Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 Er det noen der ute som kan svare på noen spørsmål angående Minifom. Vår lille har effekt av Minifom ser det ut til, har testet dette i noen dager nå. Vi gir 10 dråper før hver amming. Gjør det noe hvis jeg glemmer det av og til? Må jeg ha de med hvis vi skal ut på kafe eller lignende? Må de stå i kjøleskap hele tiden? Og hvor lenge skal babyen få disse? Når skal en slutte med dem?
ღprinsesse&prins&prinsesseღ Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 en må gi dem før hver amming ellers så funker det ikke fikk jeg beskjed om på apoteket. de skal egentlig stå i kjøleskapet hele tiden, men eg pleiede å ha den på nattbordet om natta, og det er jo et par timer uten kjøleskap og det gikk greit sa en på helsestasjonen. om jeg ikke husker feil. jeg vil anbefale å gi før hver amming, det er viktig jeg er litt usikker når en skal slutte, det er egentlig bare å prøve. de sies at kolikk varer i tre mnd, så det en kan gjøre er å prøve når babyen er litt over 3 mnd å slutte, og se hvordan babyen reagerer.
Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #3 Skrevet 27. oktober 2006 Hei. Kan prøve å svare : ) Har aldri glemt å gi min det før et måltid, så kan dessverre ikke si noe av erfaring. Har hørt at hvis du glemmer det før et måltid, så er du tilbake til start igjen. Jeg hadde ikke min i kjøleskap hele tiden. Måtte jo ha det med meg ut, prøvde å holde den så kald som mulig, men var vanskelig når det var så varmt (brukte det i sommer). Hadde den ikke så mye i kjøleskapet om natta, hadde den ved siden av senga så den var klar når littegutt skulle ha mat. Vi brukte det til mini var litt over 3 mnd. Da kuttet jeg ned gradvis. Først ved et måltid, så hvordan det gikk, så 2 måltider og deretter kuttet jeg det helt ut. Gikk kjempe bra. : )
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 min har ikke veldig kolikk, men strevde veldig med magen en stund, sånn av og på. Derfor gir jeg minifom, men jeg har glemt det innimellom uten at det gjør så mye. Drikker ammete også, hun jeg snakka med på apoteket hadde mer tro på den faktisk, kan jo ikke skade:), koker opp noen kopper om morgenen og har den på kanne, synes jeg har merka mer luft og knip hos Jespersen om jeg har drukket mindre av den en dag, enn om jeg har glemt minifomen. Alle monner drar!
frøken Mamma og lille Jonas Skrevet 27. oktober 2006 #5 Skrevet 27. oktober 2006 Det er tull at det er bortkasta hvis man glemmer Minifom en gang i blant! Jeg har gitt gutten min Minifom i 2,5 måned nå. Prøvde å slutte, men måtte begynne igjen. Nå gir jeg ham kun morgen og kveld, og det funker bra for oss. Jeg synes han sliter mest med å rape på natta. Så ikke bry deg om at du glemmer det av og til, eller skal ut. Den må stå i kjøleskap hele tiden, ellers blir den ødelagt. I følge min svigermor, som er lege, er Minifom helt ufarlig. Virker kun lokalt på magen. Så man kan bruke dem så lenge man synes de har effekt.
Mikroline Skrevet 27. oktober 2006 #6 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg gir minifom til min sønn på snart tre måneder på grunn av luftsmerter (han har ikke kolikk). Jeg gir til de fleste måltider, men det virker ikke som om det gjør så mye om man lar vær å gi til et måltid. Sønnen min nærmer seg 3 måneder, så vi forsøkte å la være å gi noen dager. Men da fikk han masse luft i magen igjen og ble veldig urolig på kvelden, så vi har begynt på nytt. Vi merket altså ganske fort at det fortsatt var litt for tidlig å slutte.
Sala77 Skrevet 27. oktober 2006 #7 Skrevet 27. oktober 2006 Takk for mange gode, forskjellige svar! Er så glad for at Minifom funket for oss! Kjøpte ammete, men syntes hun ble verre av den. Kanskje det blir litt verre før det bli bedre...? Slik funket Minifomen når vi startet med den...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå