Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke uenig med deg, men jeg sammenliknet ikke sunn hjemmelaget mat (f.eks kokte gulrøtter) med glassmat - der vinner den hjemmelagde fordi den er ferskere! Og man kan lettere styre hvilke råvarer som brukes (økologisk, kortreist mat).

Jeg sammenlignet glassmat med ferdiglaget middagsmat (frossenpizza, frediglagde pastasauser, posesupper, pølser...) og da mener jeg at middagsglass er sunnere.

Hvis alle her lager mat fra grunnen av så skjønner jeg bedre diskusjonen her om at middagsglass ikke er så "bra", men statistikken i detaljhandelen viser at vi kjøper langt mer ferdiglaget mat og halvfabrikata ("innpakket mat") enn rene råvarer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg hadde mammaperm laget jeg en del middag til henne fra bunn, men etter at jeg begynte å jobbe har det blitt mindre tid og overskudd til det. Nå som hun har passert et år så spiser hun ofte det samme som oss, men hvis vi spiser etter at hun har lagt seg, eller spiser noe som ikke er så greit for henne å få i seg med to små tenner så får hun glass. Tror ikke det er mye som en ettåring ikke tåler å spise, men det er ikke alt som er så lett å spise. Jenta vår spiser godt nesten uansett hva hun får enten det er vår mat eller glass.

Skrevet

mannen min kjopte engang et glass med noe kylling til poden, og det var sa faelt at snuppen nektet plent aa spise det...

Jeg vet ikke engang om en hund hadde villet hatt det!

Isj...

Saa naa lages det hjemmelaget mat =)

Og han elsker middag!

Potet,gulrot,brun saus og kjoettkaker er det beste han faar!

Skrevet

Vi har alltid middagsglass stående, sånn i tilfelle vi har middag som vesla ikke kan spise. Men stort sett spiser hun med oss :o)

Skrevet

Gir aldri middagsglass

Skrevet

Enig med dere over glss er nok bedre enn ferdig mt...men her lsges middzg fr grunnen. Evt brukes pose til sus, men resten er himlget :)

Skrevet

Vi har heller aldri giddet middagsglass. Vår lille gutt får hjemmelaget - og stort sett økologisk. Vil ikke gi han noe som vi ikke ville ha spist selv. Han har fått prøve et-par ganger, men har nektet å spise det - da han er vant til bedre mat - noe jeg synes er kjempebra! Skal man lage noe som ikke er "barnevennlig" eller egnet til en ettåring kan man jo bare lage hans versjon ved siden av - bruke de samme ingrediensene og ta ut det som ikke passer!

Skrevet

Jeg har gitt masse middagsglass, og jeg synes mange av dem smaker godt ! Har ikke dårlig samvittighet en plass !! Vi er hjemme i 4- tiden på ettermiddagen, og istedet for å gå for kjappe løsninger som pølser og pizza velger jeg ofte heller middagsglass.

Skrevet

jeg tenker mere på alle år som kommer i oppveksten med tanke på sunn mat. Å legge til rette for gode matvaner, og gi barnet gode vaner fram til 18 år, DET er det viktigste.

Glassmat er noe man gir barnet noen måneder....sukk

Skrevet

Guten vår likar ikkje kjøpemiddagsglas, så han har alltid fått heimelaga. Synest det er koseleg å kunne servere mat eg har laga til sjølv.

Men saltet begrenser eg likevel så mykje som mulig...

Skrevet

min datter er ekstremt kresen...og vil ikke ha vanlig middag...prøver og prøver...men liker noen få middagsglass...taco er ekstremt salt da...selv drikker jeg massevis av vann hele kvelden etter å ha spist taco...dette var ikke ment som noe angrep eller noe sånt altså...men vil nå si at et middagsglass fra nestle er bedre enn taco til våre småtroll:)

Skrevet

Aldri likt middagsglass lillegullet mitt, så han spiser det samme som vi gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...