Gå til innhold

søke sykehusplass...hmm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg såg nettopp ett gammelt innlegg der det stod noe om å måte søke om fødeplass. stemmer dette???

jeg har ikke jordmor, og har kun vært i 2 kontroller.(1. for å få helsekort. 2. blodprøve, ikke noe mer) er i uke 37. har ikke bestemt meg for hvor jeg vil føde enda.. blir vel haugesund eller stord.. men trodde jeg bare kunne møte opp... ?? de kan jo ikke sende meg hjem akkurat... når jeg skal føde.

litt forvirra jeg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man må vel bare søke om det er ks...

Skrevet

De sender deg ikke hjem men de kan sende deg langt av gårde til ett sted som har kapasitet, jordmor søkte for meg i uke 16 og da var jeg for sent ute til å få føde på Rikshospitalet men fikk plass på Ullevål, i Oslo kan du risikere å bli sendt helt til Fredrikstad hvis det ikke er plass her.

Skrevet

Jeg har akkurat flytta hit fra trondheim og derfor ble det ikke søkt fødeplass for meg på Ahus før en mnd siden (er 36+4 i dag), og jeg har enda ikke fått noe svar, men jordmor sier jeg ikke trenger å tenke på d, at de ikke kan avvise en fødekvinne... Men jeg skulle nok ønske jeg hørte noe fra dem snart..

Skrevet

Nei de kan ikke avvise deg men de kan sende deg videre, de har jo bare x antall senger og x antall jordmødre.

Skrevet

Jeg tror bare det er de i Oslo og omegn som må søke. Vi i 'distriktet' må vel bare søke om vi ønsker å føde et annet sted enn det sykehuset som er i nærheten.

Skrevet

Det var forresten utrolig få kontroller du har vært på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...