septembergutt Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har en liten gutt som siden fødselen har vært ganske urolig, gråter og kaver mye når han er våken, bruker lang tid på å finne søvnen og våkner lett - sover helst når han bæres, vugges eller kjøres i vogna. Han spiser fortsatt hver 2. til 3. time gjennom hele døgnet (fullammes) og har vel på grunn av dette ingen døgnrytme å snakke om. Det jeg lurer på er når en kan vente at dette "går over", når kan han for eksempel begynne å sove lengre perioder om natten, legges tidligere og lettere finne roen på egen hånd? Noen som har erfaring eller gode råd? Vi legge til at vi har prøvd kiropraktorbehandling uten hell, dette for å hjelpe hvis han har kolikk......
firemerkersmør Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 Han er så liten enda, så du kan nok ikke forvente at han skal finne en rytme. Barn er så forskjellig. Noen slutter med nattmat selv, mens jeg ,og flere andre med babyer på 4 mnd, ammer fortsatt om natta. Tassen her ville selv legge seg tidligere. Merket at han ble trøtt
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #3 Skrevet 27. oktober 2006 Tror nok ikke du skal forvente så mye "rytme" enda, han er nok litt liten. Med mine synes jeg det har bedret seg gradvis fra ca 10 uker og opp mot 3 mndr. Amming hver 3. time er helt normalt, mine holdt på med det helt til vi begynte med fast føde da de var 6-7 mndr. Det å finne roen på egen hånd må han nok lære seg etter hvert. Med min første var trikset å ha varmet opp teppet han fikk rundt seg når han ble lagt i sengen. Dermed merket han ikke at den varme mammaen ble borte og sov mye bedre. En av mine (brukte) t-skjorter i sengen/bagen var også et triks med dem. Når det luktet mamma der de sov ble de mye tryggere med en gang. Tror jeg begynte å få den største til å sovne selv da han var ca 4 mndr (dvs når han ikke sovnet ved puppen lenger). Da la jeg ham i våken tilstand og satt bare ved siden av bagen og roet ham (selv om han var frrrryktelig sint og helst ville sovne hos mamma...). Det ble et par dager med litt protester, og så fant han ut at det var greit å sovne selv.
Mamma'n t A & M + lille Emma Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 Heisann. Vi har ei snuppe på 8 uka som har vært likedan som din gutt. Veldig urolig, gråt mye og virket lite tilfreds. Vi var også til kiropraktor uten at det hjalp noe særlig. Men så fikk vi tips om osteopat, og vips...etter 3 behandlinger fikk vi en ny baby. Mer fornøyd og tilfreds, flere smil og mer kos. Sover lengre om natta 4-5 timer mellom måltidene og 3-4 timer på dagen. En helt ny verden for både snuppa og mora. Verdt å prøve..... Lykke til!!!! Klemz Monica.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #5 Skrevet 27. oktober 2006 Tror også du må være tålmodig, det tar litt tid. Min baby gråt mye. I ettertid tenker jeg at han var nok både sulten og trøtt. Vi tok han opp for fort når han gråt, men egentlig ville han sove og var sliten! Når vi endelig skjønte at vi måtte legge han tidligere (7-8-9) hjalp det. Trille ute i frisk luft hjelper også. kos deg når du kan, og tenk at snart er det mer ro! Men nå er det litt tøft.
satime Skrevet 29. oktober 2006 #6 Skrevet 29. oktober 2006 Min lille gutt er nå 11 uker og har begynt å sove lenger om natten, og det går også lenger mellom hvert måltid på dagen. Det er utrolig deilig. Jeg har hatt det som deg..mat hver andre time( noen ganger to ganger i timen) (fullammer), og han var veldig urolig til tider. Var vanskelig å dra ut osv. på grunn av det. Det er selvfølgelig litt opp og ned, men nå har vi det mye roligere og han virker veldig fornøyd. Bare vent om en måneds tid;) Det er også mulig babyen din har økedøgn.
Velve Skrevet 29. oktober 2006 #7 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg synes uroen dabbet av noe av etter ca.10 uker..... Ellers har vi hatt hell med å legge noe under madrassen slik at hodet er noe høyere enn kroppen i senga......(Vi har brukt ei lita pute). -og så brukte jeg mye bæresjal de første ukene...
Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #8 Skrevet 29. oktober 2006 Kan også bare føye meg i rekken av innleggerne her, vi har hatt det på samme måten om det er noen trøst. Det jeg kan si er at det blir bedre ved to måneder og enda bedre etter tre måneder! Men vår gutt sover fortsatt ikke mer enn en tre-fire timer i strekk et par ganger om natten. Men, han sover bedre om dagen og spiser sjeldnere og fortere.
Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #9 Skrevet 29. oktober 2006 Rytme skal du ikke forvene så mye av ennå, men når han er urolig så rull ett teppe og legg det rundt hodet og langs armene lit tett inntil. Da føler de seg tryggere, er nok derfor han sovner i armene dine.. Der er det trygt.. Vi fikk tips om det på HS og sykehuset da gutten vår var urolig og veivet med armer og bein. Men så fort vi la teppe rundt da ble han rolig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå