Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 Hvor lang tid tok det fra dere søkte til dere fikk svar på UL og fødeplass.. Er snart 4 uker siden jeg søkte, og har fått avslag på to sykehus og vet de sendte den videre til et 3., men begynner å bli litt spent her.. :-)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 Avslag? Går det an, da? Trodde det var fritt sykehusvalg og at det var eneste grunnen til at vi må søke? Jeg kan kanskje forstå det dersom det er sterke medisinske årsaker, men ellers høres det jo helt høl i hue ut å få avslag. Unnskyld, det var ikke svar på det du spurte om, men jeg ble veldig satt ut her :-) Jeg har ikke søkt om fødeplass enda. Kanskje på tide å sette i gang.....
milva76 Skrevet 27. oktober 2006 #3 Skrevet 27. oktober 2006 Fikk svar etter en og en halv uke. Fikk plass på Riksen og søkte i uke 5.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 Er ingen medisinske årsaker... Var bare ikke plass på Riksen og ikke på aker... Så søknaden er videre der ute et sted.. Søkte i uke 11.. Ble litt stresset med en gang, men har roet meg nå.. :-)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #5 Skrevet 27. oktober 2006 Skrev feil.. Mente Ahus, ikke aker.. .-)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #6 Skrevet 27. oktober 2006 Synes det var mye å få avslag 2 steder...
♥Spirevipp♥ Skrevet 27. oktober 2006 #7 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg fikk brev i posten om ultralyd i uke 18....og jeg får svar på fødeplass etter ul, stod det i brevet. Jeg skal da på Ullevål.
venter nr 2 i april Skrevet 27. oktober 2006 #8 Skrevet 27. oktober 2006 Hvor bor du? Dersom du sogner til ahus, kan de ikke nekte deg plass. Fødte der forrige gang, men søkte Ullevål først, fikk nei. Dermed ble det ahus. Ville søke riksen, men var 12 uke på vei. fikk beskjed om at det var for sent. Søkte på riksen i uke 6 denne gangen, og fikk plass.
findus Skrevet 27. oktober 2006 #9 Skrevet 27. oktober 2006 De har begynt å gi avslag hvis de ser at det kommer til å bli fullt på fødestua i den perioden du har termin. Tross alt bedre å få avslag nå, når vi har god tid til å finne annet sykehus, enn å bli avvist i døra når du kommer for å føde, fordi det faktisk er helt fullt der inne...
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #10 Skrevet 27. oktober 2006 Må man søke om selv? Eller gjør legen dette da det blir bestilt ul? Har liksom ikke hørt noe om dette? Men skal sies art legen min virker veldig strssa og "fersk" i gamet. Mye man skal vite som første gangs fødende.
Millapril Skrevet 27. oktober 2006 #11 Skrevet 27. oktober 2006 Hei Jeg fikk tildelt fødeplass etter UL på Ullevål. Jeg mener sykehuset der du tar UL skal tildele fødeplass etter UL er gjennomført. Men er ikke sikker. Kanskje du finner noe info på nettsidene til sykehuset? Lykke til
Mellus Skrevet 27. oktober 2006 #12 Skrevet 27. oktober 2006 Oslo må være en drittplass å føde... Når jeg bodde på østlandet, fikk jeg automatisk plass på Fr.stad (nærmest). Og nå bor jeg i Sandnes, fatt automatisk plass i Stavanger.. Har aldri sett noen søknad, eller hørt jordmora nevne noen søknad.. Men det er Oslo da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå