Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 er det bare jeg som aldri har gidd middags glass? synes det er ekkelt selv og kunne derfor aldri spist det selv...gir det da heller ikke til sønnen min ikke for å kritisere dere som gir det, men det må vel være bedre med skikklig hjemme laget middag....ferske gr. saker, salt osv.. dyrt er dfet vel også...?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 Er jo greit å gi middagsglass visst en er på farten eller noe. og en ikke får tid til å lage skikkelig middag Men synest de er gode jeg Noen er mindre gode da, men de gir jeg ikke
Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #3 Skrevet 27. oktober 2006 Vi har alltid noen middagsglass i skapet siden det hender at vi spiser noe som ikke er bra for ettåringer. Som oftest får hun samme middag som oss, men jeg står ikke og koker poteter og grønnsaker til henne når vi andre skal spise taco f.eks. Mange av ferdigmiddagene er nokså gode, selv om de er litt tamme i smaken for en voksen. Glassene koster rundt 10 kroner, så det har vi råd til en sjelden gang! ;o)
~chess~ Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 Har stort sett laget middager til poden selv, men har gitt han glass ved noen anledninger. Men han er ikke så glad i dem. Og nå spiser han stort sett det samme som oss.
Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #5 Skrevet 27. oktober 2006 Sønnen min spiser taco han, er vel ikke mye mat som ikke er bra for en 1 åring, så fremt det ikke er for mye salt? Her spises reker, krabber, chili con carne....ja alt egentlig! Ikke mer enn 10 kr, trodde de var dyrere jeg ! Da var jo ikke det så ille!
Bartemarte - termin 4 mars Skrevet 27. oktober 2006 #6 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg gir middagsglass ofte. Det er utvilsomt dette han liker best. Det er vel min skyld som begynte med glassene i utgangspunktet. Men det blir så mye triveligere hjemme etter jobb og barnehage når jeg koser og leker med han istedenfor å stå og lage mat i lang tid. Han er en utålmodig liten sak. I løpet av den siste uken har jeg laget middag tre ganger spesielt til han (den første kokte jeg kyllig og grønnsaker og lagde en kjempegod saus, den andre lagde jeg hjemmelaget fiskegrateng for første gang i mitt liv, og den tredje kokte jeg pasta og pølser. Det var kun pasta og pølser han ville ha. Det andre skjøv han unna.... Det tar litt motet fra meg:(
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #7 Skrevet 27. oktober 2006 Snuppa her har til nå nesten kun middagsglass. Det er fordi vi har middag ganske sjeldent (max 2 ganger i uken) og fordi vi spiser relativt sent om vi har. Nå som hun er snart 16 mnd er det litt lettere å gi mat som jeg vet magen tåler og dermed får også hun litt oftere middag sammen oss. Vi jobber på spreng for å rekke og å få råd til middag hver dag men det er jammen ikke lett alltid. Derfor synes jeg middagsglass er bedre enn ingenting
Ella i farta Skrevet 27. oktober 2006 #8 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har laget selv og kjøpt litt, etter han passerte året har han kun fått det unntaksvis, altså hvis det var noe spesielt. Nå lager vi middag til han hver dag, han får evnt egen om vi ikke skal spise det samme.
Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #9 Skrevet 27. oktober 2006 har dere ikke råd til middag selv eller ikke tid...? er alene jeg og fulltids student, men mat må jo barn og voksne ha!! selvfølgelig er det bedre enn ingenting )
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #10 Skrevet 27. oktober 2006 Hverken tid eller penger (begge deler)
Northernlights Skrevet 27. oktober 2006 #11 Skrevet 27. oktober 2006 Gir vanlig mat nå, jeg. Med mindre jeg skal noe sted, og det er lettvint. Har aldri vært noen stor fan av middagsglass etter at de var året. Da kan de fint spise det vi gjør, minus saltet og annet krydder de ikke har godt av. =) Rett og slett for dyrt for meg. Og unødvendig til daglig.
Aubergine Skrevet 27. oktober 2006 #12 Skrevet 27. oktober 2006 Lillegutt får stort sett det samme som oss, men en gang i blant får han et middagsglass. Da får han "fiskerens gryte" eller "fiskeboller i hvit saus", jeg har nemlig STORE problemer med fisk, derfor ikke så mange fiskemiddager her i huset, så da benytter jeg anledningen til å få dytta i pjokken litt fisk. Og da føler jeg meg jo nesten litt flink! (Ha, ha....).( Han synes forresten det smaker kjempegodt, og jeg gir han det med glitrende ren samvittighet, selvom bare lukta gjør meg småkvalm.)
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 27. oktober 2006 #13 Skrevet 27. oktober 2006 Vet ikke hvorfor, men snuppa mi nekter plent å spise mat fra glass som det er biter i (fra 8 mnd) Hun spiser ikke glass lenger, bare det vi spiser En sjelden gang hender det vi likevel må kjøpe glass og da er det kun ETT glass hun tåler: 6-mnd pasta fra Hipp ...
Synnøve_Solbakken Skrevet 27. oktober 2006 #14 Skrevet 27. oktober 2006 Ble relativt ofte middagsglass før han var ett år, men etterpå er det sjelden han får det. Kankje 2-3 glass per mnd.
Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #15 Skrevet 27. oktober 2006 Har ikke gitt "glassmat" til noen av ungene.
Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #16 Skrevet 27. oktober 2006 Middagsglass koster jo mye mer enn det det koster å lage maten selv da.
Snuppa! Skrevet 27. oktober 2006 #17 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har ikke gitt jenta mi det. Men det er fordi jeg syns det lukter helt forferdelig,blir kvalm av lukta også minner det meg om kattemat. Men det er jo praktisk da,sunt skal det jo være også.
happygrl 23 - liten prinsesse Skrevet 27. oktober 2006 #18 Skrevet 27. oktober 2006 synes også det lukter grusomt og smaker fælt.. men har faktisk prøvd et glass eller to, bare fordi venninnen min anbefalte det... datteren min likte det ikke iallefall.. men hjemmelaget mat likte hun i dag spiste vi fiskeboller i hvitsaus.. nam. ;o)
fox`y Skrevet 27. oktober 2006 #19 Skrevet 27. oktober 2006 sluttet me middagsglass da poden var 10 mnd ca.. lager mat selv til han som jeg frys ned, dette bruker jeg vist vi skal ha middag som ikke han tåler eller kan spise.. greit å ha noen posjoner i frysern og d er billigere enn middagsglass viss man regner ut. poden er allergisk mot fisk da, så blir jo litt begrensa hva jeg kan lage til han...
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #20 Skrevet 27. oktober 2006 Fordi hun syntes middagsglass er bedre enn min mat..hehe...men nå er hun 1år å virker mer interessert i den maten jeg lager. Så nå bytter vi på. Vi er ute mesteparten av dagen så er mest praktisk med glass i en fart har ikke tid til å lage mat når vi kan være ute. Men nå går det mot kaldere tider så da er vi nok litt mer inne å da blir det nok mer hjemmelaga middag på oss begge.
trulletrollemor Skrevet 27. oktober 2006 #21 Skrevet 27. oktober 2006 Skikkelig hjemmelaget mat er vel og bra det, hvis det er mat som lages fra grunnen av (rent kjøtt eller fisk og ferske grønnsaker). Halvfabrikata som fiskekaker/boller, pastasaus på glass, ferdige gratenger eller gryteretter vil jeg påstå har lavere ernæringsmessig verdi enn middagsglass. Middagsglass for barn er laget med lavt innhold av salt og sukker, og er tilpasset barn. Det samme kan man ikke si om det meste av tilbudet for "voksen ferdigmat" og halvfabrikater. De inneholder mye sukker, mye salt, herdet fett og råvarer som ikke i seg selv har høyt næringsinnhold. Jeg foretrekker å gi sønnen min selvlaget mat, men vil mye heller gi ham middagsglass enn å la han spise Grandiosa eller pølser. Han er 21 mnd nå, og vil ikke lenger ha mat fra glass. Han vil ha det samme som oss, og på mange måter er det litt synd for vi mister den fleksibiliteten det gav å kunne gi ham glass som et "sunt alternativ" til rask og ikke like ernæringsmessig gunstig middag.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #22 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg gav mye middagsglass før gutten min var 1 år. Prøvde å lage selv, men han likte ikke maten min. Nå er han 20 måneder og gafler innpå det samme som oss enten det er fiskeboller eller indisk. Får fortsatt middagsglass en sjelden gang hvis det er helt krasj med tidene, og han elsker det ennå. Personlig er jeg veldig glad for at tiden med glass, grøt, fruktpure og MME for lengst er over - det merkes virkelig på økonomien!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #23 Skrevet 27. oktober 2006 "Glassmat" har ikke noe mer å stille opp mot om man koker vanlige grønnsaker og potet, og gir ungene våre. Men folk vil visst gjerne kaste bort pengene sine på det. Mat på glass for barn over 1 år er totalt unødvendig. Norsk,vanlig kosthold holder i lange baner. Men fabrikkene er veldig flinke til å lurer forbrukerne til å tro at de er dårlige foreldre om man ikke kjøper deres produkter, og dytter i barna. Glassgullerøtter og vanlige gullerøtter har akkurat nøyaktig samme verdi ernæringsmessig. Tror du noe annet, er du også blitt lurt ;-)
NessaS Skrevet 28. oktober 2006 #24 Skrevet 28. oktober 2006 Joda, helt greit å gi hjemmelaget, men småtten min spiser da kun en skje og så er han ferdig. Når han får middagsglass spiser han hvertfall. Og jeg har en småspist gutt fra før av, derfor syns jeg det er greit med middagsglassene så han får i seg litt mat. De få gangene han spiser middagen jeg lager til han har vi pannekaker eller pølser, og det kan vi ikke ha hver dag.
Mille** Skrevet 28. oktober 2006 #25 Skrevet 28. oktober 2006 Snupp får middagsglass når vi har noe til middag som blir for sterkt for henne. Men det er jo ikke så ofte da. Hun syns det er kjempegodt med glassmat, men det er mye mer spennende det vi spiser. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå