Gå til innhold

Hvem er faren??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er sikkert ingen av dere som kan svare på dette, men jeg prøver meg...

Jeg har funnet ut at jeg siden januar i år har hatt mellom 23 og 30 dager mellom hver mens. De tre siste månedene var det 28 dager. Første dag i siste mens var 31/8 og da hadde det gått 26 dager siden sist.

13.8 hadde jeg sex med en som fikk orgasme inni meg 2 ganger. Jeg var utrolig dårlig den dagen og spydde masse, men jeg kom meg på apoteket og kjøpte en angrepille som jeg tok max 10 timer etter samleie.

Uken etterpå hadde jeg sex med en annen (20.8 og 22.8). Han fikk ikke orgasme inni meg, og trakk seg heller ikke ut i siste sekund, men trakk seg ut i god tid!

Jeg fant ut at jeg var gravid 28. august, altså ca 1 uke etter sistemann.

Er det bare jeg som er paranoid, eller kan det like godt være sistemann som er faren?

Hjelp...

Fortsetter under...

Det kan like godt være sistemann som er faren, vil vel si at det er mest sannsynlig i og med at du tok angrepillen så kort tid etter samleiet med førstemann. Eggløsning kan du ha hatt på begge tidspunktene tidlig/sent. Jeg selv ble gravid i mine "sikre perioder" bare 5 dager før ventet mens.

At han ikke kom inni deg har ikke noe å si, gutter kan lekke allerede fra de putter den inn, og det er ikke rare greia som skal til for å befrukte oss....

Noen graviditetstester er så sensitive at det ikke skulle være noe problem og teste positivt bare en uke etter babyen ble produsert.

En tidlig ultralyd kan hjelpe til og fastsette termin og sannsynliggjøre hvem som er barnefaren. Lege kan også måle HCG-nivået ditt og ved hjelp av dette gi en pekepinn på hvor langt på vei du er. Men siden det er så kort tid mellom samleiene (bare en ukes tid) er det nok desverre ingen som kan si med sikkerhet før etter barnets fødsel hvem som er faren. En dna-test etter fødselen er det eneste som kan fastslå dette.

Du er vel ifølge mensterminen din 10-12 uker på vein nå? Vil anbefale deg og dra på en privatklinikk og ta innvendig UL så snart som mulig. I denne perioden er det stor forskjell fra fosterets utvilkling uke til uke og dersom de er flinke å måle og styre der kan de kanskje greie å finne ut ganske nøyaktig hvor langt på vei du er.

Det KAN selvfølgelig være nr 2 som er faren, men jeg tror ikke det er han.. Egget fester seg 7-9 dager etter el, og man kan i teorien teste positiv en dag etter egget er festet (altså TIDLIGST 8 dager etter el) MEN jeg har ALDRI hørt om noen som har testet positivt tidligere enn 9 dager etter el! (av de som vet når de hadde el ved testing eller temping)

Så det er mulig, men etter min mening lite sansynlig.. Jeg har derimot hørt om flere som ble gravid på tross av at de tok angrepille! Kastet du opp etter du tok pillen? Hvis du gjorde det er det jo veldig sansynlig at du kastet den opp og...

Håper du finner ut av det! Kan ikke være enkelt å ikke være helt sikker, men jeg tror det er han første. Spør legen og hør hva hun/han sier?

Jeg har stilt samme spørsmålet på lommelgen.no, og der også fikk jeg svar om at det nok er førstemann som er faren. På den annen side kan man da visst ikke være helt sikker... Hun jordmoren sa også at det var lite sannsynlig å få en positiv test så tidlig som en uke etter samleie. Tror nå selv også at det er førstemann som er faren, men for sikkerhets skyld så tar jeg en blodprøve etter fødselen for å være helt sikker.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...