Gå til innhold

Engansstønad og fødselstipend?!

<3MammaMia<3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

fra lånekassen får du samme summen som fullt stipend og lån bare at allt er lån ( 6900? ) i tillegg kan du søke om forsørgerstipend som er ca en tusen lapp-- ca 8000 i mnd ca...

trygden gir barnetrygd- 900 ettellerannet?

så da er du oppi 9000 mnd--

30.000 i engangsstønad, som du kan få utbetalt fra uke 30 i svangerskapet :)

lurt å finne brukte billige og selvsagt fine ting:) få arve der du kan det- og spar på så mye av engangsstønaden du kan- 9000 mnd er jo ikke allverdens

men så har vel pappaen en inntekt også?

er du alene får du 8-9000 i overgangsstønad i tillegg fra trygden..

Det er sånn ca det jeg også har reget ut at jeg får:-)

Er i uke 25 nå så jeg har tenkt å søke om engangsstønaden når tiden er inne,som er 12 uker før fødselen!:-)

Jeg og samboeren har fått trolig mye baby utstyr fra de kommende besteforeldrene så vi har bare småting igjen før den lille kommer:-)

Så jeg tror vi skal spare engangsstønaden til baby`n kommer,for da får vi jo bruk for dem!:-)

Men jeg tror ikke jeg har rett på førsørgerstipend for samboeren min har for høy lønn!:-/ Men jeg tror vi skal greie oss godt uansett:-)

Annonse

Vi har jo mange goder som gravide og studenter:-)

Årsinntekten er jeg ikke helt sikker på,men når vi satt og så på lånekassens sider om forsørgerstipend så sa han at jeg trolig ikke kom til å få dette pga hans inntekt!

Men jeg skal uansett søke for å se om jeg kanskje får det lell!:-)

Han jobber som industrimekaniker!:-)

Jeg studerer så jeg har allerede fåttt innvilget stipend! Etter det jeg har forstått så blir stipendet og lånet omgjordt til stipend når du går inn i permisjon fra utdnning.

Lånekassens krav er at du må studere og hatt rett til stipend 10-6 mnd før fødselen,men du må gå ut i permisjon 3 uker før fødselen for å få føsdelsstipend. Hvis du slutter tidligere enn 3 uker før termin må du ha dokumentesjon fra skolen eller sykemelding fra legen. Du må selv søke om fødselsstipendet.

Siden jeg har studert mer enn 6 mnd når baby`n kommer i februar oppfyller jeg kravene og har derfor rett på fødsstipend. Det står mer om dette på lånekassens sider.:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...