Gå til innhold

Nå ble jeg usikker!

Anbefalte innlegg

Jeg testet med cb i går, var negativ, men så lå den framme nå i dag og den var svak positiv!!

Står at man ikke skal se på testen etter 10 min, men bli usikker likevel.

Om den er positiv nå, så betyr det at jeg må ha hatt 2 eggløsninger denne måneden!! Er det mulig når man nettopp har slutta på pilla?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6853967-n%C3%A5-ble-jeg-usikker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg slutta på pilla 25 sept og venta da el rundt 12 okt, men virka ikke som den kom (hadde mye sex rundt de dagene)

Så tok jeg ny el test 24 okt (fordi jeg kjente smerter) da var el test positiv, til og med dagen etter.

Så tok jeg en cb gravitest i går pga jeg følte meg uvell, om jeg hadde el den 12 som jeg ventet ville jo testen være pos om jeg ble gravid da.

Cb gravitest ble negativ i går, men den lå framme i dag og nå viste den svak positiv!

Derfor tenker jeg at jeg kan ha hatt 2 el. for om jeg er gravid nå ville ikke gravitesten slå ut pos i dag! ettersom el va for 3 dager siden, skjønner?=)

Så da må jeg ha hatt el rundt den 12 (og har da skulle hatt mensen i dag)

Er det mulig??

Annonse

hm, snodig... det kan jo være at EL testen var positiv fordi du er gravid da, eller så kan det jo hende du ikke hadde EL den 12. (fikk du pos EL test da?), men hadde det nå den 24. Syklusen kan jo bli helt koko når du akkuratt her sluttet på pillen... Får håpe du finner ut av det, så du slipper å lure mer... Lykke til!!!

Når du slutter på pillen, vet du ikke hvor mange dager syklusen din er på... Det bør gå en syklus eller to som er like lange før du kan si at syklusen din er på x-antal dager...

Jeg tror ikke du hadde el rundt 12okt. Stemmer nok at du hadde el rundt 24okt, siden du fikk positiv el test. Du bør hvertfall vente til 12dager etter el før du begynner å teste med graviditesttester, dette er pga at det skal danne seg hcg.

Jeg er en av de heldige som fikk normal syklus etter pille slutt. Men det er normalt å ha laaaaange sykluser når man nettopp har sluttet på p-pillen. Man kan ikke forvente at syklusene skal være på 29 dager.

De første pp etter pille slutt var forferdelig, jeg kjente ekstra stikkinger i magen.. Kjente kanskje ekstra etter også. Var trøtt og uvel. Så det er helt normalt med pille slutt..

Du må huske at det er ikke alle det klaffer for i 1pp. Å når man har sluttet på pillen, kan det ta opp til et år før man får en normal syklus..

Jeg vil anbefalle deg til å vente ti dager til før du tester.. Så slipper å kaste vekk penger på negative tester!

Lykke til videre med prøvingen! Håper det klaffer for deg snart og du finner ut av det med sykluser.

Du skal IKKE se på testen dagen etter...dette er ikke en positiv test..så er d sagt....er du fortsatt usikker så får du vente noen dager å se ta en ny test....

Og jeg skjønner ikke det andre du har skrevet..om testen er positiv sp har du hatt 2 eggeløsninger????....en grav test vil ikke teste etter eggeløsning...en grav test skal ikke bli positiv om du har eggeløsning....

Naturlig å være spent og usikker på alt i 1pp...men det er bare å vente å se....fåtallet blir gravid 1 mnd....men noen er heldig seff..jeg trodde jeg var heldig i både 1, 2 og 3 pp...TUSEN symptomer osv...men NEI..det var jeg ikke..det var bare hormonene fra pillene som gjorde seg til...hadde sinnsykt ondt til tider...

Og jeg tror ikke du har hatt 2 eggeløsninger...men ....jeg kan jo ikke vite d...alt er mulig mellom himmel og jord...

Du får ta en ny test og se..

Ellers går du over til en ny mnd med nytt håp....og husk at nesten INGEN har stabile sykluser når de nettop er slutta med pilla...og de fleste har ikke peiling på når el og ikm er....vanskelig å vite...og en positiv el test betyr ikke bestandig at man får eggeløsning heller...så er d sagt..

Klem og lykke tiL!

Hei og takk for alle svar!

Det jeg mente med at om den var pos nå så måtte jeg ha hadd 2 el.

Dette på grun av at det er 3 dager siden el nå og om den graviditetstesten hadde vert pos så måtte jeg ha blitt gravid rundt den 12(da jeg trodde jeg kunne hatt el)

En graviditetstest slår jo ikke ut 3 dager etter el!

Derfor trodde jeg at jeg hadde 2 el! siden "trodde" jeg fikk svak pos i dag!

Da skjønte jeg hva du mente:)

Men isåfall..om du hadde el for 3 dager siden så kan du IKKE være gravid allerede....så vet du d....kroppen har ikke eggeløsning om du er gravid...:) vent 2-3 dager og ta en ny test..

koss dag e du på i syklusen da?...

dag 1 regnes fra den dagen du fikk mens sist..

Annonse

Ja vil tro det....om kroppen din merker at du er gravid vil d jo være helt unaturlig å lage nye eggeløsninger.....ellers kan man jo bli gravid mange ganger mens man er gravid...hehe...

Er du sikker på at du hadde el da? fikk du like sterke streker på testen? eller brukte du cb digital?

Blir vel en 44 dagers på deg da....sånn her har mine sykluser vært etter pilleslutt: 35, 52!!!!, 40 og denne tror jeg blir rundt 40-45....

Er foresten ganske sikker på at d var el ja, hadde helt syke smerter! og testen var jo positiv!

Vet ikke om de bruker å vise feil,mulig det! men hadde iallefall helt sykt vondt i 2 uker, og helt til el var over. (testen var pos i 2 dager)

Hei!

Fikk lyst å "blande" meg litt inn her.

Hadde jeg vært deg, ville jeg tatt en ny gravi-test om noen dager. Dersom du ble gravid et par uker etter 24 sept. KAN nemlig den positive el-testen du hadde den 12. okt. indikere at du er gravid, og ikke at du hadde EL...

Lykke til uansett!

=)

Hei du;)

Men el testen var jo bare positiv i 2 dager! og jeg hadde stooore smerter en god stund før el test slo ut (og det er jo vanlig?)

Jeg har ikke ømme bryst heller!

Bare småsmerter nederst i magen og ømme brystvorter.

Blandet datoene litt i hytt og vær, men kanskje du likevel forsto hva jeg mente? El-testene viser positivt når man er gravid også (noen ganger).

Så jeg mente du kan ha blitt gravid da du ventet el 12. okt, og at den positive el-testen 24. okt. egentlig viste at du er gravid og ikke at du hadde el...

Men da skal vel el testen vise positiv hele tiden mens jeg er gravid? hehe! mye spørsmål:)

Tok jo en cb i dag, den var negativ, tok en i går også (den som hadde ligget over natten og viste svak positiv:P (men som ikke teller)

Jeg har selv store smerter ved el og er ikke i tvil når den kommer. Men de varer bare en times tid, og når jeg tester er de positive når jeg har smertene. Dette er nok veldig individuelt. Noen kjenner ingenting, andre har vondt i flere dager. Alt er like normalt.

Jeg krysser likevel fingrene for deg. Men er redd for å gire deg opp, i tilfell du blir kjempeskuffa ved IKM.

Ømme brystvorter og stikninger høres jo litt positivt ut da =)

Her sitter vi på en lørdagskveld. kanskje vi burde fått oss et liv.. hehe

;-p

Ja, el-testen skulle vel vist positivt hele tiden. Det høres riktig ut...

Får håpe du ble gravid da den var positiv da :-)

Selv om den ikke gjelder når den har ligget over natten, er det likevel rart at den var positiv for det er strengt tatt ikke mulig uten hcg i kroppen. Men jeg vet jo at alle sier man ikke skal lese dem etter 10 minutter.

krysser alt jeg har for en liten spire til deg!!!

xxx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...