Gå til innhold

UKE 47 TRÅDEN!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

God morgen!

Det er best å ringe! Du får svar med en gang; det blir mindre å tenke på.........

I mine papirer står det at man kan begynne med nesespray enten på mensdag 21 eller på mensdag 1.

Start dag 21: Du får mensen innen 14 dager.

Start dag 1: menstruasjonen din fortsetter som vanlig, kan vare litt lenger.

Hvilken av de 2 startet du på?

Fortsetter under...

heisann!jeg skal ringe nå snart!jg startet på nesespray 20.dag i syklus, tar den ihvert neseb.kl.8 om morgen og 8 om kvelden.Sprøytestart 29.nov., det blir vel på onsda i neste uke tror jg...Hear tatt meg fri i dag og i går..er så sliten og uttafor om dagen!

Hallo!

Hadde 3 kjempefine egg i dag. De var 4 delte alle 3. :) 2 stk blei lagt på frys og ett blei satt inn i dag, kl 12.40....:D

De hele gikk jo så utrolig fort. Plutselig var det over....føles så uvirkelig alt....er det virkelig noe der inne...? Men så det jo på skjermen da. At legen førte inn dette røret og la fra seg et egg inntil livmorveggen...nå må det klamre seg fast inni der!!!

Dette e en merkelig følelse....:) Men samtidig helt fantastisk!!! :D

Nå skal jeg bare kose meg framover!

Håper alt er bra med dere andre. Rugere og snart-rugere. :D

Klemmer fra rugeren

GRATULERER SÅ MYE PHOENIX !!

Da ruger vi sammen !!! Håper vi blir mange flere !!

Hvordan er formen ?

Jeg har en av mine beste dager siden jeg startet på spray. Er i kjempeform idag og koser meg på jobben. Bare litt øm i magen, men det er jo ikke så rart med all aktivitet som har vært inni der de siste dagene. Blir som en hyggelig påminnelse om hva vi nå venter på.

Susanna - nå er det ikke lenge igjen for deg heller !

Aprilmor- nyt denne dagen uten medisiner, imorgen skjer det .....lykke til !!!

Mange klemmer fra

Annonse

Heia ABC10!

Så du er ikke sykemeldt etter innsettingen. Jeg skal også jobbe da; ellers kan det bli for mye grubling..........Jeg har en jobb som jeg trives veldig godt med + at det er ikke fysisk anstrengende.

Tusen takk for det du skrev til meg, det hjelper faktisk!

Fikk du beskjed om når du skal teste? Er det 14 dager etter uttak eller innsetting?

Kos deg videre med spirene i magen!

Klem fra

Takk Susanna !

Jeg er så heldig at jeg har en jobb som deg som jeg trives svært godt i + at det ikke er særlig anstrengende. Så jeg føler meg svært heldig med dette.

Ja jeg fikk beskjed om å teste 14 dager etter innsetting. Jeg nevnte at jeg har hørt om de som får positive resultater på dag 12....vil jo teste så snart som mulig !!

Hun sa at det selvfølgelig var helt opp til meg selv, mange har høyt nok....er det HCG det heter....?? og som kan slå ut allerede på dag 10, men for å "spare" meg selv for å bli skuffet flere dager når jeg kanskje alikevel er gravid, syntes hun var unødvendig......kjøper den, men får nå se hvor lenge jeg klarer å vente.....

Jeg går til en fantastisk akumpunktør som også er jordmor, og hun merket det på pulsen min sist (hadde en SA i uke 5-6 i høst) en hel uke før jeg fikk positiv test. Hun kunne ikke si 100% men sa hun ville bli veldig overrasket om jeg ikke var gravid....Jeg går fast til henne før og etter forsøket og neste time er til torsdagen så kanskje hun kan gi meg et ørlite håp da....!? Våger selvfølgelig ikke å stole 100% på dette, er svært realistisk av meg. Så det skal mye til før jeg er overbevist. Sist når jeg hadde to streker på gravidetesten så syntes jeg den ene var litt svakere enn den andre...våget ikke slippe jubelen løs, selv når min venninne som er sykepleier sa til meg "jammen du er jo gravid !" så var jeg litt reservert, det kan ikke være mulig....??!?!

På sykehuset igår ba sykepleieren meg ved en evt. (forhåpentligvis) positiv test å ringe de + bestille time for UL i uke 7. Og da regner dag 1 i graviditeten = dag 1 med sprøyter. Dvs jeg kan være 2 uker +1 dag idag.

Men uke 7 er først i januar....Tror dere at det går å be om en UL litt tidligere? Eller er det for lite å se da..?? Ja ja , nå må jeg ikke foregripe begivenhetene....får først krysse fingrene for positiv test....Krysser for oss alle !

Mange klemmer

Hei igjen!

Jo, formen er fin den. Føler meg helt som vanlig egentlig. Syns fortsatt at dette e helt uvirkelig...var det virkelig min livmor jeg så på u-lydskjermen i dag? Tanken på at jeg nå faktisk har en liten spire i magen e helt utrolig. Kan ikke fatte at det virkelig er sant.... :) Fikk beskjed av sykepleierne at jeg skulle prøve å glemme alt som har med IVF å gjøre nå (ja, det e jo enkelt.... :/ ). Skulle leve akkurat som før. Gå på jobb, trene osv.

Det var visst veldig viktig å ikke fokusere så mye på dette forstod jeg. Skulle selvfølgelig holde meg unna alkohol og røyk og spise sunt og sånn. Men jeg tenker på alle de kjerringrådene jeg har lest om. Dispril, varmepose på magen, solvipect, babyklister, spise tomater osv osv... Det kan vel bli litt for mye kanskje...? Det beste må vel være å bare leve som før. Viss man blir alt for opptatt av dette og tenker på det hele tiden, så kan vel ikke det være sunt heller...? Viss spiren ikke vil, så kommer den vel ut uansett....? Eller...? Da er det jo sannsynligvis noe i veien med embryoet. Som gjør at det ikke er "liv laga".

Hm...ble masse grublerier dette her...hehe...

Vi får stå sammen i rugeperioden ja! :D Godt å lufte tanker og grublerier her inne med dere! :D Masse lykke til på u-lyd i morgen Aprilmor!! :D Krysser fingre for eggene dine og Susanna sine! Og ABC10 må kose seg videre med sine spirer!

Klemmer fra

helu folkens.......

ja.. nå er det ikke lenge igjen... er vanvittig trøtt, men tviler på om det blir så veldig mye søvn i natt...

sambo er på iron maiden konsert i kveld... unner han det veldig...

begynner å grue meg en smule.... men håper det er gode nyheter i morgen.... er jo bare 10,5 timer til vil skal være der nå... hehe..

nedtelling ja...

gratulerer som ruger Phoenix1...

ikke lenge til vi er det alle.. krysse fingre for alle... nå kan vi snart lage ruge tråd.. for denne tråden begynner å bli en smule lang... men dere kan godt vente på meg.. hehe

mange klemzer fra

Annonse

Hører til her jeg da:-)

Hadde uttak igår og skal sette inn 2 egg imorgen. Hører til Hausken.

Ja, denne tråden begynner å bli en smule lang....så en ny tråd når "alle" ruger er kanskje en god ide, ja:)

Skal du ha uttak imorgen, Aprilmor?

Hvor? Hvilke forsøk i rekken blir det?

Klemmer:)

hei hei -ivf....

jeg skal ha uttak vettu.... er mitt første forsøk og hører til på Haukeland..

begynner å kjenne på kroppen at jeg gruer meg litt.... gleder meg bare til mannen kommer hjem nå, så vi kan legge oss.. så er tiden kommet...

masse lykke til til deg i morgen... gikk det greit på uttak??

klemzer fra

Heisann:)

Dette var mitt 4 uttak og det var ikke vondt i det hele tatt.

Det er helt normalt å grue seg, men det kommer til å gå såååå fint så:) Og det er fort gjort. For å si det sånn, så vil du nok ha mere vondt etterpå enn under uttaket - men det gjør ingenting, for da er det jo over:)

Men det er jo forskjell på folk, noen syns det er mere vondt enn andre.

Bare prøv å slapp av i stolen og tenk på at om noen få strakser så er det over:)

Det går så bra, så - krysser fingrene for deg:-)))

Håper du får ut mange, flott egg!!!

Lykke til!!!!

Klemmer:)

Hei Alle Sammen !!

Hvordan er dagen idag?

Venter spent på å få høre fra deg Aprilmor!! (vært inne å sett etter deg flere ganger idag...)

Lundagr: ser du spør om mensen og sprøytestart, jeg hadde som deg spray to ganger pr dag kl 08 og 20, fikk også litt "hetta" da mensen drøyde over "vanlig" tid. Men den kom akkurat 1 1/2 døgn før sprøytestart. Jeg hadde også bestilt meg akumpunktur time dagen før sprøytestart for å "sette igang mensen" jeg vet ikke om det fungerer men jeg var veldig klar for å komme igang med sprøytene. Nå behøvde jeg jo ikke den timen da kroppen ordnet opp selv. Du skal se at den kommer nok!

Phoenix: hvordan har første rugedag vært for deg? Håper alt er bra.

Susanna: lykke til i helgen......spennende !! Gleder meg til å høre fra deg!

-ivf: velkommen med i gjengen og gratulerer med mange flotte egg !!

Jeg foreslår at vi lager oss en ny liste fra mandag av: forslag til hva vi skal kalle den?? Rugere 48 er kanskje beskrivende nok ?!?!

Gleder meg til helgen, er ikke spesielt sliten og reagerer ikke noe nevneverdig på den kremen jeg tar morgen og kveld (som jeg nå ikke husker navnet på..) Eneste at jeg blir så TRØTT, sovnet på sofaen kl 21 igår og sov helt til idag morges og da var føttene blytunge...men når jeg først er igang så merker jeg ikke noe særlig.

Mindre og mindre vondt i magen, skal vel være slik, men håper å merke litt til festesmerter snart, vet dere hvilken dag det er ?

Denne helgen skal det gjøres klart til advent hjemme hos oss, og det gleder jeg meg til det er så koslig å gå rundt å pynte og kjenne på forventning (dobbel i år.....)

God helg ! (men vi "snakkes" nok i løpet av helgen....)

Mange klemmer

hei hei alle sammen.....

da har jeg fått sovet masse, og formen er super..... dagen har gått kjempefint og fikk ut hele 16!!!!!!!!! egg.... kunne fått flere trodde de, men de ville stoppe der.... de andre var så langt bak, at det ville bli litt jobbing for å få de ut.. og det trengte vi ikke gjøre...

så nå er jeg spent på hva de sier i morgen... svømmerene hans såg super ut oxo, så håper på positive svar.. de skal ringe til oss i ca 9 tiden i morgen...

Rugerer 48 høres jo for så vidt greit ut det.... regner med å komme med i den jeg.. hehe

mange klemzer fra

Igjen GRATULERER SÅ MYE APRILMOR !!

(Har skrevet en hilsen til deg på det andre innlegget ditt)

Jeg går litt surr i ukene her jeg...Rugere 47 blir det vel...? Vi regner vel fra egget er befruktet og det har jo skjedd denne uken....Aprilmor du er jo også godt innenfor uke 47 satser alt på at noen av de 16 eggene blir befruktet i natt.....det er det jo kjempegode muligheter for !!

Ellers så ønsker vi selvfølgelig alle andre velkommen innom, men overskriften er jo mest for orienteringens skyld. Raskt se hva som man kan finne der.

God helg alle sammen !

helu.....

har fått tlf fra KK, og det var bare 8 egg som ble befruktet... de andre var litt små og umoden.. men men... 8 er bra det.. de skal ringe i morgen oxo for å si hvordan delingen går.. faller vel noen egg til fra tenker jeg...

i dag har jeg mer vondt enn i går... koste meg på julebord i går jeg... kjente det jo litt utover kvelden, men helt overkommelig...

har sovet helt til nå.... gubben er å jobber... som vanlig :-(

skal ha meg en tur ut og handle i dag, men ellers skal jeg bare slappe av å kose meg idag...

mange klemzer fra....

Ps: ja.... det blir vel kanskje mer rett med rugere 47.. hehe... vi er jo 47 gjengen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...