glad_jenta Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 min sambo starter permen den 7. des. kan han dele den opp slik at han får før å etter jula å ikke i selve julen når han har fri allikevel??
Mikroline Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg er ingen ekspert på dette området, men slik jeg har forstått det er stønadsperioden på 41 eller 51 uker etter fødsel (avhengig av dekningsgrad), og permisjonsperioden kan bare forskyves dersom man tar ut ferie i løpet av denne tiden. Man får ikke ekstra permisjon selv om det er fridager i permisjonen. Det er mulig dette er annerledes hvis man har tidskonto, men jeg vet ikke om det gjelder for dere.
Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #3 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg tror permisjonen må taes sammenhengende, så hvis han skal ha et avbrudd i permisjonen i jula må du ta permisjon de ukene.
24timersmamma Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 Hei! Jeg har snakket med de på trygdekontoret akkurat om dette, og den kan deles opp akkurat slik dere vil, bare så lenge det at når han tar ut sin fedrekvote, må du evt ta ferie, dvs du kan ikke ha mamma-perm og han ta ut pappaperm samtidig (kun de første 14 dagene). Men du har kanskje noe ferie du kan ta ut så det ordner seg? Trygdekontoret skal videre ha eksakt beskjed om hvilke uker pappa tar ut sin permisjon, de var visstnok veldig nøye på det... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå