mamman til snupp Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg vurderer å ta en 3 årig reiselivutdannelse på høgskolen, men lurer veldig på om det er jobber å få etter dette studiet??
scubagirl med scubababy Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 Når jeg leste innlegget ditt kom jeg til å tenke på at jeg har så lyst å reise til Sjokoladefabrikken i Villajoiosa i Spania... Noen andre som har vært der/hørt om det? Når det gjelder utdannelsen din, tror jeg nok du har store muligheter for jobb. Enten her hjemme eller i utlandet. Det er mange reisemål som man gjerne kunne fått litt hjelp til om noen kan snakke Norsk/Skandinavisk. Klem fra..
mamman til snupp Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2006 Hei. Jeg har ikke hørt om den sjokolade fabrikken, men det hørtes veldig alright ut!!! )
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 jeg har reiselivsutdannelse, og fikk jobb rett etter jeg var ferdig på skolen. Jeg jobbet på sas braathens booking. Det er mange typer jobber du kan ha innenfor reiseliv, kan du si. Det kommer litt an på hva du vil jobbe med og hvor du vil jobbe........ Jeg for eksempel hadde sinnsykt lyst til og bli flyvertinne....men jeg er for lav.....så jeg endte opp på booking i stedet, og det var helt greit det altså! uansett er det gøy og vanlig vis veldig variert og jobbe innenfor reiseliv. vet ikke hva slags høyskole du tenker på, men uansett lykke til!
lengter daler ned i skjul... Skrevet 27. oktober 2006 #5 Skrevet 27. oktober 2006 venninna mi har gått reisliv utdanning, fikk ikke jobb etterpå, så hun utdanner seg til sykepleier nå.....
mamman til snupp Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 27. oktober 2006 Hei! Takker for svar!! Jeg har tenkt å gå på høgskolen på Lillehammer..hvis jeg kommer inn da!! Hvor tok du utdannelsen din?
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 27. oktober 2006 #7 Skrevet 27. oktober 2006 har vært innom et par år på det som engang het treider....heter sikkert ikke det lenger men. grei skole lærte masse som ble relevant da jeg fikk jobben jeg fikk. den skolen var vel egentlig mest rettet til reisebyrå jobbing føler jeg....
mamman til snupp Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har lest litt om studiene på treider..heter fortsatt det! Nå har de jo også et årig reisekoordinator utdanning over nett, det kunne jo vært kurant da jeg bor ca 2 timer unna Oslo. (Hvis jeg ikke kommer inn på Lillehammer da, ettersom det er høyskole blir jo det billigst..men blir da tre år)
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 27. oktober 2006 #9 Skrevet 27. oktober 2006 uansett hva du gjør pass på og få med deg et kurs i system som heter amadeus. i det systemet foregår all bookingen til de fleste flyselskap i verden, pluss at der er det muligheter for og booke hotell og leiebil og tilogmed tog. skal du jobbe innenfor reise liv vil du nok komme i nærheten av det systemet en eller annen gang, og da er det greit og kunne det.
mamman til snupp Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 27. oktober 2006 Ja, Amadeus har jeg lest litt om så det ser ut som det nok kan være en fordel å kunne det ja!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå