Gå til innhold

Visste dere dette? Jeg er sjokkert!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde første icsi forsøk for 14 dager siden, var dessverre mislykket. Jeg tok ut 12 egg, 9 ble befruktet og 2 satt tilbake. Men hva skjedde med de 7 andre??? De gikk i søpla de!!!!

Enda det ikke var noen ting galt med de, og de fint hadde klart seg på frys, så ble de kastet - for en idioti!

Men så leste jeg Aftenpostens helgemagasin forige helg, og der sto det: "Sykehusene får refundering fra Staten ut i fra hvor mange egg de tar ut, altså betaling per egg".

Så sånn som jeg forstår dette da, så virker det jo nesten som om de kaster eggene kun for å få betalt for neste uttak!!! Noen som vet mer om dette? Jeg føler meg ihvertfall snytt... Er allergisk mot medisiner, så hadde uttak uten bedøvelse, og kan vel ikke akkurat påstå at det er noe jeg gleder meg til å gjøre igjen.

*Klem*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Det høres jo veldig rart ut..

Men er du sikker på at de var bra nok til frys?

Jeg fikk 12 av 13 befryktet jeg, men kun 4 var bra nok til innsetting og frys.

Kan overhodet ikke forstå at de har lov til å kaste fine egg!

Hvor hører du til forresten??

Jeg er også allergisk mot morfin, så får ikke bedøvelse jeg heller...

Skjønner at du gruer deg til nytt uttak, men det er utrolig hva man gjør hvis man må!

Skrevet

Dette har jeg aldri hørt om tidligere, men jeg har hørt at mange egg ikke egner seg for frys. Er du sikker på at det ikke er det som er grunnen? Selv tok jeg ut 17 egg på onsdag, og fikk i går beskjed om at 11 var befruktet. Allikevel var det kun 4 som var egnet for frys, og 2 som ble satt inn. Altså 5 som ble kastet.

Ville ha undersøkt det nærmere hvis jeg var deg. Hvis det virkelig er sånn det fungerer som du forteller, hadde jeg virkelig gått videre med det og ikke gitt meg. Dette kan de jo ikke fortsette med.

Klemz

Skrevet

Jeg er så sikker som jeg kan få blitt, for man må jo grave å spørre for å vite noe i det hele tatt! Jeg spurte om frys og da sa legen: "Det er normal praksis å ikke fryse resten hvis man får satt tilbake 2 egg". Det var det svaret jeg fikk!!! Men det med at de får betalt per egg, det stemmer... Skremmende å tenke på.

Jeg hører til Riksen forresten.

Skrevet

Merkelig, jeg hører også til Riksen. Fikk satt inn 2 egg i dag, og 4 på frys. Ved alle mine forsøk har jeg fått egg på frys. Jeg går også til ISCI.

Så dette synes jeg var rart, de må jo ha lik praksis for alle.

Skrevet

Herremin, det høres helt utrolig ut...!

De gjør IKKE det samme ved St.Olavs.

Kan ikke skjønne de har lov jeg!

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

På Ullevål hadde de ikke fryser før, det er noe de nettopp har fått, men trodde at Riksen drev med fryseforsøk og da skjønner jeg ikke hvorfor de har kastet de???!!??

Nei hadde jeg vært deg hadde jeg gått hardt ut mot de og forlangt et ordentlig svar!

Lykke til!

Skrevet

dette skjønner jeg ikke noe av. Kan da ikke være lovlig dette? om du har 7 egg som KAN fryses ned, så bør de gjøre det, og skal gjøre det, uansett om man setter inn ett eller to egg..

Dette må du gå videre med, kan ikke skjønne at dette er lov.

Skrevet

Det er det værste jeg har lest!!!!

Dere som må ta egg ut uten bedøvelse - be om å få akupunktur som smertestillende! Det får jeg og det fungerer fint! Jeg får velge mellom aku og smertestillende medisiner og 5 ganger har jeg valgt aku, mens den aller første gangen var med medisiner.

Skrevet

Jeg skulle egentlig ha akupunktur ved uttak, men akkurat den dagen funket ikke apparatet de vanligvis brukte...

"Men du er så rolig og tøff, så dette klarer du fint!", sa legen...

Joda, var bare å bite tenna sammen det!

Men håper at jeg får det neste gang ja, helt klart...

Skrevet

Jeg har aldri ått tilbud om akupunktur. Selv om jeg opplyste om allergi god tid i forveien, ble de sjokkert når jeg kom til uttak å nektet å ta morfin. Den ene sykepleieren som var med på uttaket sa det var det vrste uttaket hun hadde vært med på, og at det var første gangen hun hadde sett noen gjøre det helt uten bedøvelse.

Sykepleieren som hadde ansvaret i tillegg til legen, stoppet legen fra å ta ut flere egg. Jeg hadde flere eggposer, men fordi han drøyde tiden så fælt, ble det bare vondere og vondere. Han stakk 4 ganger for å få ut de 12 eggene!!! Så til slutt var sykepleieren redd for at jeg skulle besvime, så da nektet hun legen å stikke den 5. gangen.

Samme sykepleieren prøvde oxo å roe meg litt ned ved å snakke med meg, og om inngrepet, så jeg skulle forstå alt som foregikk.

Da fikk hun bare beskjed av legen om å holde kjeft, fordi han var den eneste som hadde noe å si! Sjokkerende oppførsel!!!

Var hos samme lege noen dager senere til kontroll, pga overstimulering. Da var han kjempe hyggelig, men har funnet ut i ettertid at det var noe feil med prøvene mine som han ikke opplyste om.

Skrevet

Hei mayla.

Jeg også er sjokkert over å lese dette,men synes det høres rart ut.De fryser jo ned egg selv om man setter tilbake to. Hvet jo at eggene må være av veldig god kvalitet før de gjør det,kategori 1 egg. Jeg selv har aldri hatt noen god kvalitet på eggene så har aldri fått opplevd frys,men har fått tilbake to hver gang.

Hvem lege er det du har hatt da? Tragisk oppførsel. Jeg selv har ikke noe negativt å si om Riksen.Har hatt 4 IVF forsøk der og har ikke noe å utsette på noen.Men vi opplever ting forskjellig,desverre for noen,negativt.

Skrevet

Har "forhørt" meg litt inne på fub, og det er INGEN som har hørt noe om at en ikke fryser ned egg....

Så enten er det en misforståelse ute og går, eller så må du slå i bordet å få en nærmere forklaring!

Skrevet

hm merkelig , jeg hadde 9 befrukta egg , fikk satt inn 2 og 7 på frys....må være en misforståelse ute og går her vel....???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...