Som Natt & Dag Skrevet 27. oktober 2006 #1 Del Skrevet 27. oktober 2006 På torsdag om en uke skal jeg endelig til første kontroll hos gynekolog og jordmor. Det skal bli superspennende! Skal bli kjekt å få vite om jeg er 7 eller 11 uker på vei.... Har vært usikker pågrunn av litt uregelmessig mens og en veldig pussig mens som like gjerne kunne ha vært festeblødning. Hadde samme forvirringen da jeg ventet første mann Da hadde jeg fått det for meg at jeg jeg hadde termin 24 juni (2003) for dette stemte i forhold til det jeg mente var siste mens. Jeg fikk Ny termin ved ultralyd, den ble satt til 3. juli, noe jeg ikke fikk til å stemme, ikke i forhold til mens, følelsene i kroppen og ikke minst når vi hadde hatt sex... Husker de siste ukene av svangerskapet var tunge, jeg bønnfalt sykehuset om å sette igang fødselen i midten av juni, jeg orket ikke mer... men de ville ikke vurdere det siden det var lenge til UL termin. Jordmoren jeg gikk til støttet meg og mente at mens terminen var mer riktig enn UL terminen, men det var sykehuset som fikk siste ord. Den 22. Juni var jeg innom på sykehuset, og det ble konstatert at fødselen var så vidt i gang De målte den lille til å være stor, over 50cm og 4500g jeg ble ganske blek om nebbet og bestemte meg for at jeg skulle ha epidural.... Kl 01.07 den 23. juni så min sønn dagens lys, han var så perfekt men var ganske forskjellig i forhold til hva vi forventet.... Han var 48cm lang og veide 3750g... en relativt stor forskjell ut i fra det sykehuset hadde estimert. Jeg vet at jeg definitivt ikke vil stole blindt på UL denne gangen heller, variablene var jo rimlig store sist... Hmm dette ble en lang avsporing....*mimre mimre* Gleder meg i allefall stort til første kontroll, skal bli fint å være 'formelt' gravid, ikke bare ha masse symptomer og en test med 2 striper... (nei jeg har ikke tatt vare på den) Håper at mage følelsen min er rett også denne gangen og at jeg nærmer meg uke 12... Har mindre problemer med kvalme nå, puppene er mye bedre (bare brystvorta som er oversensitiv), jeg er fortsatt trøtt og bevilger meg en liten lur mens min kjære lager middag på ettermiddagen. (jeg takler fortsatt ikke lukten av mat). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6853148-en-uke-til-f%C3%B8rste-kontroll-wheee/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå