Gå til innhold

Søke om ks, hvordan går man frem? samme som ks debatten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har den siste tiden vurdert om jeg skal søke ks. Så hvordan går jeg frem? Snakker jeg med fastlegen eller sykehuset? Jeg er nå 4 mnd på vei, og har fått en uro for å føde igjen. var på ul på sykehuset i går, og merket at jeg ble veldig urolig av å være der. Fikk datteren min på samme sykehus for to år siden. Da stoppet fødselen opp, og jeg har traumer fra den opplevelsen.

Jeg orker ikke bruke resten av sv.sskapet på å bekymre meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er flere fremgangsmåter, siden det er såpass lenge til termin er det jo ikke noen hastesak, så da kan du jo vente til neste kontroll, snakke med legen din om det og så kan han henvise deg til en forløsningssamtale på sykehuset der du skal føde.

Jeg valgte å søke direkte til sykehuset. Skrev et brev til rikshospitalet der jeg forklarte at jeg hadde fødselsangst og at jeg derfor ønsket oppfølging hos de da jeg hadde hørt at at drev med samtaler for dette. Jeg fikk da brev tilbake om at jeg var tildelt fødeplass der og så begynte jeg å gå i samtaler hos jordmor der. Har vært i tvil lenge om hva som var det rette for meg, men sammen fant vi til slutt ut at KS var den beste løsningen.

Lykke til :-)

Skrevet

Du kan jo se inne på ks-debatten. Det står en del om dette der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...