også vi Molle. Har begynt å gjøre avva, men de varer ikke mer enn nøyaktig 30 sek. Men har kommet med 4-5 minutters mellomrom den siste timen nå (mellom kl. 18 og 19). Etter den siste som kom 19.00 så kom det en 19.09 og en 19.17 og 19.25, så nå er det noen få minutters mer mellomrom. Vet ikke helt hva jeg burde gjøre jeg. De gjør sånn ubehagelig vondt og akkurat når de topper seg så gjør de vondt, men er absolutt levbart og ville ikke kalle det dritvondt eller noe enda.
♥Tiny Skrevet 29. oktober 2006 #52 Skrevet 29. oktober 2006 Oj, skjer det virkelig noe hos deg også!!!!!!!!!!!!!! Spennende!!! Kanskje det blir Ahus tur på deg iløpet av natta??? Idag har jeg gjort ingenting... og guuuh så deilig det er å bare gjøre ingenting.. *kremt* har jo forsåvidt ammet, skiftet bleier og kost med snuppa, men har ikke gjort noe husarbeid o.l... Det snør faktisk litt her også... tror kanskje det slutta nå? Tiril tok natta kl 7 henne... Lurer på når hun vpkner igjen jeg?? Kan noen forresten fortelle henne hvordan man bruker en flaske??? hehe... hun bare biter og sutter på den, vil ikke suge noe ut av den... Skulle være så lur å prøve å gi henne en flaske med bittelitt grøtpulver i sånn at hun var ordentlig mett når hun la seg, men det ville ikke henne nei...
*1D* Skrevet 29. oktober 2006 #53 Skrevet 29. oktober 2006 ROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOSENBOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! We are the Chanmpions;) Cat: ser jo nesten ut som du bare har lurerier jo;) (sorry, Molle sa jeg måtte...hihi)
Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #54 Skrevet 29. oktober 2006 hva skjer a cat?? jeg heier på deg! ;O) mine rier var absolutt overkommelige hele tiden, så ikke la deg lure. jeg krysser fingrene for deg! her har nurket blitt hele to og et halvt døgn og funnet ut at mor=mat. og funnet ut at verden er et sted man kan se på...leenge..og det kommer stadig nye folk å se på..etter å ha ha hatt besøk sammenhengende fra 12 til halv 8 idag sa jeg stopp, kom imorgen..det gikk opp for meg at de fleste er på barsel fremdeles, og ikke løper rundt og rydder og vasker klær slik jeg gjorde før min kjære kommanderte meg på sofaen og vasket huset og ryddet resten. herlige sambo! cat....heia heia!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #55 Skrevet 29. oktober 2006 Har ringt føden da. Hun jeg snakket med var veldig hyggelig. Hun mente at 30 sekunder var litt for kort, men siden det stort sett er 3-5 minutter i mellom riene så kunne jeg komme inn til en sjekk hvis jeg ønsket det. Som hun sa det er ikke verre enn at dere kan dra hjem igjen (15 min med bil) hvis det skulle være falsk alarm. Dessuten hadde natten vært litt mer betryggende hvis vi fikk bekreftet om det var noe på gang eller ikke. Riene begynner å gjøre ganske vondt selv om det går greit, men de kommer jo så tett!!
*1D* Skrevet 29. oktober 2006 #56 Skrevet 29. oktober 2006 GOOOOOOOOOOOOOD TUUUUUUUUUUUUUUUUR CAT!!!!!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #57 Skrevet 29. oktober 2006 Synes dere jeg skal dra inn på en sjekk??
Herkules Skrevet 29. oktober 2006 #58 Skrevet 29. oktober 2006 så spennende cat nå blir det snart baby helt sikkert håpe det ikke tar så lang tid Bam: ja du vqr jo kjapt hjemme hvordan har det seg? får gratulere her også da kose deg. Var så støl jeg etter fødselen at noe husarbeid hadde jeg ikke klart på dag to.
Herkules Skrevet 29. oktober 2006 #59 Skrevet 29. oktober 2006 TA deg en tur du om du vurderer det så er det ikke noe åvente med
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #60 Skrevet 29. oktober 2006 Da drar jeg på en sjekk!!
*1D* Skrevet 29. oktober 2006 #61 Skrevet 29. oktober 2006 God tur da;) Kommer til å vente spent på beskjed jeg altså!
Molait Skrevet 29. oktober 2006 #62 Skrevet 29. oktober 2006 Gjør det du:) Så vet du hvor du er. Har du bedre å ta deg til enn å besøke ahus kanskje? hehe. Ja 30 sek er nok litt kort. Hadde 2-3 min i mellom med will i nesten et døgn. Hjelper ikke at de er tett når de er korte. Surt det der. Du får sende en sms om du blir værende da:) Huske bagen i tilfelle..hehe også journalen da. Masse lykke til vennen min!!
♥Tiny Skrevet 29. oktober 2006 #63 Skrevet 29. oktober 2006 Masse lykke til Cat og ikke minst Mr T!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Da må vi på barselbesøk til uka også da hehe....
Molait Skrevet 29. oktober 2006 #64 Skrevet 29. oktober 2006 Ja blir tett mellom disse besøka. På sykehus og hjem og besøk hit og treff oppi det hele. Aldri hatt så sosialt liv før jeg... Dette går bra Mr.T. Lukk øynene og se deg på en grønn eng..med blomster..med sommerfugler...lukten av..-sykehus!!! Sorry dude, du må bare gjennom det. Skal se det går så bra atte. Og skulle du få helt noia så får du ringe mollemor da serru. Så kommer jeg og holder deg i hånda utenfor hovedinngangen;) Fikk vel aldri svar på hva dere ønsket dere i gave da men?
_svana_ Skrevet 29. oktober 2006 #65 Skrevet 29. oktober 2006 Næmmen så spennende da!!! Vel, jeg har jo sagt at rier ikke trenger å være dritvonde, vel... for min del ble de ikke veldig vonde før et par timer før de var ute. Masse lykkelykkelykke til!!!! Det sutres litt på soverommet. Har hatt besøk av fire jenter - koselig det da. De hadde med kake, is og snop! Hurra! Tror ikke det er derfor at det sutres, de ble jo dullet med hele tida.
*1D* Skrevet 29. oktober 2006 #66 Skrevet 29. oktober 2006 Okei, noe å slå ihjel tiden med mens vi venter på beskjed fra Cat;) Jeg har funnet en artikkel om dialekten der jeg kommer fra som jeg syns er litt morsom å lese..........mest fordi jeg kan høre mormors stemme når jeg leser;) Men også fordi jeg viste at jeg egentlig er ganske god i norsk, hvis man ser hvor jeg startet Hihi....... Avåt - ugangskråke, brukes ofte om unger som finner på noe galt. Tainnvarg - en som maser mye. Feittåm - kvinne med tydelig definert overvekt. Kollekvinter - dram. Tjyvnæggel - tyvaktig person. Snavveldås - en som småspiser mye, gjerne søtmat. Tavi - tosk. Å tærra - å erte. Å tainn - å mase. (mormor sa gjerne at vi: tainna forrmy) Å bængel - å krangle. Å dån-i tu - å besvime. Å muggelstuss - å være sur. Hainn satt i eindøla - Han satt (helt) alene i ettertanke. Æ blakk itj øran ætti sånt - Jeg bryr meg ikke om å høre på slikt/tror ikke på slikt. Æ vart så opp og fram - Jeg ble så opprådd, tvilrådig. Dæm spælli sæ - De leker. Ho e itj skiten likar ho einn æ - Hun er ikke det spor bedre enn jeg. Æ møgdes så gali - Jeg ble så plaget. Ho trøngt sæ så væl - Hun måtte jammen være såpass å se til. Som ein snørlaus jarstein - Helt ute av kontroll. Hèrre kjæm dæ te - Dette tilhører deg. Snipsillj - prektig, selvgod kvinne. Rævglæks - brukes om person en misliker sterkt. Boklåt - buklete, ujevn. Jolkov - snøstorm. Æsjin - tam (for eksempel om sau) Breiddame - ved siden av. Treskailli - tosk, dumrian. Rasbeist - sint person. Likksel/likkselheit - likegyldig/likegyldighet. Jessvint - smart, snar, effektiv. Hainn hoillt på å komna - Han holdt på å kveles. Laust og leggant - Alt sammen. Ho sett å skrik - Hun sitter og gråter. Hainn pårri sæ i nassin - Han graver seg i nesen. Det e itj av-sæ-styra einda - Det er ikke over enda. Ho vart sæ i eitt par sko - Hun ble overrumplet og rådløs. Det kom så baust på mæ - Det kom så plutselig på meg. Hainn fór frammi me nåkka - Han var inne på noe.. Ho hoillt på å reinn-itu skoklan - Hun fór veldig fort avgårde. Og min absolutte favoritt: Du sæll flæsk - Underskjørtet ditt vises nedenfor skjørtekanten.
*1D* Skrevet 29. oktober 2006 #68 Skrevet 29. oktober 2006 Hehe..... Gidda du lese alt også??? Jeg må bare si at dialekta fra fødestedet mitt er en smule spesielt, og jeg tror det er veldig få som skjønner et eneste ord selv om de kommer fra norge! Tenk at pappa flyttet dit og skulle lære seg "norsk", gjett 2 ganger om han er noe god i norsk nå da...............Nei, er ikke det nei.
Herkules Skrevet 29. oktober 2006 #69 Skrevet 29. oktober 2006 Kanskje jeg skal pugge til dåpen når Oldemor fra Tr.hj. kommer,men hun er litt sånn fin trønder hu da så jeg vet ikke helt Heia cat noen må oppdatere tråden!!!!!!!!!!!!
Herkules Skrevet 29. oktober 2006 #70 Skrevet 29. oktober 2006 kjenner en del av utrykkene , men hadde ikke skjønt om noen snakka sånn,
Molait Skrevet 29. oktober 2006 #71 Skrevet 29. oktober 2006 Mener noen nevnte noe om overtrøtte trøndere her en gang... Oppdatering fra cat: 3cm. riene kommer tett. Går bra med mr.T (hehe) Fått utdelt fødestue. Så da er det i gang:))) Håper det ikke drar ut i de lange timer. Gleder meg til ny tur til Ahus.
*1D* Skrevet 29. oktober 2006 #72 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg er kanskje overtrøtt, men denne dialekta snakkes daglig der ute i skjærgår`n den dag i dag;) Herk: ikke ante jeg at du hadde trønderblod i årene........Jeg tror at hvis oldemor er fra By`n(også kjent som byfis utti øyan..hihi), så kjenner hun ikke til alle uttrykkene hun heller;) Da krysser jeg fingrene for at det ikke blir mange timene til Cat er blitt mamma til mini-me`n sin;) Og at mr. T holder ut;) Lurer litt på å legge meg snart...skal bare spise ferdig den hermetiske ananasen og drikke opp melka og legge på litt mer ved i ovenen før jeg pusser tanna og finner dyna;)
Molait Skrevet 29. oktober 2006 #73 Skrevet 29. oktober 2006 ææææsj ananas og melk?! bærkjæægrøssææ Gravid du eller? haha svanine!!! Jeg kan se igjen!!! wohooo!!!
*1D* Skrevet 29. oktober 2006 #74 Skrevet 29. oktober 2006 Gravid??????????????????? Tror du?????????????? Jeg har ikke hatt sex på kjempelenge altså........... og jeg hadde mensen regelmessig før påske altså. Mamma sier jeg har lagt på meg men det trodde jeg var fordi jeg har kolikk............ (har drukket minst 1 liter melk om dagen de 2 siste ukene.........blir feit snart jeg nå altså....... Gooooooood natt Cat og alle andre som venter på at det lille nurket skal komme!
_svana_ Skrevet 29. oktober 2006 #75 Skrevet 29. oktober 2006 Natta! Tenker på Cat som har au! Måtte du bli mamma snart :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå