Gå til innhold

Ang. mengde pr måltid....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg hatt en diskusjon gående med to venninner om hvor mye melk jeg må pumpe for å ha nok til hvert måltid når jeg skal være borte fra babyen min noen timer om kvelden.

Gutten er 7 uker idag. Han er av den glupske sorten, som spiser mye og ofte, og som blir desperat sulten med en gang.

Han hadde lagt på seg 2,5 kg på 6 ukers kontrollen, så nok mat får han heldigvis.

Hvor mye er det vanlig at en 7 ukers baby spiser pr måltid? Hvor mye melk må jeg pumpe for at pappaen skal ha nok å gi ham mens jeg er borte.

(Har pumpet 2 flasker, 200ml og 180 ml og planlegger å pumpe en flaske til før jeg blir borte noen timer imorgen kveld.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var alternativ nr 3...*ler*

120...150...200....

Jaja, jeg er vel sikret med det jeg har da.

Hvor kan jeg lese om mengde forventet at baby spiser pr måltid?

Skrevet

Synes det høres ut som om du har pumpet ut mer enn nok for en kveld ihvertfall. Jeg var borte en kveld (fra 17-02) da min sønn var cirka 7 uker gammel (og cirka 5 kg). Han spiste da tre måltider på hver cirka 120 ml, klokka 18, 21 og 24. Husk å ta med deg pumpen ut, jeg fikk rimelig god melkespreng etter noen timer ute:)

Skrevet

Planlegger å ta pumpen med ja...Får spreng bare jeg tenker på den lille...og lekkasje i pentøy vil jeg helst unngå..

Er heldigvis ikke mer en 10 min gange hjemmefra, dersom noe skulle skjære seg totalt...

Føler meg litt beroliget nå som noen med erfaring forteller...Med forrige man var jeg ikke borte i det hele tatt før han hadde sluttet med pupp. Og eneste gangen jeg pumpet var da jeg fikk vanvittig spreng i begynnelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...