Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har vært inne på ODIN og studert reglene for ammepermisjon, men ble ikke klok på hvorvidt det er en eller to timer per dag jeg kan få redusert arbeidstida mi. Vi lurer på at pappan skal få lengre perm, og jeg starte forh.vis tidlig på jobb. Er det noen som kjenner dette regelverket, og har hatt ammefri? Jeg er ansatt som lærer i barneskolen.
Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 Dersom du er statsansatt har du rett til 2 timer fri pr.dag (evt. delt opp iløpet av dagen). Dersom du ikke er statsansatt og "bare" skal følge arbeidsmiljøloven (§33) har du rett til 1 time, evt. 2 halve timer pr. dag.
scirpus Skrevet 27. oktober 2006 #3 Skrevet 27. oktober 2006 Hei, Jeg hadde ammefri for et par år siden. Da var reglene slik at man hadde rett på ammefri opp til 1t pr. dag, men det var opp til arbeidsgiver om dette er betalt eller ikke. Det var også opp til arbeidsgiver om man kan få mer enn 1t ammefri. Tror ikke reglene har endret seg så mye siden den gang. Jeg hadde en privat arbeidsgiver, og der fikk jeg betalt 1t ammefri hver dag. Jeg bodde rett ved jobb, så jeg dro hjem i lunsjpausa og tok en lang lunsj samtidig som jeg ammet i en halv times tid. Jeg gikk også hjem fra jobb en halv time tidligere hver dag for å amme. På grunn av den korte veien til jobb (bare 200m) var jeg så heldig og kunne dele opp ammefrien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå