Gå til innhold

Laparoscopi..... dagene etter... hjelp.

Anbefalte innlegg

Hei

På onsdag gjennomgikk jeg en laparoscopi hvor de også fjernet noen cyster. Jeg blødde såvidt litt etter operasjonen, men så stoppet det. Blødde litt mer igår og idag er det nesten som om jeg har mensen. Er det riktig? Kan det være mensen? Skal jo skrive ned blødninger som de skal se om en 6 måneders tid.

Pluss nå er det straks gått 48 timer siden operasjonen og jeg kan dusje. Skal dusje med plastrene på og tørke godt før jeg tar dem av og vente litt før jeg tar på de to nye. Er det ekkelt? Vondt å ta av plastrene?

hilsen nervøse meg.....

PS: Kroppen føles bedre... ikke noe spes vondt i magen lenger og sårene har ikke blødd mer siden onsdag.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6853621-laparoscopi-dagene-etter-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei maybe now soon i hope!!

Angående når en kan ha sex, så kommer det vel an på formen. Fikk ikke noe svar på det. Men vanlig å blø etterpå og da er man ikke akkurat i fruktbar fasen vil jeg tro. Hørt om noen som har blødd i 2 uker etter operasjonen, men det er nok forekjellig fra person til person vil jeg tro.

Du har nok time på morgenen og kommer hjem ettermiddagen. Jeg gjorde ihvertfall det. Jeg fikk beskjed om etter at jeg hadde fått i meg noe mat og drikke, at jeg selv valgte når jeg følte meg bra til å dra. De følger med på deg. Jeg var på Sandefjord sykehus og har ikke annet enn gode ord å si om dem. Vanvittig koselige alle sammen og hjelpsomme.

Jeg var vanvittig trøtt etterpå. La meg og sov noen timer når jeg kom hjem og la meg noen timer igår også (altså dagen etter operasjonen).

Men viktig at du har noen som kan kjøre deg hjem og helst er hos deg til dagen etter. Skal helst holde deg i ro og ikke løfte tungt osv.... men det tror jeg du skjønner at du ikke orker etterpå heller.

Håper det var til litt hjelp og roet deg litt etter svarene mine. Ønsker deg lykke til :) Går bra skal du se :)

Klem

oki tusen takk :) hvorfor jeg ville ha før er pga de skyller evnt bort hvis det er noe der i egg lederne.så tenk om noe skulle skje og så skyller vi det vekk, pergo denne mnd og så... uhu vet liksom ikke helt jeg da. får man tr til vanlig tid elle er alt forskjøvet i og med man blør etter operasjonen? blir det ny syklus dA eller?

Ja, de fjerner alt som ligger å blokkerer. Egglederne og eggstokkene var helt fine hos meg, men de fjernet noen cyster da.

Angående når syklusen da begynner, kan jeg ikke svare på dessverre :( Glemte å spørre om det. Var jo ikke helt 100% da jeg dro derfra....

Men med tanke på at alle blør som en vanlig menstruasjon nesten da etterpå, så vil jeg nesten tro at det er ny syklus.... men det vet jeg jo selvsagt ikke sikkert da..... håper andre vet dette og kan svare oss begge på det spørsmålet.

Hei madden!

Jeg hadde lap for 4 uker siden. Kjøpte plasterfjerner på apoteket. Det blir en del plaster og bandasjer som skal skiftes etterhvert, så da slipper huden din å bli så øm.

Så du hadde lap i Sandefjord? Det hadde jeg også :) Var så fornøyd med pleiere og leger.

Hvor gammel er du og hvor bor du??? Jeg er 28 og bor i Larvik

Annonse

Til ane_78_15pp

Så festlig å komme i kontakt med andre som har tatt det i Sandefjord. Jeg var ekstremt fornøyd jeg også med alt sammen :) Det har så mye å si.

Jeg er forresten 24 og bor i Sandefjord :)

Jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte ta på flere bandasjer/plaster etter andre skift jeg. Altså skiftet etter det jeg hadde fra operasjonsdagen. Skal idag ta første dusjen uten plaster........ Tok det lang tid før du følte deg helt topp igjen? Kjenner enda litt i skuldrene til tider jeg da, men langt fra så ille som dagen.... Lenge tok det før stingene ble borte? Altså tråden..... 6 dager siden jeg var der.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...