Mamma des.08 Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 Hei På onsdag gjennomgikk jeg en laparoscopi hvor de også fjernet noen cyster. Jeg blødde såvidt litt etter operasjonen, men så stoppet det. Blødde litt mer igår og idag er det nesten som om jeg har mensen. Er det riktig? Kan det være mensen? Skal jo skrive ned blødninger som de skal se om en 6 måneders tid. Pluss nå er det straks gått 48 timer siden operasjonen og jeg kan dusje. Skal dusje med plastrene på og tørke godt før jeg tar dem av og vente litt før jeg tar på de to nye. Er det ekkelt? Vondt å ta av plastrene? hilsen nervøse meg..... PS: Kroppen føles bedre... ikke noe spes vondt i magen lenger og sårene har ikke blødd mer siden onsdag.
Serial mom Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 Hei,og vel overstått lap.! Står på liste til inkallelse på Ullevål,så har enda ikke vært igjennom det,og har derfor ingen konkrete råd,desverre... Det er nok normalt å blø litt etter lap.,og det kan godt være vanlig mensen du har nå. Ga dem ingen post.op info til deg da du var der? Godt å lese at du føler deg bra,gruer meg til jeg skal igjennom det samme! Prøv å legg dette inn på forumet for "sliterne",det er mange der som har hatt lapraskopi! God bedring! *klem*
Nanna:-D Skrevet 27. oktober 2006 #3 Skrevet 27. oktober 2006 Hei.... Jeg har sjøl vært gjennom en lag. Dette er snart 2 mnd siden. Jeg blødde fra og til i 2 og en halv uke... Dette var etter exu, men døm har jo "køla" på samme sted som hos deg. Tror ikke du skal bekymre deg for blødningene. Er nok bare kroppen som renser opp litt... Lykke til!!!!
Mamma des.08 Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 27. oktober 2006 Takker så mye for svar Er til hjelp.
Mamma des.08 Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2006 Til elli-karamelli: Ingenting å grue seg for. Jeg var på Sandefjord sykehus og de var så snille og hjelpsomme. Du er helt borte når de holder på, så kjenner jo ikke noe. Kjenner litt etterpå, men jeg var mest trøtt etter operasjonen. Kjenner mer når du først reiser deg opp. litt vondt i magen og skuldrene og nakke. Men tar du smertestillende, så virker de utrolig bra. Lykke til Går bra skal du se
Serial mom Skrevet 27. oktober 2006 #6 Skrevet 27. oktober 2006 Takk for beroligende innlegg,Madden:-) Gruer meg likevel,ikke for smertene,men for alt rundt. Narkosen,det å ikke ha kontroll over kroppen sin,at masse folk skal stå å pille inni meg... Nå er jeg noen dager over ikm(ikke testa enda),så håper at jeg kanskje slipper,men med min flaks er det nok bare å forberede seg på lap.! Bruker aldri noen form for smertestillende,men blir vel tvunget til det nå da! Tusen takk,Madden!
Mamma des.08 Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 27. oktober 2006 Skjønner deg vanvittig godt. Du er som meg Jeg også var mest redd egentlig over det å ikke kunne styre det som skjedde. Kan liksom ikke under hele operasjonen, reise seg opp og si at de skal stoppe. men det er jo ikke smart da. Er jo absolutt ikke sumt om en kan bli gravid fort etterpå. Gynekologen min sa at mange ble fort gravide etter et slikt inngrep. Så er bare å krysse fingrene Får håpe du slipper da, men jeg er som deg...... jeg også hadde ventet lenge på tanta som ikke kom og håpet de skulle finne ut at jeg var gravid og slapp, men neida...... Ja, smertestillende må du ta. Du får paracet pluss noen mindre piller som er både smertestillende og betennelseshemmende. Det er smart å ta ihvertfall. Igjen lykke til. Håper det beste for deg
Serial mom Skrevet 27. oktober 2006 #8 Skrevet 27. oktober 2006 Tusen takk igjen:-) Er vel bare å bite skrekken i seg,det går nok fint! (er jo egentlig en tøffing,he-he!) Håper det ordner seg for deg snart da,at det ikke var til ingen nytte! Jeg har ingen cyster eller noe unormalt inni der,så får meg er det enten endometriose eller tatte eggledere,antar jeg. Må si at prøverør ikke føles så gærnt,samme gjelder for mannen min! Han ble faktisk litt gira da jeg sa at det ofte kan resultere i tvillinger!(hadde jo vært fantastisk med to for samme prisen som èn!) Krysser fingrene for dere lykkes snart! (var en her inne som trente og hadde sex bare få dager etter,så det gikk tydligvis raskt med helingsprosessen,håper du er like heldig!)
Mamma des.08 Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 27. oktober 2006 At prøverør kan ende med tvillinger mente du? Det kommer an på om de setter inn to embryo eller kun et. Hørt at de helst setter inn kun ett, men det kommer vel an på tenker jeg. Om dere ønsker tvillinger, så er jo det fint det. For min del, så vil jeg helst ha en av gangen. Har tvillinger som fetter og kusine på 6 år. Masse jobb, men har drømt meg vekk noenganger og ønsket meg tvillinger selv..... off.. hehe..... ønsker dere all den lykke i verden. klem
Serial mom Skrevet 27. oktober 2006 #10 Skrevet 27. oktober 2006 Ja, jeg vet! Ofte setter de jo inn to pga risikoen for at de ikke fester seg,så har man 2 sjanser. Kommer nok til å be om 2 dersom det blir aktuelt,men man får kanskje ikke velge. Dessuten kan det jo være at det bare er ett egg som er duganes til å sette inn! Spennende er det uansett,selv om det beste ville vært å klare det på egenhånd!:-) Tvi-tvi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå