kozemamma*nå 2 barnsmor* Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 hvor dan var det å føde uten smertelindring????? og hvordan var det om dere har hatt flere fødsler med og utne bedøvelse.. har lyst å prøve naturlig fødsel,men er usikker.. jeg tok ks med jenten min men vet ikke noen ting lengre ,vil jo oppleve fødselen noe man ikke gjør med ks... kozemamma
Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 For 3 år siden- idag!;-) fikk jeg sønnen min helt uten smertestillende. Det var ikke planlagt at det skulle være sånn, men jeg hadde gjort unna hele åpningsfasen hjemme, med "turning" i senga og x antall turer på do...., så da vi kom på sykehuset hadde jeg 7 cm åpning, og rakk bare såvidt å klatre opp i senga før pressriene tok til! Smerten var glemt i det øyeblikk gutten lå på brystet mitt! Hvordan det blir denne gangen vet jeg ikke, men klarer jeg det uten er det verdt forsøket tror jeg. Var iallefall i overraskende god form etterpå!
moby dick Skrevet 27. oktober 2006 #3 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har to barn fra før, og venter mitt tredje om nøyaktig en uke. Med førstemann hadde jeg virkelig lyst til å føde naturlig, men da fødselen ble for lang valgte jordmor å sette epidural. Med andremann hadde jeg absoutt ikke lyst å føde uten smertelindring, men denne gangen gikk det så fort at det ikke ble tid for smertestillende-og det var jeg veldig glad for etterpå. Da barnet var vel ute var det ingen problemer med noenting, og jeg følte jeg hadde vært veldig"med" i fødselen. Denne gangen håper jeg også på en naturlig fødsel, men hver fødsel er så forskjellig så det er egentlig bare dumt å planlegge for mye-man kan så fort bli skuffet. Men hadde jeg vært deg , og alt ligger til rette for en naturlig fødsel, hadde jeg gått for det(kan jo alltids be om lindring underveis...). Lykke til iallefall!!!!
Desperat 3 gangs fødende Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 Fødte første gang med epidural og det gikk sånn tålig greit. Andre gang fikk jeg lystgass som ga null smertelindring. Regner derfor denne fødsel som uten smertelindring og den var helt grusom. Hadde 3 timer jeg ikke vil oppleve på nytt. Kan jo legge til at jeg får store babyer som ikke er så lette å presse ut. Priser meg lykkelig over å ha blitt innvilget ks denne gang. Men vi er alle forskjellige heldigvis!
Candy girrrl Skrevet 27. oktober 2006 #5 Skrevet 27. oktober 2006 Hei. Jeg har født to ganger uten. Forferdelig vondt der og da, men raskt på beina igjen etterpå og smerten er helt over. Har termin om 20 dager og har ikke helt bestemt meg om jeg skal gå for uten smertelindring en gang til. Dette er nok den fødselen jeg har gruet meg mest til. Hvis jeg husker rett så skal vi føde på samme sykehus. Så minuset der hvis man velger Storken er at man må bytte både fødestue og jordmor om man finner ut at man må ha epuderal. Det er litt dumt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå