Gå til innhold

Magebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det andre her inne som har babyar som best søv på magen?

Snuppa vår har problem med å sovne på dagen, søv berre år vi går tur og ho ligg fanget, untatt når ho får sove på magen.

Veit det er stor fare for krybbedød, men babyen må jo få sove. Sjekkar ho med jamne mellomrom, og synast ikkje det er behagelig. Er det andre som har tips, slik at eg kanskje "slepp" å la ho sove på magen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har dårlig med tips egentlig. Vi måtte bare la jenta få sove på magen til slutt. For det ødela søvnmønsteret hennes når vi drev å snudde henne tilbake på rygg hele tiden.. For da våknet hun osv, slik at vi kom i en ond sirkel. Hun er 9,5 mnd nå,og hun har vel ligget på magen ca.3 mnd.tid.

Skrevet

Takk for svar. Kanskje eg berre skal forsette å la ho ligge på magen. Ho er berre 2 mnd, men veldig strek i nakken/hodet. Får heller passe godt på ho.

Skrevet

min er òg eit magebarn. Lar han sove på magen på dagtid sidan han var 2 mnd ca (er no 3 mnd). Han er sterk i nakken og klarte tidleg å løfte hovudet og snu det frå side til side (på magen). Etter at han fekk sove på magen på dagen, vart kveldane mykje rolegare (han var vel overtrøtt før stakkar...). Tør likevel ikkje la han sove på magen om natta, men då søv han i senga vår, inntil meg men med eiga dyne selfølgeleg. Gler meg til den dagen han rullar rundt og eg kan la han sove på magen utan å bekymre meg.

Veit ikkje om det er kjempestor fare for krybbedød når heilt friske barn med sterk nakkemusklatur søv på magen. Eg og alle søskna mine har sove på magen og det har jo gått bra, men det er jo tryggast å vere føre var...

Men du kan kanskje prøve å la ho sove på sida og bygge opp med noko foran og bak slik at ho ikkje hamnar på magen. Kan jo vere det hjelp

Skrevet

Vi har også magebarn. Sover mye bedre på magen enn på ryggen. Vi driver også å snur henne rundt etter at hun har sovnet på magen, noe som ofte resulteree i at hun våkner...slitsomt da det tar laaaangt tid før hun finner roen og sovner igjen. Sover gjerne på magen om dagen (jeg er alltid i nærheten). Har også sovet på magen om natta, et par ganger da hun har vært veldig urolig og ikke funnet søvnen på ryggen. Men da har jeg hatt henne ved siden av hode enden min. Ikke noe god søvn på mor nei..men men. Hun er sterk i nakken og greier å snu hode fra side til side på magen. Mora sover ikke akkurat godt, men hva gjør man ikke for barna.....

Skrevet

Tusen takk for svar. Godt at det er fleire magebabyar en berre jenta vår.

Ho søv som oftast godt om natta på ryggen, så det er jo berre snakk om litt på dagen. Vigår i tillegg går mykje tur om dagane, så det er ikkje så mykje det er snakk om.

Skrevet

Det er ikke stoooor fare for krybbedød. Det dør vel årlig ca 15 barn i krybbedød. Men mageleie er den størte enkeltårsak som er dokumentert ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...