Gå til innhold

Kvinnelige leger og jordmødre tar mye oftere (22%) ks enn oss "vanlige"

Anbefalte innlegg

Dette har kanskje mange av dere sett siden det ligger her inne på BiM.

Skulle tro at i hvertfall jordmødre foretrakk å føde naturlig, men den gang ei!!

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/VisArtikkel.asp?ArtId=6404

Fortsetter under...

Dette leste jeg og :))

Hadde trodd det skulle være motsatt jeg... At leger og jordmødre ville velge å føde vanlig... Men men, godt å se at de er "vanlige" folk de og :)) Kansje de har sett så mange skrekkelige fødsler at de rett og slett feiger ut når de kommer til sin egen :))

Dette var jaggu sjokkerende, de praktiserer altså ikke som de predikerer !

Men når jeg tenker meg om så kjenner jeg kun en jordmor privat - og hun har tre KS, og ingen naturlig fødsel, bak seg.

(vet ikke hvorfor det ble KS med alle tre)

Men tenk på det da dere, at hurpa du treffer som snakker SÅ varmt om naturlig er best for barnet, ofte ikke har født selv !

Hm.....

De velger kanskje KS fordi de har sett en del dramatikk selv, muligens vrient å tenke positivt når du nøyaktig VET hva som kan skje...

Annonse

Jeg vil tro litt av grunnen er at de ikke vil gå gjennom en vaginal fødsel framfor kolleger. I Oslo har en flere valg til sjukehus og en kan velge der en ikke selv jobber på. Men å gå gjennom smertene og vere pasient hos dine kolleger kan ikke være så morsomt. Jordmødrer føler sikkert litt forventingspress at de må være superkvinner som mestrer fødselen og som trykke som en gud. Uansett hvilket sykehus en reiser til så er det ikke lett å skjule yrke sitt. Ved keisersnitt er det ikke de samme forventingene, der er en passiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...