Gå til innhold

Er det "for dumt" å starte amming igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann er 9 mnd og 1 uke gammel, og har fått mm på flaske (Hadde fryst) i en mnd nå pga at jeg har gått på tabletter der jeg ikke kunne amme..

Jeg har pumpet meg hele tiden for å beholde litt melk i alle fall.

Familien synes jeg er dum som vil starte å amme igjen, og dem synes det er "unødvendig".. Prøvde å gi Lillemann pupp igjen, og han ville gjerne ha, og koste seg skikkelig! Ble så rolig og trøtt :o)

Er det dumt å starte igjen? Jeg tenker at han trenger da vel litt mm enda? Jeg har jo for lite til at han bare kan få pupp, men tenkte han kunne få i alle fall 2 ganger om dagen.

Blir litt forbanna og deppa når alle rundt meg sier det bare er tull!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle det være dumt? Så lenge dere begge vil så er jo ingen ting bedre... Dessuten har han ikke andre barn rundt seg, morsmelk er gull verdt sykdomsmessig på vinteren når smittepresset er så høyt. Si pøh og amm som du vil. Er han interessert i mer enn to måltider per dag så er det merkelig nok gangske greit å øke når ammingen er vel etablert. Kos dere!

Skrevet

ja bare kos dere med mming igjen - lukk øra for familien om de syns du er dum - for der tar de feil - mm er fortsatt bra for babyen din og så lenge han er interrsert så er dt jo lettvint ikke sant. Jeg håper å amme lillegutt til minst to år jeg - han er 9,5 mnd nå er vil bare ha pupp - men hadde faktisk godt opp over 350 gram på to mnd og det er vi overmåte fornøyde med. (Vet jo ikke om han vil ha pupp så lenge - men det hadde vært moro å å trasse familien litt! hehe)

Skrevet

Takk for svar! Joda, vi fortsetter ammingen vi. Prøver å gi han litt ofte i løpet av dagen nå slik at jeg kanskje klarer å øke litt også!

Så får familien bare grine på nesa :o)

Håper å kunne amme til han er over 1 år i alle fall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...