Kose-KU Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 Noen som har født før og fått akupunktur? Hjalp det isåfall? Måtte dere ha annen smertelindring i tillegg?
2nj♥ Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg prøvde akupunktur sist, men det hjalp ingenting på meg. Jeg syntes heller det gjorde smertene verre, så endte opp med epidural til slutt jeg da. Men noen har veldig god effekt av akupunktur da.
Trummelums Skrevet 27. oktober 2006 #3 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har fått det før ja....vel,på meg flyttet smerten seg til ryggen-kjempe vondt! Så jeg vil ikke si det hjalp så mye akkurat! Men det er utrolig hva du klarer når det står på Jeg tok ingen annen smertelindring! Lykke til
babyloveyou Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg synes det hjalp litt. Det fikk meg til å greie å ligge i ro en stund for å hente nye krefter. Altså til å slappe av. Følte smerten, men greide å "overhøre" den en liten stund. En litt rar forklaring :-), men jeg ville prøvd. Vil gjerne ha det denne gangen og.. Jeg hadde ikke noe annen smertelindring.
Blinkimom Skrevet 27. oktober 2006 #5 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har ikke født før og har derfor ingen egne erfaringer, men det vi fikk vite da vi var på omvisning på føden var at akupunktur får man for å slappe av, ikke så mye for smertene direkte...
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #6 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg fikk akupunktur sist gang. synest ikke at det hjalp noe på smertene. Men J.M sa at akupunkturen var grunnen til at det åpnet seg so fort mot slutten.. Hadde ikke noe annen form for smertelindring
tullla Skrevet 27. oktober 2006 #7 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg synes det hjalp! Flyttet fokus litt i det minste Dessuten så hadde åpningen stoppet lenge på 7-8 cm, men med akkupunktur så løsnet det.
Leola Skrevet 27. oktober 2006 #8 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har, og det funka ikke i det hele tatt.
2barns mor Skrevet 27. oktober 2006 #9 Skrevet 27. oktober 2006 Fikk akupunktur mot ryggsmertene under forrige fødsel og det hjalp godt i tillegg til varme risposer. Fikk også en nål i lilletåa etter fødselen pga. at morkaka ikke ville komme med en gang, den kom uten noen form for smerter. Har ingen betenkeligheter med å få akupunktur også denne gangen hvis det er mulig, men varme risposer..... herlig!!!!
msbu Skrevet 27. oktober 2006 #10 Skrevet 27. oktober 2006 Fikk akupunktur i hodet under forrige fødsel. Syntes ikke det hadde effekt på smertene, men resten av fødselen, fra jeg fikk akupunktur, til babyen var ut, gikk i rekordfart. Antar at akupunkturen virket avslappende på den glatte muskulaturen i livmorhalsen, og at det var en medvirkende årsak til den raske fødselen (Etter akupunkturen hadde jeg bare 1-2 åpningsrier, 1 overgansri og 1 pressri, så var prinsessa ute). Jeg kommer nok til å takke ja til akupunktur denne gangen også, men har samtidig lyst til å prøve annen smertelindring i tillegg, som f.eks lystgass eller petidin. Fikk petidin under min første fødsel, og erfarte at den hadde fin effekt. Anbefaler å prøve akupunktur. Det skader jo ikke, og du kan jo evt. få annen smertelindring i tillegg, hvis du skulle få behov for det.
Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #11 Skrevet 27. oktober 2006 Hadde akupunktur, varmt vann fra dusjen, lystgass - you name it! Ingenting funka bortsett fra epidural..
tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 27. oktober 2006 #12 Skrevet 27. oktober 2006 Hadde akupunktur, funka som bare det. Tok bort masse av smertene. Hadde rier som kun satt i ryggen/lårene da, disse var visst de man best kunne lindre med akupunktur
Gjest Riga19 - jente 14.10.06 Skrevet 27. oktober 2006 #13 Skrevet 27. oktober 2006 Det eneste jeg brukte under fødselen var akupunktur og varmepose...vet jo ikke om akupunkturen hjalp, for jeg vet ikke åssen det hadde vært uten den, men siden ting ikke blei noe værre, så var det greit for meg. Merka i alle fall at varmeposen hjalp, for jeg hadde mest vondt i ryggen (det var også der jeg fikk nålene). Var så anspent i ryggen...var ikke riene som var værst. Og så fikk jeg også varme kluter i underlivet mens pressriene pågikk, og da merka jeg med engang at det gjorde ting mer behagelig!:-)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #14 Skrevet 27. oktober 2006 Hjalp litt en liten stund, men endte opp med epidural. Hadde en nål i hodet og den klarte jeg trykket ganske godt ned da jeg skulle lage hestehale for å få bort håret....au!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå