Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 Har hørt så forskjellig. Noen sier at sukker tidlig i svangerskapet betyr stort barn ved fødselen, andre sier det samme om mye sukker sent i svangerskapet. Men er det virkelig slik at hvis jeg, som er en godtegris, spiser mye sukker nå de siste ukene, kan forvente å føde en stor sukkerklump altså?? Hjelp!!
lykkeligmed3 Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 Har ikke peiling på om dette stemmer. Kan bare snakke utfra egne erfaringer. I mitt andre svangerskap rørte jeg nesten ikke søtsaker, hadde rett og slett ikke lyst på det. Alikevel fødte jeg en stor gutt på nesten 5 kg den gang. Spiste litt søtsaker i det første og i dette siste svangerskapet, første var 4040g (3 dager etter termin) og siste var 4160g ( født 2 uker før termin). Har hørt om flere som har vært hekta på sukker i svangerskapet men som har født små barn. Sikkert veldig individuelt. Tror ikke du trenger å bekymre deg så mye, lykke til...
Desperat 3 gangs fødende Skrevet 27. oktober 2006 #3 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har hørt det samme. Jeg for min del er en skikkelig "godtemons" og har også født 2 store babyer. Søsteren min derimot er helt ulik meg og spiser ikke godterier i det hele tatt, er slank som et siv. Hun har likevel født store babyer. Så jeg tror ikke dette bare har med matinntaket å gjøre men også like mye med genene.
Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 Mye sukker gir mye insulin, og insulin øker veksten hos fosteret. Derfor får diabetikere ofte store barn, særlig hvis de har dårlig regulert blodsukker. Imidlertid er det store individuelle forskjeller på hvor mye sukker en "tåler", så det er ikke en absolutt regel at godtespisere får barn over gjennomsnittsvekt, men det er ingen god ide å overdrive
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå