Gå til innhold

UKE 47 TRÅDEN!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

skal vi samle oss her eller... åssen har dere det folkens...

er på dag 5 med spray i dag.. går greit, men har mye vondt i hodet, og dårlig smak i munnen.. ellers er det ikke så verst faktisk...

(prøve å holde denne på 1 side folkens, og holde hverandre oppdatert???)

mange klemzer fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6853147-uke-47-tr%C3%A5den/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag er jeg med i spray-gjengen også. Startet med første spray på morgenen idag.

Så bra innstilling du har til dette Aprilmor;-) selv med mye vondt i hodet så er du positiv. Lykke til og stå på !

Jeg fikk litt hetta igår fordi jeg begynnte å bli snufsete, passer ikke så bra nå å bli forkjøla. Så jeg dytta i meg massevis med C-vitaminer... Dette må gå over, kan da ikke være forkjølet og snyte seg når en holder på med dette.

Føler at det er godt å være igang, nå skjer det noe og tiden går fort. Mye bedre enn bare å gå å vente.

God helg og så håper jeg hodepinen din gir seg !

Klem fra

Hei! :) Jeg har sprayet siden 18.okt. Det går egentlig ganske greit. Litt vondt i kroppen og hodet, men ellers bra. Vond smak en stund etter spraying, men det går forholdsvis fort over. Beg. med sprøyter den 8. nov.

På informasjonsarket fra sykehuset stod det at man KAN få mensblødninger under bruk av spray. Vil det si at man ikke nødvendigvis trenger å få en blødning i det hele tatt? El e det vanlig å få blødning rundt samme tidspkt som en vanligvis har mensen? Jeg beg å spraye på 20. syklusdag.

Og blir man innkalt til kontroll FØR man beg. med sprøyter? El. et par dager etter man har begynt? Syns det var så lite info fra sykehuset...bare et ark (stimuleringsskjemaet) som kom...

Hei Phoenix1

Jeg skal ikke gi meg ut for å være lege, men jeg kan fortelle deg hva sykehuset (Porsgrunn) har gitt meg beskjed om. Jeg har mottatt et grundig skjema med datoer for spry og sprøyter og med annen nyttig info. Der står det:

"Du får normatl en blødning etter at du har startet med Synerela. Ta kontakt med klinikken hvis du ikke har hatt blødning innen du skal starte med sprøyter"

Dette kan sikkert variere fra person til person, men som sagt det er hva jeg har fått beskjed om.

Når det gjelder kontroll så skal jeg ikke på noe før UL den 17/11 (startet med spray idag) og da får jeg beskjed om når jeg skal til Porsgrunn for uttak og om jeg evt. må gå på mer hormoner om eggene ikke er store nok.

Håper dette er til hjelp og lykke til !

Hei! Takk for svar. På skjemaet jeg fikk fra sykehuset står det ingenting om at jeg må kontakte sykehuset dersom jeg ikke har fått blødning. Det står bare at man KAN få blødning, men at dette kun er tegn på at livmorslimhinnen brytes ned, og at det ikke har betydning for behandlingen.

Jeg også skal på u-lyd den 17/11. Det vil altså si at det er 10 dager fra vi starter med sprøytene. Jeg tenkte kanskje det var viktig å følge med underveis under sprøytebeh. også, i og med at det e jo så forskjellig hvordan man reagerer på medisinen, el hvor fort det går før uttak. Noen kan jo ta ut etter 8 dager også. Tenk om jeg blir overstimulert....nei, sikkert bare jeg som bekymrer meg unødig...

Og...kom på en ting til.:)..etter at man har fått satt inn egg...dersom man mister...har man alltid blødning da...? Eller kan man ruge i 14 dager uten å ha noen blødninger og likevel få negativ test?

Klem fra Gruble-Guri :)

jeg har forstått det slik at en må ha en blødning før en starter på sprøytene. snakket med kk i går om det. jeg begynner oxo sprøyter 8/11, og fikk beskjed om å kontakte de den 6/11 om ikke mensen var kommet, så planlegge videre derfra...

Phoenix1: vil tro en skal få en blødning. der har jo vært eggløsning på en måte.. men der er jo alltid unntak...

klemz fra

Annonse

Hei,

Jeg har forstått det slik at det bare er bra å ha blødning mens man går på spray. Det er det jeg har fått til svar fra Volvat og akupunktøren jeg går til. Jeg begynner med spray på dag 1 pga lange og uregelmessige sykluser, og da hadde jeg liten blødning frem til dag 6 - før det da kom for fullt denne dagen. Er nå på dag 8 med spray og har fortsatt ganske mye blødning. Dette var visst helt ok :-)

Lykke til alle sammen - dette er så ufattelig spennende og jeg klarer ikke tenke på noe annet!!!

Klem

Hei jeg blir med her jeg selv om jeg kanskje er så heldig å få satt inn egg i uke 46.

Etter 10 dager på spray fikk jeg mensen og i skirvet fra legen står det at jeg må ha fått mensen før jeg evnt kan fortsette behandling. Har så langt vært heldig og har ikke fått noen bivirkninger, bare litt trøtt kanskje.

Skal til første ultralyd den 1.11 for å få vite når jeg kan starte på sprøyter, gleder meg masse - dette er kjempe spennende og litt skummelt da :-)

Lykke til alle sammen.

Hmm...dette er 11 dagen jeg går på spray, og jeg har ikke antydning til blødning ennå...håper jeg får det snart da. Tenk om jeg ikke får blødning og må avbryte på grunn av det....uff...jeg bekymrer meg for alt mulig...det e så uvirkelig dette her...og ganske skummelt og ja...blir vel litt ekstra emosjonell og litt ustabil p.g.a. hormonsprayen også tenker jeg....:) Hvilken spray bruker dere forresten? Jeg bruker Synarela.

Jeg klarer heller ikke å tenke på så mye annet enn dette her. Det e jo så sinnsykt spennende atte det e helt vilt! Tenk om det går!! Om veldig kort tid så vet vi jo det. Da kan vi faktisk være gravide!! :D :D:D:D :D Åsså e det jul snart også!! Nei, dette e for vilt....helt satt ut jeg...hihi...:D

Ha en fin helg jenter!! :D

Takk for det. :D Den e ikke komt i dag heller, så du må krysse litt lenger...:) Det må nå vel ordne seg på et vis.

Ja, jeg bruker altså spray (Synarela) 2 g for dag. Når dere skal beg. med sprøyter, når på dagen tar dere den? Har dere fått beskjed om det? Står ingenting om tidspunkt på dagen jeg bør ta sprøyten.

Hei

Jeg skal inn til første ultrlyd på onsdag og regner med at jeg får mer informasjon om når jeg skal starte med sprøyter og hvor ofte. Foreslår at du ringer for å sjekke dette med sprøyter hvis du ikke skal til undersøkelse snart da?

Jeg fortsetter å krysse fingrene for deg :-)

Annonse

Hei! Skal du på u-lyd før du begynner med sprøyter altså? Jeg er ikke oppsatt på noe som helst før den 17/11. Altså den 10. sprøytedagen....hmm....

Går dere forresten i full jobb når dere holder på med spray og sprøyter? Jeg e blitt sykemeldt. Har fått hodepine, muskelsmerter og har problemer med å få sove.

Hei *Sommer*, var bare innom her for å kikket og såg at jeg er likt i løypa som deg :)

Startet spray 19.10 og skal inn til UL på torsdag 2.11.

Det betyr vel at vi kanskje er i uke 46 "gjengen" det da :)

Regner med du også skal ta ut/sette inn den uka?

Artig at det er flere her, så kanskje vi skulle startet en "uke 46 tråd"? hehe..

jeg går omtrent i full jobb... men sliter en del.... jobber på sykehjem... har med meg student, så er nødt å være på topp hele tiden... men heldigvis vet de alt på jobben, og jeg kan gi beskjed om jeg har en tung dag...

ellers er spray dag 8 over... ber om at mensen kommer snart...den må jo bare det....

er jo bare 8 dager til 1 sprøyte.. og tanta må jo komme først...

spennende folkens....

krysser fingre for alle...

mange klemzer fra

Jeg beg. å spraye den 18.okt. Så jeg har holdt på i 2 uker snart. Har hatt forholdsvis regelmessig mens tidligere ja. Mensen kommer!! :D Krysser alt jeg har for deg jeg nå! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Klemmer fra meg. :D

Ja, den kommer vettu. :D Beg. du å spraye på den 20. syklusdag forresten? Det gjorde jeg. Tror jeg hadde snakket med legen min hadde jeg vært deg. E ikke bra å gå på jobb når man ikke e helt på topp heller. Jeg ringte legekontoret tidlig på morgenen og fikk komme samme dag. Og fikk altså sykemelding for hele perioden. Vi må tenke på oss selv her syns jeg. E sykemeldt med god samvittighet jeg iallefall. :D

begynte på dag 21 jeg..

om det ikke roer seg litt med hodepinen, og trøttheten, så kommer nok sykemeldingen regner jeg med... sovet 10 timer i natt, og er like trøtt enda... sov noen timer på sofaen til mamma og de i går kveld oxo.. i et bursdagsbesøk.. huff... hehe

lurer på om jeg skal krype under dynen med hudene mine, og lese litt og kanskje sove litt.. skal på jobb ond, tors, og fred... og guuuuer... men har fri i helgen da...

mange klemzer fra zzzzzzzzzz

er det noen av dere som har følelsen av å ha lyst å gråte helt uten at dere har grunn til det.. kjenner av og til tårene stå i øynene.. uten forvarsel... ekkelt å ikke kunne styre noe som helst...

klemzer fra

Ja, kjenner til det der ja. :) Kan f.eks. stå å sette inn i oppvaskmaskinen åsså kommer tårene....merkelig...:) Godt å være sykemeldt i denne tiden ja. Kan du ikke ringe legen i morgen tidlig heller? Få deg en sykemelding? Så kan du være hjemme og slappe av og tenke på deg selv istedet? :D Du må selvsagt gjøre det du føler er mest riktig for deg, men det høres ikke ut som om du har det så bra med å gå i full jobb.

hehe...

er nok en person som venter i det lengste med å sykemelde meg.. har ikke helt samvittigheten til det.. men kommer til å sykemelde meg, om legen gjør det da..., når eggene har kommet inn... da skal jeg bare tenke på meg selv.. og blir det for gale, så kommer jeg nok til å gjøre det... lar det ikke gå på helsen løs.. klarer meg så lenge jeg får slappet av hjemme...

klemzer fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...