Gå til innhold

Vet noen av dere damer hva....

Anbefalte innlegg

Hv 2+ og leuc+3 betyr? Det står på helsekortet mitt under urin... Var hos jordmor idag og ho sa at urinen mi var VELDI grumsete. Skal til legen idag pga det.Spurte de på legekontoret hva dette var, men det visste de ikkje..Snakka om hvite blodlegemer? Kansje jeg har hørt feil?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6852606-vet-noen-av-dere-damer-hva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva Hv betyr (Står det under kolonnen øden er det jo vann i kroppen) Leuc + 3 betyr at du har noe i urinen, det kan være urinveisinfeksjon, men kan også bare være groms som de sier... Jeg hadde for en stund tilbake 4 +, og noen dager etter var den helt fin. Men som de sa til meg er det viktig man er helt ren nedentil, og tar prøve av den midterste stålen fra morgenurinen!

Leucocytter er hvite blodlegemer som er i kroppen vår for å bekjempe bakterier. Når en får utslag på leucocytter i blod eller urin kan det være tegn på en infeksjon, i ditt tilfelle sansynligvis urinveisinfeksjon. Grumsete urin er også et tegn på urinveisinfeksjon. Veldig mange gravide får det.

Det en skal være obs på er å være "ren" når en tar urinprøve, vaske seg nedentil og ta "midtstråle" urin, da unngår en å få bakterier i urin som kommer fra ytre forhold og kan "lure" en til å tro at en har en infeskjon.

Uansett så er det nok ikke farlig, du får kanskje en antibiotika kur på noen dager. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...