Gå til innhold

Stein hard mage - tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 7 mnd er veldig plaget av hard mage. Det kommer kun et par bittesmå stein harde klumper.. Hver 4 dag kanskje. Kjent på klumpene (ja gjennom våtserviett:) og de er SÅ harde. Hun får jo ikke bæsjet det hun skal.

Noe tips til hva jeg kan gi hun nå som hun ikke får så mye mme lenger? Hadde malt oppi den. Sviskesaft og sviskepurè liker hun ikke!! Kniper igjen munnen og får grøsninger da jeg kommer med skjea.

Jeg prøver og massere henne på magen, men syns ikke det hjelper noe....?!

Håper dere har noen tips på lager? Hun har før gått 14 dager uten og få ut noenting. Vil ikke at det skal skje igjen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv Maltekstrakt i melka. Det hjalp veldig til min første.

Skrevet

Blåbær virker oxo maveregulerende =)

Lykke til !!!

Skrevet

Hva slags grøt får hun? Velg typer med fiber. Dvs havre eller fullkornsgrøter. Bland gjerne fruktmos i grøten. Mange frukttyper virker positivt på fordøyelsen, f.eks aprikoser og pære. Ikke gi banan.

Hos oss virket malt forstoppende, så vær obs på det hvis du gir malt.

Hun er vel litt for liten til yoghurt, men jeg har hørt at det er greit å gi biola i mindre mengder fra 6mnd (spør HS).

Skrevet

Ja, men regulerer ikke den "feil vei"? Trodde man ble tregere i magen av blåbær?

Skrevet

yoghurt er ikke for tidlig i små mengder hvis hun har hard mage! :)

Skrevet

biola naturell / sviske ... virker som bare det her ....begynnte ved 7,5- 8 mnd...

Skrevet

Ser at det meste er nevnt her fra før,men kiwi er også bra for hard mage. Gi også mye fiber,gjennom grovere grøt og mye grønnsaker. Vann er bra. Prøv å endre litt på kostholdet rett og slett. Gjør det en periode og se om det hjelper... :) Det hjalp her i huset ihvertfall.

Skrevet

mini (starx 6mnd) hadde og stein harde klumper, og jeg måtte nesten hjeløpe han åfå det ut( trykket bena opp mot magen) men så begynte jeg å ha sviskesaft i grøten og nå er ikke hard i det hele tatt, og han strever ikke med å bæsje lenger. Før trykket han noe innmari,men nå legger jeg ikke engang merke til når han bæsjer før jeg kjenner lukta =)

Skrevet

Her var det mange gode tips!

Skal prøve alt jeg. Så får vi håpe det hjelper!

Tusen takk dere :)

Skrevet

Nei, blåbær blir en hardere i magen av!

Skrevet

Ikke prøv blåbær i hvertfall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...