Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 Er det noen som har erfaring med amming etter å ha hatt brystredukjon? Lurer på om det vil bli mulig å amme.
Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 jeg har ikke tatt reduksjon men lagt inn, men tror noe av det samme kanksje gjelder, for når men legger inn så sier de det at snitt rundt brystvorten gjør at sannsynligheten for amming er mindre, men snitt under brystet ødlegger inegn ting. ved brystredusjon så taes vel snittet som en strek fra under brystet og opp til brystvorten og rundt den, så da er det el også en fare for at de har kuttet den melkeveien inni der. sånn jeg tekte da hvertfall... men hvis du har gjort det så står det vel i papirene, eller ring den klinikken å spør. jeg tok på nobelklinikken og vet at det står svar på sånt hjemmesiden deres.. så kan jo se på den sidenom det står noe om det der.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #3 Skrevet 27. oktober 2006 Tusen takk for svar. Skal inn å lese på hjemmesiden deres.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har tatt brystreduksjon selv for mange år siden, og jeg tror jeg kommer til å amme litt. Men fullamming er strengt tatt umulig, da de fjerner en del av melkekjertlene. Men sålenge du får ammet litt, er det superbra fordi da får de antistoffer etc.. Babyverden.no har også en artikkel om akkurat det temaet, tror den er på forsiden der.... Jeg er spent på hvordan det kommer til å bli, så lykke til med alt!!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #5 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg ble anbefalt å vente med brystreduksjon til etter jeg har fått de barna jeg vil ha pga amming.... Brystene mine så ut som om de skulle eksplodere da jeg fikk melk etter forrige fødsel. Kommer nok til å foreta en reduksjon etter denne (eller kanskje neste hehe) baby, for det er slitsomt for ryggen med "svære hyller", som mannen min så fint sier det hehe. Kan jeg spørre hva størrelsen din var før og etter operasjonen? Har veldig mange spørsmål omkring dette - f.eks. er du fornøyd med resultatet? Har dine vokst litt etter operasjonen igjen (har hørt det kan skje, men vet ikke om det er riktig)?
♥sjiga♥ Skrevet 27. oktober 2006 #6 Skrevet 27. oktober 2006 http://ammehjelpen.no/nyheter_more.asp?NewsID=183#brystoperert
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #7 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg hadde en opprasjon i 1996, da bukte jeg d cup, men kunne gå over te b og c. Men etter noen år vokste di igjen, så jeg tok en ny opprasjon i 2002. Nå bruker jeg c, så nå får jeg bare vær fornøyde med det:-) Er fornøyde med resultatet.
♥sjiga♥ Skrevet 27. oktober 2006 #8 Skrevet 27. oktober 2006 det andbefales oftest å vente til man har født de barn man har tenkt å få. dette nettopp pga. amming. men i enkelte tilfeller ser man at dette ingrepet må gjennomføres pga. fare for bl.a. ryggskader ol. jeg brukte str. 75H de var for små men den gangen var ikke større cup str å oppdrive i norge. og få steder som i det hele tatt hadde. det tror at str: i realiteten var kansje en70 - 75 J - K etter bryst reduksjonen hadde jeg str: 70 E - F , jeg gikk opp i størelse til en 75 F før jeg ble gravid og nå er jeg oppe i str.75 H igjen. håper at dette går ned etter ev. amming. fornøyd med resultatet vel. det kommer an på hva du mener. jeg syntes kirurgene kunne tatt mye mer den gangen en det de gjorde. i tillegg syntes jeg at mine bryst er blitt noe kantete mot midten, ikke så andre ser men jeg ser dette. når det gjelder arr har jeg vel vært ganske heldig. de er der men er ikke så synlige, noen steder er det mer synlig enn andre men stort sett er de nesten borte. så til det om jeg er fornøyd. vel jo jeg er vel egentlig det jeg unngikk store ryggplager som kunne blitt varige skader. jeg klarer nå selv å rette ryggen. det klarte jeg ikke før. helsen min er som den skal og jeg trenger ikke gråte over vont i ryggen. et lite tips, før du ev. tar en slik bryst reduksjon uansett grunn andbefaler kirurgene at din krops vekt er der du ønsker og klarer å holde den stabil. fordi de prøver å tilpasse størelsen etter din kropp og legger du på deg etterpå eller slanker deg vil dette også skje med brystene. det var det de sa til meg da. nå ble jeg opperert av det offenlige og ikke privat så det kan være forskjeller her.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #9 Skrevet 27. oktober 2006 Tusen takk for svar!! Sliter med problemet store bryst, men bare 70 cm rundt under brystene - derfor blir cup-størrelsen så enorm... Hilsen, Den anonyme nysgjerrigper
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #10 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har tatt brystreduksjon på den ene puppen, fordi de var litt ulike. Hadde ikke problemer med å amme datteren min. Merket egentlig ingen forskjell på den vanlige og den opererte puppen.
SpongeBob Skrevet 27. oktober 2006 #11 Skrevet 27. oktober 2006 Hei, hadde en BR i 1999, var det vel, gikk fra svær til en 70E eller noe sånt. Kirurgen tok med vilje lite, som han sa, fordi jeg hadde bare kjertelvev, ikke fettvev. Ammet uten problemer bortsett fra at jeg slet med utdrivingsrefleksen - det største problemet var faktisk at alle på barsel var overbevist om at jeg aldri ville få det til. Syntocinonspray anbefales, enten det nå funker som placebo eller har reell effekt - jeg lar meg gjerne lure. Er nå gravid med nr 2 og planlegger å amme igjen såfremt det går - og så har jeg tenkt å søke om ny reduksjon... Anbefaler gjerne kirurgen jeg brukte, pent resultat og ingen reduksjon i følsomhet el.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå