Gå til innhold

Smertelindring ved fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange her som ikke har hatt behov for noen annen smertelindring enn lystgass under fødselen sin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk ei jente i jula 2004, og da brukte jeg ikke noe smertelindring i det hele tatt.. Brukte litt lystgass etterpå mens jordmora skulle sy ett par sting, men det var mest for å prøve.. Håper og ber om at jeg slipper noe denne gangen også... :P Bare å krysse fingrene :)

Skrevet

eg brukte kun lystgass.... gjekk veldi fint det:)

Skrevet

håper på å skrive meg på den lista jeg og ,har ikke lyst å dope meg..

jeg fikk jenten min med ks og fikk ikke oppleve noe fødsel synes jeg ,hadde egentlig lyst på en så naturlig fødsel som mulig.

varme dusjer/badekar og lystgass..

Skrevet

Ok..for der jeg skal føde er det kun lystgass, badekar og akupunktur som eneste smertelindring. Gruer meg i og med at det er min første fødsel...enn om jeg ikke holder ut smertene. Kan vel ikke bare bytte sykehus plutselig midt under det hele....

Skrevet

Fødte også med kun lystgass. Da jeg ba om mer smertelindring sa jordmora at det var for seint. Fikk ærlig talt litt panikk!!! Men det gikk greit. Utrolig hva man klarer. Vi er jo skapt for å kunne sette barn til verden. Har ikke tenkt så mye på smertelindring enda, men bør kanskje gjøre det nå. Uansett så vil jeg ikke få panikk av at jeg kun kan bruke lystgass denne gangen. Lykke til!

Skrevet

jeg hørte noe som har roet min fødselsangst ,jeg er jo som en førstegangsfødende jeg og fikk jenten min med ks for 5 og 1/2 år siden og da hadde jeg ikke hatt rier kynnere eller noe som tilsieer at noe er i gang.....

det stod at om man tok inn alle inntrykk og tanker og samlet alt "inni deg" tok litt tid hver dag til å tenke på at dette er noe vi er skapt for og det er det mest naturlige som finnes i livet ..ved å tenke på denne måten og å tenke positivt fikk det et eller annet hormon i kroppen til å strømme ut på en eller annen måte slik at det faktisk var smertelindrende..ikke vet jeg men jeg prøver nå i hvertfall...

lykke til.

Skrevet

Jeg hadde en fin fødsel uten legemidler, jeg hadde en veldig fin fødsel.

det sies at når fødselen ikke blir så lang å er riene ofte tøffere og er effektive, jeg hadde en slik fødsel men klarte meg fint uten mere hjelp en du har tilgjengelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...