Gå til innhold

Ang trygdekontoret..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!!

Lurte paa om noen kunne hjelpe meg ang engangst¢naden.

Jeg har jobbet i utlandet en liten stund etter å ha studert her men har tenkt å bo hjemme i Norge etter jeg har f¢det. I alle fall for en periode. Er det noen som vet om jeg har rett til engangst¢naden?

Har lest lov verket og der står det om man er medlem av folketrygden (noe som jeg er) så har man krav på den.. Men det er liksom alt som står der. Er det noen som vet hva slags andre kriterier som må oppfylles for å få denne? Må jeg bo i Norge i tiden f¢r f¢dselen eller må jeg evt f¢de i Norge..Og må jeg bo der etter f¢dselen i tillegg?? Er helt forvirra nå, er det noen som kav hjelpe meg??

Takknemlig for alle slags svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt jeg .. Og jeg kan jo ta med at jeg vil ikke gjoere noe ulovlig heller altsaa..

HI

Skrevet

Tror jeg ville ringt rett på et trygdekontor å spurt.. eller ringt rett til rikstrygdeverket:)

Skrevet

Hvis du arbeider midlertidig i utlandet og dersom din arbeidsgiver betaler arbeidsgiveravgift til Norge har du rett til egangsstønad/fødselspenger. Eller dersom du jobber for den norske stat i utlandet. Eller dersom du studerer med lån/stipend fra statens Lånekasse. Det finnes et eget kravskjema du må fremsette for folketrygden. Så vidt meg bekjent trenger du hverken føde eller bo i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...