Gå til innhold

var på barseltreff og sukk,,,

Anbefalte innlegg

Skrevet

tremnd kontroll på helsestasjonen, og jeg kom jo der m min prinsesse da... =)

som ikke var like langt fremme som de to andre babyene,,, hun ligger ikke lenge av gangen på magen, de andre var kjempe sterke og løftet seg på hendene,,, uff, syns d var littt trist jeg da..

HS sa vi ikke måtte sammenligne, men blir jo til at jeg gjør det

hun løfter seg jo opp en stund, men hun blir fort sliten og legger seg ned

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vær lei deg for det! Unger er så forskjellige. Kjenner to som har baby på omtrent sju måneder. Den ene kan f.eks. ta tak i bordkanten og reise seg opp selv og hun krabber rundt og er høyt og lavt hele tiden. Den andre klarer ikke å snu seg fra mage til rygg ennå. Det er bare sånn det er og de er akkurat like gode unger begge to :)

Skrevet

ikke ttenk på det....førstemann her lå som et slakt, paddeflat på ryggen i 7 mnd......måtte finne andre ting å skryte av enn motorisk utvikling.....jeg pleide å si at han lå og tenkte og filosoferte....like viktig det.

Skrevet

Ungene er utrolig forskjellig. Eldstemannen min var/er tidlig ute med absolutt alt. Han reiste seg da han var 7 mnd og gikk da han var 10 mnd. Han rulla alle veier da han var 3 mnd. Minsten har nettopp begynt å få dreisen på å rulle nå 6 mnd gammel, altså 3 mnd senere enn førstemann. Men det er faktisk minsten som er etter boka.

La henne ligge mye på magen så får hun trent. Og vips så har du en unge som også er høyt og lavt. Gi henne tid, hun er 100% normal!

Skrevet

Slik vil det alltid være! En fattig trøst, men sånn er det bare. Noen er tidlig utviklet motorisk, andre snakker tidlig. Hvis du skal sammenligne hele tiden så blir det slitsomt for deg.

Det beste du kan gjøre er å la datteren din ligge på golvet på magen så mye som mulig, så utvikler hun seg i sitt eget tempo. Når ungene blir noen år er det liten forskjell på dem som rullet når de var 4 mnd og de som gjorde det når de var 10 mnd. De utvikler seg i rykk og napp og i sitt eget tempo. Det du kan gjøre er å legge forholdene til rette slik at hun kan trene seg litt hver dag.

Skrevet

ikke tenk på det du. Følte det akkurat på samme måte da vi var på barseltreff og. Mini hang litt etter de andre. Men jeg tenkte som så at det hjalp ikkenoe å gå rundt å tenke på det. Han gjør det i sitt eget tempo, de tar det igjen, pluttselig skjer alt på få uker.

Skrevet

Neste gang er det din baby som gjør noe de andre ikke gjør ;o)

Slik var det her. Første gang lå han bare til pynt. Neste gang hadde han "oppvisning" i alt han kunne og fikk masse skryt av hs.

De utvikler seg i rykk og napp. Bare nyt babytiden og ikke bekymre deg, INGENTING å bekymre seg for ;o)

Trøsteklem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...