Gå til innhold

Hva får dere mst ut a? Gå til jormor eller lege?

Anbefalte innlegg

Jeg er førstegangs og tenkte det kunne være lurte å gå til jm og lege annerhver gang. Er veldig fornøyde med begge to, men får mye mer ut av jordmor-besøkene mine. Hun har så mye bedre tid, og jeg får virkelig spurt om alt jeg lurer på. Hos legen er det liksom så veldig begrenset med tid, må gjøre unna veining,urinprøve og slikt på lab'en før jeg kommer inn og så er det kanskje ti min der inne. var hos jordmor i dag og vi satt og pratet i 1.5time....

Hvordan er det med dere? Jeg kommer nok til å gå bare til jordmor neste gang...

Fortsetter under...

I begynnelsen syns jeg jeg fikk så mye mer ut av å gå til legen....... men de siste gangene jeg har vært der syns jeg bare det er stress!!!! Legen er jo så stressa. sist gang kom jeg tre min for seint pga trafikkkø- og da fikk jeg skjennepreken av ho..... Ble helt satt ut jeg, skjønner jo at de har dårlig tid men ærlig talt da- 3 min... Så jeg får ikke spurt om det jeg vil og sånn heller før timen er over, varer som regel bare ti min som du sier- og det er jo ganske kort da!!!

Så jeg syn jm er bedre- hun har god tid og har alltid tid til mine spm osv.......

Tror det kommer mye ann på legen.

Jeg er og førstegangsfødene og jeg har kun vert hos jordmor en gang. Skal begynne å gå litt mer nå. Men legen min er flink å prate om ting og forteller meg alt eg trenger, uansett hvordårleg tid han har. så jeg gjør altså akkuratt det samme hos lege som jordmor. og siden eg er mer kjent med legen min så foretrekker eg han.

Fikk mæst ut a å gå tel jordmor sist... men denne gangen har æ ikke vært hos jordmor.. bei bærre tull i sommer... va så mye greier i familien så det va så vidt inno hos lægen... så fant tel slutt ut at d får hold med lægen denne gangen...

Jeg synes jeg får like mye ut av begge jeg... Legen tar seg av blodprøver, sykemld, formen generelt osv...

Hos jordmor prater vi mest og hører hjertelyden. Kommer til å gå til begge i senere svangerskap og.

Jeg føler absolutt at jeg får mer utav å gå til jordmor. Hun har mer detaljerte svar, og er mer ekspert innenfor området. Hadde en dårlig opplevelse med legen her i sommer, da hun stressa meg skikkelig, og har ikke vært der etter det. Jordmora jeg går til er helt SUPER!!!! Kan spørre om hva som helst, og hun tar seg kjempegod tid hver gang.

Annonse

Helt klart jordmor. Hadde litt "problemer" med hun de første gangene, synes hun virket litt overfladisk ol. Men nå har vi fått veldig god kontakt, og føler meg godt ivaretatt hos henne =) Legen min er relativt ung (og ikke akkurat stygg), så synes det blir pinlig å prate med han om private ting.. Og så er han så stressa bestandig. Jeg har fått bestilt 5 jordmortimer nå ut svangerskapet =)

Tror dette er veldig personavhengig. Sett opp en time hos både lege og jordmor også vurderr du etter å ha vært der hva du synes du får mest ut av. Selv er jordmoren min helt super! Hun har gitt meg den tryggheten, oppfølgingen og støtte som jeg har trengt for å komme meg gjennom dette svangerskapet. En viktig faktor er at personen du går til tar deg på alvor og har gode empatiske evner:) Legen min bytter mening fra hver gang jeg er hos henne, og bare fnyser av mine bekymringer, har alltid dårlig tid, og jeg må alltid vente mint 45 min på å få komme inn...standard med nesten 1 time forsinkelse på timene hennes..

har gått både til lege og jordmor gjennom svangerkapet, men nå på slutten har jeg valgt å legge kontrollene bare til jordmor, hadde siste time hos lege i går.. eller dvs jeg skal tilbake om jeg ikke har født i uke 40 da.. er 37+4 i dag:)

Føler jeg får mest ut av å gå med jordmor, men det kommer sikkert veldig an på legen selvfølgelig.

Hos legen føler jeg det blir mer medisinsk. BLodtrykk, formen osv..

Hos jordmor blir det litt mer snakk om fødsel, amming og babyen.

Veldig individuelt dette ja. Jeg får mest ut av å gå til legen. Hun har alltid god tid, og er flink til å lytte og gi råd. Nå er jeg så heldig da, at jeg har en kvinnelig lege som nettopp har fått barn selv :)

Jordmora jeg går til nærmer seg pensjonisttilværelsen, og kommer med masse utdaterte svar. "Fødsel er ikke noe å grue seg til, folk har født i alle tider"...osv. Sorry, men det hjelper ikke meg...Det er min første gang...

Jeg føler at jeg får mest ut av jordmoren. Hun er kjempe trivlig og vi prater masse og hun tar tid til å fortelle ting og svare på alt jeg lurer på... (Dessuten så er alltid samboeren min med på timene hos jordmoren.) Hos legen så er det bare urinprøve og blodprøve, måling av SF målet og så er vi ferdige.

Annonse

Får definitivt mest ut av å gå til jordmor. Hun er kjempeflink, tar spørsmålene og bekymringene mine på alvor og har alltid god tid. Fastlegen min er flink, men hun gikk ut i svangerskapspermisjon nesten med en gang jeg ble gravid. Så etter det har jeg hatt tre vikarleger som alle har vært litt klønete... Vet ikke hvordan de skal fylle ut helsekortet en gang. Nå skal jeg heldigvis ikke ta flere blodprøver og sånt så jeg får gå bare til jordmor resten av tiden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...