Gå til innhold

så sulten om kvelden :(

Anbefalte innlegg

Jenta mi på en mnd klarer ikke roe seg om kveldene. Hun er rett og slett veldig sulten og vi kan amme og amme hele kvelden dersom jeg lar henne bestemme. Jeg blir skikkelig sliten av dette og lurer på hvorfor jeg ikke har nok melk om kveldene når jeg har det om dagen????? Jeg har begynt og gi henne litt erstatning etter brystet om kvelden og hun blir rolig med en gang, men er dette egentlig så lurt??? venner jeg henne ikke til at hun skal bli veldig mett hver kveld da? Gutten min på 4 er en mme gutt og han var alltid veldig fornøyd. Jeg har så lyst å klare dette med ammingen, men det blir så slitsomt når hun bare ikke klarer de tre timene om kveldene. Er jeg heldig går det en halvtime mellom hver gang hun vil ha bryst etter kl 19 om kvelden. Sukk.noen gode råd??

Mammantil2 :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6852791-s%C3%A5-sulten-om-kvelden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med det at det er helt vanlig å ha det sånn? Nesten alle har mer på morgenen enn på kvelden. Forsøk å ha rolige dager når det er som verst, sov når barnet sover. Maratonammingen på kvelden øker produskjonen din og passer på at barnet får masse deilig fløtemelk å sove på. Mme på kvelden kan gi et gap mellom tilbud og etterspørsel, det er bedre om du pumper overskudd på morgenen og gir dette på kvelden av kopp når du ikke orker mer amming. Spedbarnstiden er en kortvarig affære, forsøk å kose deg i kveldsammingen, sett deg godt tilrette, akkurat nå er du aller best!

Forresten, siden du sier at du har gitt mme i noen dager, du kan ha gått glipp av noen økedøgn. Da er det amming som gjelder, når barnet vil ha! Pass på godt sugetak, så blir det så effektivt som mulig. Og kutt ut alt annet, spis, sov og amm. Så blir det mye bedre om noen få dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...