Gå til innhold

så sliten...=( hva skal jeg gjøre med dette her..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Vet ikke om andre plasser å spørre/klage...

Jeg har en sønn på 3 mnd og 4 dager... Han har alltid sovet hele natten igjennom,men de 2 siste ukene nå så har han blitt så enormt krevende om natten. Han våkner,og skal ha mat ca hver andre time. Dette sliter meg helt ut. Tårene kommer hver gang han våkner,fordi jeg er trett og fullstendig utmattet.

Han har også pleid å sovne ved puppen ,men nå er det ikke en selfølge lenger. Opptil flere ganger pr.natt så må jeg bysse han i søvn.

Jeg har en samboer også. Han har vært flink til å hjelpe meg og sånn selv om han skal på jobb, men det virker som om han er lei. I natt så skulle han liksom bysse sønnen vår i søvn,men det gikk 5 min så la han han bare i sengen sin og sa: Nei nå er dritlei den forbanna grininga di,så nå får du bare ligge der å grine til du sovner om det er det du vil! åsså la han seg til å sove. Da måtte jeg ta sønnen vår,for han roet seg jo ikke.

Det værste er at sambo ikke skjønner at jeg blir sliten. Og han krever oppmerksomhet og sex støtt og stadig. Men jeg har ærlig talt ikke overskudd til det. Ammingen tapper meg for energi,rett og slett. Da blir sambo dritsur og vrang, og oppfører seg som en unge(ekstremt barnslig,kniper osv for å få oppmerksomhet). Dette går utover forholdet vårt... :(

I kveld skal jeg på jentekveld for første gang på kjempelenge. Sambo er ikke så veldig fornøyd med det akkurat. Jeg har aldri hatt sjans til å gjøre noe på egen hånd. For meg er det baby 24/7. sambo insisterer på at det er han som skal handle og alt sånnt. Bare det hadde vært deilig for meg. bare noen minutter alene...men det går tydeligvis ikke...

Han skjønner det bare ikke! Han tar og tar men gir aldri noe tilbake. Jeg vasker klær,vasker hus,lager middag,baker brød osv..men han verdsetter ikke en dritt...:( blir så lei meg...

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre lenger. Hverken med søvnvanene til sønnen min ,eller sambo...

Er det noen som har/hatt det slik selv her inne? eller som har noen råd om hva jeg kan gjøre for at ting skal bli bedre.

Fortsetter under...

Skrevet

Ville sluttet å gi og gi jeg... Da tar han vel hintet kanskje?? Du bør ikke slite deg ut med all verdens vasking osv. Sitt deg ned SLAPP AV, sov med sønnen din litt på dagtid så du er mer opplagt. Vi må innrette oss etter bebisene (ikke faren) De små får ikke ordentlige rutiner før gjerne 7-24mnd. alderen så ikke tenk at dette er noe som skal vare i evighet, like fort er det nattesøvn igjen ;)

Skrevet

Uff, stackars dig!! jag känner igen mig i att tårarna kommer när lillen vaknar på natten IGEN och man är bara så sliten. Men jag har tur, min sambo ställer verkligen upp. När jag läste början av ditt mail tänkte jag att det här går att ordna, ge barnet flaska,prata med HS om att ge gröt. Blev glad att du har en sambo som ställer upp. Men så fortsatte jag läsa och får höra om en helt teit sambo. Jag vet inte vad jag skall säga. Jag är otroligt ledsen för din skull. Och imponerad över att du orkar med allt husarbete i tillägg!! Har tyvärr inga konkteta råd att ge, vill bara ge dig mitt stöd och sympati. Det klassiska är ju : Försök att prata med honom om hur du har det. Inte så lätt, jag vet...

Skrevet

Hadde akkurat slik som deg, nå er gutten min 8 mnd. Men ting begynte å ordne seg rundt 5-6 mnd alderen. Da begynte han å sove fra 19.00 til 06.00.

Jeg begynnte å gi ham smaksprøver på grøt om kvelden (ja dere får bare kritisere meg, men jeg gjør ting på min måte) ca 2 uker før han var 4 mnd. Etter ca 2 uker var jeg opp i full porsjon. (Dette fortalte jeg også helsesøsteren og hun støttet meg, kunne prøve med et måltid til etterhvert sa hun) Men ingen forandring, så ca 2 uker til prøvde jeg med grøt til frokost også. Da begynnte han å sove lengre og lengre på natten. Utrolig deilig!

For han var til tider våken hver time (3 mnd) for pupp, han trengte det vel ikke men man er jo så trøtt an man gir pupp for å få sove.

Men jeg tenkte at jeg kommer til å kolapse om ikke sambo hjelper til snart. Han jobbet og jobbet og var litt redd for å være sammen med lillegutt alene på den tiden. Det var vel gjerne derfor han jobbet mye overtid.Til slutt satte jeg foten ned, for hvis han skulle oppføre seg som dette kunne jeg heller tenke meg å bo alene. Da slapp jeg vertfall hans rot i tillegg til alt annet jeg skulle få gjort.

Men nå er han utrolig. De leker og styrer på når han er hjemme fra jobb. I helgene tar han han om morgonen, så jeg får sove litt lengre :)

Skrevet

Huff, tenke når jeg først begynte å lese; at dette er jo akkurat sånn jeg har det! Gutten min er 3mnd snart og har også begynt å tulle på natta, har holdt på i 3uker, tårene kom nesten hver natt og det var like før det tippet helt for meg! Når det da begynte med litt puppenekt på toppen så ble jeg nesten litt psykotisk her! men så ble vi enige om, etter råd på ammedebatten, at sambo skulle ta han fra 23-06 på natta i forigårs og gi mme slik at jeg fikk litt sammenhengende søvn og fikk hentet meg inn! det hjalp noe utrolig, og jeg har nå mye mer til overs for å takle min sønns nattevåking og puppenekt!

Men har nå funnet ut (etter å ha lest en tråd her inne) at det er litt 3mnd trass og det går over!!

Men ble litt trist når jeg hører at du har en så utrolig barnslig sambo:-(

Min sambo har også hjulpet til mye selv om han skal på jobb, men blir jo klart også frustrert når lillegutt ikke vil sove; han mener også at vi bare skal la han ligge å gråte litt, så kanskje han roer seg av seg selv!

Vi mødre kan jo ikke det, ihvertfall ikke når de er så små:-) som regel så har vi en intitusjon som ikke mennene har...men bare å gå å legge seg og sove igjen er jo ganske usympatisk synes jeg!

Synes du skal snakke med sambo din å fortelle hvordan du har det, menn skjønner jo ofte ikke hint! så det er lettere å si ting som det er, da kan du jo være sikker på at han får det med seg!

Skjønner at du blir veldig lei deg, det hadde jeg også blitt!

Det viktigste i en sånn situasjon er komunikasjon!!

Håper ting ordner seg for dere!

Lykke til; skal tenke på deg:-)

Skrevet

H.I her...

Har for gjeves prøvd å snakke med sambo,si ting rett ut sånn som det er. Men det funker rett og slett ikke..! Gir snart opp hele forholdet...orker ikke å gå å irritere meg og være lei meg pga han når jeg har så mye å tenke på fra før...=(

Annonse

Skrevet

Du må få litt avlastning, før du bryter sammen! Pappaen til barnet må¨få en oppstramming, han må da SE at du trenger hjelp! Jeg tror jeg ville ha gitt tillegg om kvelden, slik at babyen er stappmett før du legger ham. Evt begynne med velling, selv om det er tidlig, for det virker som om sønnen din krever litt mer enn du kan gi ham. Mannen din må vokse opp, han er blitt far og må etter hvert oppføre seg som en. Han høres jo ut som en sjalu storebror, ikke som en støtte og hjelp for deg!

Menn lar være å gjøre alt som de tror de kan slippe unna med. Du må vise ham at du ikke godtar å være sitte hjemme og glo og være underholdningen hans. Tving ham til å ta barnet alene, og gå deg turer, handle litt, unn deg en frisørtime. Han må jo ta ansvar når ikke du er der. La ham forstå hvorfor du er så sliten om dagen ved å erfare det selv. Og ikke la ham handle for deg, du MÅ komme deg ut om dagene. Ta med minsten på tur i vognen, minst en time hver dag. Da får du frisk luft og ny energi, i mellomtiden kan din kjære vaske hus og lage middag til dere. Legg listen NÅ, før det er for sent!

Sender deg en god klem, det høres ut som om du er forferdelig sliten for tiden, håper det snart bedrer seg for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...